هشدار سطح قرمز دریایی از ورود یک سامانه به سواحل سیستان و بلوچستان/فیلم

  • کد خبر : 450430
  • 11 مهر 1400 - 8:26
هشدار سطح قرمز دریایی از ورود یک سامانه به سواحل سیستان و بلوچستان/فیلم

نیوز: هشدار سطح قرمز دریایی از ورود یک سامانه به سواحل سیستان و بلوچستان/ سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح قرمز از ورود یک سامانه کم فشار حاره‌ای به سواحل سیستان و بلوچستان خبر داد.

 از سازمان هواشناسی کشور، این سامانه از روز (جمعه) آغاز شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت، نوع مخاطره آن وزش باد شدید بیش از ۴۰ نات، افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل تا ۶ متر و در مناطق ساحلی بین ۲ تا ۳ متر و بارش شدید باران و رعد و برق به ویژه در مناطق دور از ساحل بیش از ۳۰۰ میلیمتر است.

منطقه اثر این سامانه روز جمعه دریای عرب و روزهای شنبه و یکشنیه  دریای عرب، دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان است و  اثر مخاطره  غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل پیش‌بینی شده است.

با توجه به چنین وضعیتی ممنوعیت کلیه فعالیت‌های دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی جهت پیشگیری از خسارت و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادره توسط سازمان هواشناسی کشور توصیه می‌شود.

🔸 اسکله پسابندر چابهار بعد از طوفان‌

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450430

ثبت نظر

-