طرز تهیه نان قندی یکی از نوستالژی های دوران کودکی

  • کد خبر : 450093
  • 07 مهر 1400 - 10:13
طرز تهیه نان قندی یکی از نوستالژی های دوران کودکی

به گزارش نیوز: نان قندی یکی از نوستالژی های دوران کودکی همه می باشد. نان قندی در همه شهر ها به صورت های مختلف تهیه می شود که معروف ترین آنها به نان قندی قزوین یا ساوه می توان نام برد. تهیه نان قندی بسیار آسان بوده و نیاز به خمیر مایه ندارد.در ادامه این مطلب با نیوز همراه باشید با آموزش طرز تهیه نان قندی خوشمزه و خوش طعم:

مواد لازم برای طرز تهیه نان قندی

  • آرد ۳ پیمانه
  • شکر سه چهارم پیمانه
  • ماست شیرین یک لیوان
  • روغن مایع یک دوم پیمانه
  • پودر هل یک قاشق چایخوری
  • وانیل یک دوم قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری

طرز تهیه نان قندی

نکته

دوستان تمان مراحل و با قاشق یا همزن دستی انجام بدین

 مراحل طرز تهیه نان قندی

1-ماست وشکر را مخلوط کنید وبا قاشق خوبه خوب هم بزنید تا دانه های شکر کاملا حل بشن
سپس روغن مایع را اضافه کنیدو کمی هم بزنید وانیل و پودر هل را هم اضافه کنید و هم بزنید.ودر آخر آرد و بکینگ پودری که از قبل ۳بار الک کردید را کم کم با قاشق به موادمون اضافه میکنیم وهم میزنیم تا جای ممکن خمیر را با قاشق هم بزنید دست آخر با نوک انگشتان خمیر را یک دست کنید تا خمیری بسیار لطیف داشته باشیم.

2-خمیر با این میزان آرد بسیار لطیفه اگر در حد کمی چسبنده بود اشکالی نداره ولی اگه خیلی شل بود کمی آرد بزنید.خمیر نیاز به ورز دادن نداره اگر خمیر رو ورز بدین به روغن میوفته و نون بعد پخت خشک و سفت میشه.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه نان کدو لقمه‌ای خوشمزه برای صبحانه و عصرانه

3-خمیر نیاز به استراحت نداره و بلا فاصله بعد از آماده شدن آن را پهن کنید کف قالب یا سینی یا تابه مورد نظر کاغذ روغنی بیندازید روی کاغذ را کمی چرب کنید خمیر آماده شده را با دست و به شکل دلخواه پهن کنید.روی آن طرح بیندازید.روی خمیر را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید و کنجد یا مغز تخمه یا پسته و….بپاشید

طرز تهیه نان قندی

4-روش پخت روی گاز.شعله پخش کن با حرارت ملایم میزاریم داغ بشه بعد مدت ده دقیقه تابه را روشن میذاریم درش رومیبندیم مدت ده دقیقه زمان میخاد بعد این زمان روی نون رو برگردونید تا روی نون برشته بشه.

روش پخت داخل فر یا تستر

درفر از قبل گرم شده با ۲۰۰ درجه.طبقه وسط به مدت ۱۵الی ۲۰ دقیقه با درجه ۱۶۰ الی ۱۷۰میذاریم بپزه.روی نان را دست آخر درحدخوش رنگ شدن ۵دقیقه گریل کنید.

فقط ی نکته رو بگم برای اینکه بافت اسفنجی بشه خمیر رو ضخیم گرفتم و برای اینکه روی نون ترک نخوره دمای فر رو روی ۱۵۰ گذاشتم حدودا ۳۰الی ۴۰ دقیقه طول کشید تا نان قندی درست بشه.

بعد خنک شدن شربت بار یا عسل رومال زدم طعمش محشرشد آرد تو رسپی دولیوان بود که من نصف لیوان اضاف کردم از اون حالت در اومد ولی خمیر چسبنده بود من دستم رو داخل آرد میزدم از خمیربرمیداشتم خمیر باید چسبنده باشه وگرنه آرد زیاد زدن بافت وطعم نان باب دل نمیشه.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450093

ثبت نظر

-