فروش میلیاردی شهاب‌سنگ در ایران!

  • کد خبر : 449765
  • 05 مهر 1400 - 12:05
فروش میلیاردی شهاب‌سنگ در ایران!

نیوز: فروش میلیاردی شهاب‌سنگ در ایران!هرساله تعداد کمی شهاب سنگ به سطح زمین برخورد می‌کند و از این تعداد تنها چند عدد به دست دانشمندان می‌رسد. با این حال به نظر می‌رسد تعداد شهاب‌سنگ‌هایی که سایت‌هایی چون دیوار و شیپور آگهی شده، بیشتر از کل شهاب‌ سنگ‌هایی است که سالانه به زمین می‌رسد.

قیمت شهاب‌سنگ‌های آگهی شده متغیر است، از یک میلیون تا دو میلیارد تومان! یکی می‌گوید شهاب سنگ الماسی دارد و قیمت آن، دو میلیارد تومان است و دیگری قیمت را ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده. برخی می‌گویند شهاب‌سنگ آنها آهنی است و قدرت جذب آهن دارد و همین دلیل اصل بودن آن است.

برخی ازشهاب‌سنگ‌ها هم شناسنامه دارند. به گفته یکی از فروشندگان «این شهاب سنگ‎‌ها دارای شناسنامه‌ معتبر از دانشگاه خوارزمی هستند.» این در حالی است که به گفته کارشناسان این عرصه تاکنون تنها اصالت ۱۰۰ شهاب سنگ در ایران مورد تایید قرار گرفته است. پس به نظر می‌رسد داشتن شناسنامه از دانشگاه برای فروش راحت‌تر است.

آگهی فروش شهاب‌سنگ:

آگهی فروش شهاب‌سنگ

 

بیشتر شهاب‌سنگ‎‌هایی که به زمین برخورد می‌کنند، شهاب‌ سنگ‌های از نوع کندریتی هستند که به‌دلیل فراوان بودن آن‌ها، ارزش چندانی ندارند. بنابراین این که سنگی شهاب‌سنگ باشد، لزوما به معنی قیمتی‌بودن آن نیست.

سقوط شهاب سنگ مرد اندونزیایی را یک شبه میلیونرکرد! +عکس

به نظر می‌رسد خرید و فروش شهاب سنگ در جهان مورد توجه قرار گرفته و به نوعی تجارت تبدیل شده است. از قطعه‌های ریز شهاب‌سنگ‌ها برای ساختن گردنبند، انگشتر و سایر وسایل تزیینی استفاده می‌شودو قطعه‌های‌ بزرگ‌تر مورد توجه کلکسیون‌دارها این حوزه قرار دارد.یک شهاب‌سنگ تیکه‌ای از بقایای جامانده از جرم‌هایی مانند سیاره‌های دنباله‌دار و سیارک‌ها است که در اصل در فضا شکل گرفته و توانسته پس از گذر از جو و تحمل اصحکاک، بر روی سطح زمین یا یک سیاره‌‌های دیگر فرود بیاید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449765

ثبت نظر

-