طرز تهیه کوفته ریزه؛ یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی

  • کد خبر : 449629
  • 04 مهر 1400 - 13:28
طرز تهیه کوفته ریزه؛ یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی

به گزارش نیوز: کوفته ریزه یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی است که ازگوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. کوفته ریزه را به همراه نان یا برنج کته‌ای سرو می‌کنند. نام دیگر کوفته ریزه، کوفته قلقلی است.کوفته ریزه یک غذای مقوی و پرکالریه به خاطر گوشت و همچنین ادویه‌هایی که در تهیه آن به کار برده می‌شود. در ادامه این مطلب با نیوز همراه باشید با آموزش طرز تهیه کوفته ریزه خوشمزه و مجلسی:

طرز تهیه کوفته ریزه

مواد لازم برای طرز تهیه کوفته ریزه

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
آرد نخود چی نصف لیوان
پیاز دو عدد
نعناع ۲ ق غ
آب ۲ ق غ
سرکه(درصورت تمایل)۱ق غ
گوجه درشت ۳ عدد
رب گوجه ۳ ق غ پر
زردچوبه،کاری،فلفل سیاه،پودرسیر و نمک بمیزان لازم

مراحل طرز تهیه کوفته ریزه:

1- ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده رو با یک عدد پیاز رنده شده،نصف لیوان آرد نخودچی نمک و ادویه های دلخواه و یک ق نعناع خشک مخلوط کنین و حسابی ورز بدین.
2- اگ مواد گوشتیتون شل بود ک مطمئنا نیس میتونین نیم ساعت بذارین یخچال تا یکم سفت بشه.
3-برای طرزتهیه کوفته ریزه بعد کوفته هایی از گردو بزرگتر درست کنین(تقریبا اندازه یدونه هلو متوسط)بعد توی روغن سرخشون کنین.

طرز تهیه کوفته ریزه
4-کوفته هارواز تابه دربیارین و داخل همون روغن یدونه پیاز رو تفت بدین،بعد ادویه های دلخواه رو بهش بزنین و ۳ق رب گوجه رو باهاش حسابی سرخ کنین و بعد ۱ ق نعناع.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه میرزا قاسمی/چجوری مثل شمالیا میرزا قاسمی درست کنیم؟

5-برای طرز تهیه کوفته ریزه سرخ که شد گوجه ها تون رو که از قبل رنده کردین بهش اضافه کنین،هم بزنین و کوفته هارو بهش اضافه کنین همراه با حدودا ۵ لیوان آب.

6-صبر کنین جوش بیاد حرارت رو ملایم کنین بعد در ظرف رو ببندین و بذارین برای ۱ الی ۲ساعت بپزه تا آبش کامل جمع بشه و به ی سس غلیظ تبدیل بشه.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449629

ثبت نظر

-