مایک آغاسی، پدر اسطوره تنیس جهان در گذشت

  • کد خبر : 450380
  • 10 مهر 1400 - 9:30
مایک آغاسی، پدر اسطوره تنیس جهان در گذشت

نیوز: مایک آغاسی، پدر آندره آغاسی، اسطوره تنیس جهان در سن ۹۰ سالگی در لاس‌وگاس آمریکا درگذشت. او در المپیک‌های لندن و هلسینکی عضو تیم ملی ایران بود.
امانوئل آغاسی با تباری آشوری-ارمنی که بعدها نام خود را به مایک تغییر داد، در سال ۱۳۰۹ در شهر سلماس آذربایجان غربی متولد شد.آغاسی از سال ۱۳۲۱ الی ۱۳۳۱ قهرمان ایران در رشته بوکس بود. او در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن در وزن ۵۴ کیلوگرم و ۱۹۵۲ هلسینکی در وزن ۵۷ کیلوگرم ایران را نمایندگی می‌کرد.
او اما در سن ۲۱ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و نقشی مهم در تحولات آینده تنیس جهان ایفا کرد.او مربی اول پسرش، آندره بود که یکی از پرافتخارترین‌، مشهورترین و همچنان یکی از محبوب‌ترین قهرمانان تنیس دنیاست.

مایک آغاسی و آندره آغاسی
آندره آغاسی در خاطرات خودش از سخت‌گیری‌های بی حد و حصر پدر در تربیت او به عنوان یک تنیس‌باز نوشته است. تا جایی که می‌نویسد: «من با انتخاب خودم تنیس را شروع نکردم و با تمام وجود از آن متنفر بودم.»
تلاش و سخت‌گیری پدر و استعداد آندره نهایتا اما ستاره یاغی دنیای ورزش در دهه نود میلادی را ساخت و آندره را به اسطوره‌ای بدل کرد که در تنیس جهان شهره و برنده ۸ گرنداسلم معتبر شد.

سونی چیبا، بازیگر اسطوره هنر‌های رزمی درگذشت!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450380

ثبت نظر

-