آیا استفاده از الکل و مواد مخدر هنگام برقرای رابطه جنسی مفید است؟

  • کد خبر : 449921
  • 06 مهر 1400 - 11:00
آیا استفاده از الکل و مواد مخدر هنگام برقرای رابطه جنسی مفید است؟

نیوز: تاثیر الکل بر سکس/بسیاری از افرادی که برای دریافت مشاوره زناشویی مراجعه می کنند به مصرف الکل و یا مواد مخدر به خصوص تریاک برای تقویت رابطه جنسی خود اذعان دارند . مصرف الکل برای تقویت رابطه جنسی در میان زنان و مصرف مواد مخدر بخصوص تریاک در میان مردان شایع تر است . اما آیا نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر به تقویت رابطه زناشویی خواهد انجامید ؟  در این نوشته پاسخ به این سوال را بررسی می کنیم.

تاثیر الکل بر سکس چیست؟

اگر چه ممکن است نوشیدن الکل و یا مصرف مواد مخدر در آغاز منجر به بهبود در کیفیت رابطه جنسی شود اما در دراز مدت منجر به کاهش اعتماد به نفس می شود ، به گونه ای که زوجین برای برقرای هر گونه رابطه جنسی خود را نیازمند به نوشیدن الکل و یا مصرف مواد مخدر خواهند دید و این موضوع به کیفیت رابطه زناشویی آسیب وارد می کند.

الکل بعلت خاصیت تسکینی که دارد، کلاً تمایلات جنسی در فرد را مهار می کند. با ادامه مصرف الکل مرد متوجه می شود که روز به روز توانائی جنسی و انزال وی کاهش می یابد و این کاهش وابسته به دوز مصرف الکل است. یعنی هر چقدر میزان مصرف الکل بیشتر باشد؛ میزان این کاهش نیز بیشتر خواهد بود. بررسی‌ها نشان داده‌اند، مردانی که بصورت مزمن الکل مصرف می کنند؛ 54 درصد دچار اختلال در نعوظ و 25 درصد دچار اختلال در انزال می شوند.

تاثیر الکل بر سکس

در مردانیکه وابسته به الکل می شوند در حدود 50 درصد آنها، میل جنسی بشدت کاهش می یابد. مصرف طولانی مدت الکل در مردان سبب افزایش استروژن (هورمون زنانه) در خون می شود.

 

دانستنی های سکسی/۲۵ واقعیت باورنکردنی درباره سکس!

عوارض مصرف الکل

علت اصلی عوارض زیانبار الکل در عملکرد جنسی، اثر سوء آن بر روی بیضه ها و مغز می باشد. الکل سبب تشدید بیماریهایی می شود که بخودی خود می توانند ایجاد اختلالات جنسی نمایند، مثل دیابت، بیماریهای قلبی و بیماریهای کبدی.

عوارض مصرف الکل در مردان

در مردان الکلی، بیضه ها تا حدودی تحلیل رفته و در 70 درصد موارد سبب تغییراتی در اسپرم‌ها و مشکلات باروری می گردد. شايعترين اختلال جنسي ناشی از عوارض مصرف الکل در مردان، اختلال در نعوظ و بدنبال آن کاهش ميل جنسي است. اکثرا هر دو اختلال نعوظ و کاهش ميل جنسي با هم وجود دارند. مصرف طولانی مدت الکل سبب کوچک شدن بيضه ها و کاهش توليد هورمون مردانه می گردد.

الکل بعلت اختلال در متابليسم ويتامين A سبب اشکال در توليد اسپرم نيز مي شود. يعنی مردان الکلی علاوه بر شانس زياد براي مبتلا شدن به اختلال جنسی، ممکن است مبتلا به ناباروری نيز بشوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449921

ثبت نظر

-