هنوز خرمشهر و آبادان به قبل از جنگ نرسیده/هنوز غرامت نگرفته ایم!

  • کد خبر : 450371
  • 10 مهر 1400 - 9:15
هنوز خرمشهر و آبادان به قبل از جنگ نرسیده/هنوز غرامت نگرفته ایم!

نیوز: فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه: همین الآن هم با عراق استراتژی نداریم؛ نه غرامت گرفته ایم، نه اروند را لایروبی کرده ایم و فقط می گوییم ما نفوذ داریم! معاهده ۱۹۷۵ چه شد!

حسین علایی، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه:

اینکه ایران جنگ را خاتمه بدهد یک سری شرایط داشته است. شرطش این بوده که غرامت جنگ را بگیرد؛ که هنوز هم نگرفته ایم.شرط بعدی این بوده که آنها معاهده ۱۹۷۵ را بپذیرند. یکی از کارهای بزرگی که آقای هاشمی رفسنجانی کرد این بود که در مذاکره دیپلماتیک مکاتبه ای عراق را به اینجا رساند؛ و بعد از آقای هاشمی رفسنجانی تا الآن هیچ کسی در ایران نتوانسته معاهده ۱۹۷۵ را اجرایی کند.

هنوز هیچ کدام از دولت های عراق نگفته اند ما معاهده ۱۹۷۵ را قبول داریم و بر این مبنا عمل کنیم.الآن که سال ها است آقای هاشمی رفسنجانی نیست و جنگ هم گذشته، آقایانی که دنبال این بوده اند، ۱۹۷۵ را اجرایی کنند.

با همین عراقی که می گویید در کنترل ما است و نفوذ داریم. اگر نفوذ بود اقلا معاهده ۱۹۷۵ را اجرایی می کردید. آبادان و خرمشهر را که سال گذشته دیدید مردم چه مصیبت هایی کشیدند و به خیابان ها آمدند را آباد می کردید.

نقطه اختلاف ایران و جمهوری آذربایجان کجاست؟

هنوز خرمشهر و آبادان به قبل از جنگ نرسیده اند. نه بندر خرمشهر فعال شده و نه پالایشگاه آبادان به تولید قبل از جنگ رسیده است. الآن که مشکلات نیست اینها را حل کنید. مگر کسی جلوی شما را گرفته است؟!

همین الآن هم با عراق استراتژی نداریم و نمی دانیم با عراق می خواهیم چه کنیم. بالأخره ۱۹۷۵ باید اجرایی شود یا نه؟ هیچ کاری نکرده ایم؛ نه غرامت گرفته ایم، نه اروند را لایروبی کرده ایم و نه در آنجا کشتیرانی می کنیم. فقط می گوییم ما نفوذ داریم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450371

ثبت نظر

-