9 دلیل پنهان که باعث می شود بارداری صورت نگیرد!

  • کد خبر : 450035
  • 07 مهر 1400 - 11:30
9 دلیل پنهان که باعث می شود بارداری صورت نگیرد!

نیوز: به احتمال زیاد درباره عوامل اصلی که شانس بچه دار شدن را کاهش می دهند اطلاعاتی دارید: زایمان و شیردهی ، استفاده از قرص های ضد بارداری ، سیگار کشیدن. با این حال ، عدم وجود این دلایل نیز تضمین نمی کند که باردار خواهید شد زیرا دلایل پنهانی نیز وجود دارند که تاثیر گذارند. ما در این پست، دلایل باردار نشدن را برایتان آشکار می کنیم…

بررسی دلایل باردار نشدن:

چربی ترانس زیادی مصرف می کنید

مصرف چربی های ترانس در غذاهای پخته شده ، پیتزا ، تنقلاتی مانند چیپس ، غذاهای سرخ شده – می تواند بر شانس باروری تأثیر منفی بگذارد ، به این معنی که تخمک گذاری رخ نمی دهد. سعی کنید مصرف این غذاها را به حداقل برسانید زیرا مصرف آن ها به جای کربوهیدرات های سالم می تواند تا 73 درصد خطر ابتلا به اختلال تخمک گذاری را افزایش دهد.

وقتی هوس این نوع غذاها با چربی های ترانس بالا را می کنید ، بهتر است میان وعده هایی مانند موز ، نان سبوس دار ، بادام یا ماست با توت بخورید.

بیش از حد ورزش می کنید

ورزش می تواند شانس باروری را تا حدی بیشتر کند، اما انجام ورزش مناسب بسیار مهم است. فعالیت بدنی بیش از حد می تواند بر میزان انرژی تأثیر گذاشته و همچنین بر چرخه تولید مثل شما نیز تأثیر منفی بگذارد. تحقیقات نشان داده است که ورزش روزانه طولانی و شدید ممکن است بر توانایی زنان برای باردار شدن تأثیر بگذارد. اعتدال کلید حفظ سلامتی و تندرستی شماست.

ورزش زیاد

شاخص توده بدنیتان پایین است

داشتن شاخص توده بدنی پایین و کمتر از حد معمول ممکن است شما را در معرض افزایش اختلال عملکرد تخمدان ، ناباروری و زایمان زودرس قرار دهد. اختلالات مربوط به خوراک می تواند به شاخص توده بدنی کم بینجامد و حتی بر قاعدگی و باروری تأثیر منفی بگذارد.

اگر احساس می کنید نمی توانید تغذیه خود را کنترل کنید ، می توانید از برنامه های تخصصی استفاده کنید که کالری و وزن شما و سایر علائم مرتبط با سلامتی را پیگیری می کنند.

در رابطه جنسی همسرتان استرس دارد

مطالعات نشان می دهد که قدرت باروری مردان به طور قابل توجهی تحت تأثیر عوامل استرس زای زندگی از جمله کار ، خانواده و زندگی اجتماعی قرار می گیرد. ناتوانی در کنار آمدن با این مشکلات بیشترین تأثیر منفی را دارد. به این شکل که اسپرم های بسیار کمی تولید شده و اسپرم دارای نیروی کافی برای رسیدن به تخمک نیستند.

استرس در رابطه

از روان کننده اشتباهی استفاده می کنید

برای افزایش شانس بارداری ، روان کننده مناسب خود را با دقت انتخاب کنید. خبر خوب: روان کننده هایی وجود دارند که ممکن است برای افزایش باروری مردان مفید باشند. برخی دارای pH مناسب (7.2-8.0) هستند. برخی دیگر حاوی یون منیزیم و کلسیم هستند که در ساخت ان ها از مایعات طبیعی بدن تقلید می شود. همچنین ثابت شده است که روغن بچه نیز نتیجه می دهد.

نمی توانید چرخه باروری خود را به درستی محاسبه کنید

گاهی اوقات پیش بینی دقیق دوره باروری دشوار است ، به خصوص اگر قاعدگی نامنظم باشد. با این حال ، تکنولوژی می تواند به شما کمک کند. برنامه هایی مانند  Flo Period Trackerرایگان برای آی اواس و  اندروید وجود دارد که پیش بینی دقیق چرخه باروری را انجام می دهند. علاوه بر این ، پس از آن که باردار شدید ، می توانید برنامه را به سادگی با تغییر حالت آن به بارداری، از اطلاعات رشد نوزاد لذت ببرید.

چرخه باروری

لوله‌های رحمتان مسدود شده‌اند

اختلال تخمک‌گذاری عامل 25 تا 30 درصد از ناباروری‌های زنانه است. بقیه‌ی ناباروری‌های زنانه می‌توانند به دلیل انسداد لوله‌های رحمی یا لوله‌های فالوپ، مشکلات ساختاری رحم و یا اندومترویوز باشند. عامل های زیادی می تواند به انسداد لوله‌های فالوپ منجر شود. برخی از خانم‌هایی که دچار انسداد لوله‌های رحمی هستند، لگن درد هم دارند؛ اما عده‌ای دیگر ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند.

فقط قرار گرفتن در شرایط بارداری می‌تواند نشان بدهد لوله‌های فالوپ مسدود هستند یا خیر. عکس رنگی رحم  (HSG) برای نشان دادن باز بودن لوله‌های رحمی به کار می‌رود که باید توسط پزشک متخصص زنان تجویز شود.

ناباروری در مردان/این آقایان احتمال ناباروری دارند!

تغییرات هورمونی

دلایل باردار نشدن/برخی از علائم در زنان می‌تواند نشان‌دهندۀ تغییرات هورمونی در او باشد که می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات باروری در زنان شود. این علائم ظاهری که نشان‌دهندۀ تغییرات هورمونی هستند شامل موارد زیر است:

تغییرات هورمونی/دلایل باردار نشدن

  • تغییرات پوستی شامل افزایش آکنه و جوش
  • رشد موهای زاید در پشت لب، روی قفسۀ سینه و چانه
  • ریزش یا نازک ‌شدن موها
  • احساس درد هنگام برقراری رابطۀ جنسی
  • افزایش وزن
  • کاهش یا افزایش میل جنسی
  • ترشحات شیری رنگ از نوک سینه‌ها و بدون ارتباط با شیردهی

اختلال در عملکرد غده هیپوفیز

غده هیپوفیز مسئول تولید و تنظیم بسیاری از هورمون ها در بدن است. غده هیپوفیز پرکار یا کم کار می تواند میزان هورمون ها را به هم ریخته و مانع از باردار شدن شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450035
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://brightside.me/inspiration-health/6-hidden-reasons-why-you-cant-get-pregnant-388110/

ثبت نظر

-