معرفی انواع خورشت ایرانی/آموزش خورشت های مجلسی ایرانی

  • کد خبر : 449844
  • 07 مهر 1400 - 13:10
معرفی انواع خورشت ایرانی/آموزش خورشت های مجلسی ایرانی

نیوز: خورشت ها یکی از بهترین غذاهای ایرانی هستند که طرفداران زیادی دارند. خورشت ها انواع مختلفی دارند و معمولاً با برنج سرو می‌شوند، بسیاری از ایرانیان بیشتر اوقات دوست دارند خورشت ها را برای مهمانی‌های خود بپزنند. اینجا ما  انواع خورشت ایرانی خوش طعم را برایتان بیان می‌کنیم، پس با نیوز تا آخر این مطلب همراه باشید.

انواع خورشت ایرانی:

قیمه

برای درست کردن این خورشت خوشمزه نیاز به نخود لپه و گوشت گوسفندی دارید. قیمه یک انتخاب فوق العاده است! این خورشت خوش طعم ایرانی که با برنج سرو می‌شود، در بسیاری از مراسم مذهبی در ایران، به عنوان “نذری” پخت می‌شود. معمولاً از سیب زمینی سرخ کرده برای تهیه این خورشت استفاده شده که معمولا شما از آن‌ها برای تزئین استفاده می‌کنید و همچنین با این کار خورشت شما خوشمزه تر می‌شود. از لیمو در قیمه نیز به عنوان چاشنی استفاده کنید، چون طعم بی‌نظیری به خورشت شما می‌دهد.

قورمه سبزی /خورشت گیاهی ایرانی

خورشت سبزی یا قورمه سبزی غذایی است که هر ایرانی می‌پسندد و شما نمی‌توانید مانند آن را پیدا کنید. طعم و ظاهر این غذا بی‌نظیر و کاملاً دوست داشتنی است. هر زمان که ایرانیان به دور هم جمع می‌شوند، قورمه سبزی یکی از انتخاب‌های، آن‌هاست. این خورشت محبوب از سبزیجات، گوشت و لوبیا قرمز تهیه می‌شود. پختن قورمه سبزی نیاز به صبر و حوصله دارد. ایرانیان عادت دارند که ته دیگ خود را داخل خورشت بزنند و سرو کنند.

قورمه سبزی/انواع خورشت ایرانی

خورشت کرفس

اگر خورشت قورمه سبزی را دوست دارید، مطمئناً نسخه مشابه آن، خورشت کرفس را نیز دوست خواهید داشت. اگرچه مورد دوم کمتر مورد پسند است، اما همیشه یکی از غذاهای ایرانیان است. همان‌طور که از اسمش معلوم است، از کرفس و گوشت تهیه می‌شود. کرفس یک سبزی کم کالری و همچنین حاوی آنتی اکسیدان و فیبر است. پیشنهاد می‌کنم این خورشت را حتما درست کنید و گرنه پشیمان خواهید شد.

خورشت ترش واش گیلانی/ دستور پخت

خورشت فسنجان /خورش گردو و مرغ ایرانی

فسنجان یک خورش عالی ایرانی و اصالتاً از استان گیلان است. اول از همه اگر به دنبال غذایی هستید که زود آماده شود سراغ پختن فسنجان نروید! فسنجون به صبر نیاز دارد و زمان می‌برد. دلیل اینکه فقط در مجالس مجلل ایرانی سرو می‌شود وقت گیر بودن آن است. اما، اگر وقت دارید و غذای فوق العاده خوشمزه و متفاوت ایرانی را دوست دارید، حتما آن را امتحان کنید. گردو یکی از مواد اصلی این خورشت است.

خورشت فسنجان

خورشت بامیه

خورشت بامیه از خورشت های جنوب ایران است. البته وقتی غذایی خوشمزه باشد، در همه جا رایج  می‌شود. بامیه دارای بافتی مشابه بادمجان است، حتی می‌تواند طعم یکسانی نیز داشته باشد. این خورشت از آنجا که منشأ جنوبی دارد، بسیار تند است. در جنوب ایران مردم غذاهای تند درست می‌کنند. اضافه کردن فلفل به خورشت را فراموش نکنید.

خورشت بامیه/انواع خورشت ایرانی

 

خورشت بادمجان

یکی دیگر از انواع خورشت ایرانی است. مواد تشکیل دهنده غذا شامل بادمجان، گوشت، گوجه فرنگی و افزودنی‌های خوش طعم است. آماده کردن این خورشت واقعاً آسان است، اما نکته قابل توجه این است که چگونه غذا را می پزید. این خورشت شباهت زیادی به قیمه بادمجان داشته، هرچند تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

ترشی تره

اکثر خورشت های ایرانی حاوی گوشت هستند. پیدا کردن یک دستور العمل خورشت خوش طعم مناسب برای گیاه خواران کار مشکلی است. اما ترشی تره یک انتخاب عالی است. مواد تشکیل دهنده این خورشت شامل سبزیجات، برنج، آب پرتقال، سیر و تخم مرغ است. این سبزیجات ممکن است به راحتی در دسترس نباشند. در صورت عدم دسترسی به اسفناج، از سبزیجات دیگر استفاده کنید.

ترشی تره

یتیمچه

شما خوش شانس هستید که یتیمچه را انتخاب کردید. مواد اولیه این غذا سبزیجات هستند و از آن‌جا که برای پختن این غذا به گوشت نیاز نیست، برای گیاه خواران گزینه مناسبی است. این خورش کالری کمی دارد. بنابراین اگر رژیم دارید، می‌تواند غذای رضایت بخشی برای شما باشد. طعم فوق‌العاده و کم هزینه بودن، آن را متمایز می‌کند.

دال عدس

این یکی از مفید ترین غذاهای ایرانی است. از عدس درست شده و عدس بهترین منبع پروتئین (به استثنای گوشت) است. کم کالری بودن عدس به کاهش وزن کمک می‌کند. این غذای خوشمزه باعث می‌شود، شما یک غذای سرشار از مواد معدنی را سرو کنید. حتما آن را امتحان کنید.

دال عدس

آش جو

آش یک غذای شناخته شده در بین ایرانیان و مانند سوپ بوده، جو جزء اصلی این غذا هست که بسیار مغذی و سالم و مناسب فصل زمستان است. جو سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، و برای سلامتی بسیار مفید است.

خورشت آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج یک خورشت ایرانی بسیار شناخته شده است و در پخت آن از اسفناج استفاده می‌شود! اگر یک بار آن را بپزید مطمئناً عاشق این خورش خواهید شد. آلو به خورشت طعم خوشمزه و دلچسبی می‌دهد. این خورشت معمولاً در مهمانی‌ها و مجالس سرو می‌شود و همچنین بسیار مفید برای سلامتی است.

خورشت آلو اسفناج

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449844
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Persian good.com

ثبت نظر

-