معجزه واکسن/ عکس حیرت آور از تفاوت پسری که واکسن زده و پسری که نزده!

  • کد خبر : 450218
  • 08 مهر 1400 - 9:40
معجزه واکسن/ عکس حیرت آور از تفاوت پسری که واکسن زده و پسری که نزده!

نیوز: معجزه واکسن/ آبله، یک نوع بیماری واگیر بود که عامل آن یکی از دو ویروس آبلهٔ درشت یا آبلهٔ ریز تشکیل شده‌است. آخرین نمونهٔ طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیش‌گیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید کرد.ویروس آبله در رگ‌های ریز پوست، دهان و گلو جای‌گیری می‌کند.گمان می‌رود که آبله ۱۰۰۰۰ سال پیش از میلاد در میان مردم پدید آمده باشد. شاید نخستین نشانهٔ پدیداری آبله جوشهای چرکی یافت شده در بدن مومیایی شدهٔ رامسس پنجم، فرعون مصر، باشد.

 

شیوع بیماری آبله

معجزه واکسن/این عکس‌ توسط دکتر آلن وارنر در سال 1901 در لستر انگلیس و در دوران شیوع بیماری آبله گرفته شده است.

این دو پسر هم‌سن بوده‌اند و مبتلا به بیماری آبله.تنها تفاوت آن‌ها این است که یکی از آن‌ها واکسینه شده بود و دیگری نه.واکسن آبله از قدیمی‌ترین واکسن‌های ساخت بشر بود که بسیاری از مردم به‌ دلیل ترس و‌ خرافه‌گرایی حاضر به تزریق آن نمی‌شدند و درنتیجه بیماری به طور کامل ریشه‌کن نمی‌شد.
دکتر وارنر معتقد بود که بهترین راه برای به چالش کشیدن ترس و اطلاعات غلط راجع به واکسیناسیون نشان دادن وحشت بیماری و شواهد واضح واکسیناسیون در محل‌ کار از طریق عکسبرداری است.آبله پس از واکسیناسیون گسترده در دهه‌های 1960 و 1970 در سراسر جهان در اوایل دهه‌ی 80 میلادی ریشه‌کن شد.

واکسن چطور ساخته می شود؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450218

برچسب ها

ثبت نظر

-