فیلم سینمایی «زالاوا» بهترین فیلم جشنواره آمریکایی شد

  • کد خبر : 450192
  • 08 مهر 1400 - 8:35
فیلم سینمایی «زالاوا» بهترین فیلم جشنواره آمریکایی شد

نیوز: فیلم زالاوا به عنوان تنها فیلم کمدی وحشت جشنواره فیلم فجر ۹۹ نه آن‌قدر ترسناک است که از تماشای آن وحشت کنید و نه آن‌قدر کمدی می‌شود که از خنده روده‌بر شوید. فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، برنده‌ جایزه‌ بهترین فیلم در بخش رقابتی Next Wave در هجدهمین دوره جشنواره فانتاستیک فست آمریکا شد.

هجدهمین دوره جشنواره فانتاستیک فست آمریکا که بزرگترین جشنواره ژانر ایالات متحده است، هر ساله فیلم‌هایی در ژانرهای وحشت، فانتزی، علمی- تخیلی و اکشن از سراسر جهان، با هدف تجلیل از فیلم‌های ژانر با داستان‌هایی نو و چالش‌برانگیز، انتخاب و به دوستداران سینمای ژانر معرفی می‌کند.

 فیلم سینمایی زالاوا به تهیه‌کنندگی سمیرا و روح‌الله برادری، همراه با هشت فیلم منتخب با ژانرهای متنوع از آمریکا، انگلستان، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، سنگال، پرتقال و بلژیک از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر (۱-۸ شهریور) در ایالت تگزاس (شهر آستین) به نمایش درآمد و سرانجام توسط هیئت داوران بخش Next Wave به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و سومین جایزه‌ی جهانی خود را دریافت کرد.

این فیلم سینمایی با فیلمنامه‌ای از آیدا پناهنده، تهمینه‌ بهرام و ارسلان امیریدر سال گذشته در روستای شیان کردستان و خرمرود همدان در ۴۹ جلسه فیلمبرداری شد و نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین پوریا رحیمی‌سام، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمیو جمعی دیگر از بازیگران سینما و تئاتر کردستان در آن همکاری نمودند.

فیلم سینمایی زالاوا نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان است که در سی و ششمین دوره هفته بین‌المللی منتقدان فیلم ونیز، جایزه بزرگ بهترین فیلم و همچنین از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران را دریافت کرد.

حضور اصغر فرهادی در کنار کارگردانان معروف جهان در جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۱

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450192

ثبت نظر

-