حمایت از حقوق زنان افغان در ایتالیا

  • کد خبر : 449613
  • 04 مهر 1400 - 13:07
حمایت از حقوق زنان افغان در ایتالیا

به گزارش نیوز: خبرگزاری صدای افغان (آوا): آنها از جامعۀ جهانی خواستند که به فشارهای خود علیه طالبان ادامه دهند تا این تحریک به زنان حق آموزش و نقش فعال در جامعه را بدهند.هزاران نفر در حمایت از حقوق زنان افغان در ایتالیا تظاهرات کردند.

گفته می‌شود نهاد پنجیه که در راه‌اندازی پروژه های اقتصادی برای زنان افغان در دو دهه گذشته سهم گرفته، از جمله سازمان‌دهندگان این تظاهرات بود.

سیمونا لانزونی، معاون این نهاد که در تظاهرات روم اشتراک داشت گفت که باید فشار ها ادامه یابد تا زنان افغان بتوانند که نه تنها آموزش ببینند بلکه در امور سیاسی کشور خود نیز سهم بگیرند.

این تظاهرات زیر شعار ” آنها را تنها رها نکنیم” راه‌اندازی شده بود.

حمایت از حقوق زنان افغان

معترضان از وزارت خارجه ایتالیا و ملل متحد خواستند که به حقوق زنان در افغانستان به صورت دائمی رسیدگی کنند

هزاران نفر در حمایت از حقوق زنان افغان

لامبرتو دینی ” ، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد ” دولت این کشور با استفاده از امکانات جوامع بین المللی و به ویژه سازمان ملل متحد ، به دفاع از حقوق زنان افغانی ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایتالیا ، وزیر امور خارجه این کشور ، عصر روز چهارشنبه ، در پاسخ به درخواست وزرای زن دولت این کشور مبنی بر تلاش برای حمایت از حقوق زنان افغان ، افزود : دولت ایتالیا درباره وضعیت حقوق بشر و به ویژه شیوه رفتار با زنان در برخی مناطق تحت کنترل “یکی از گروه های درگیر درافغانستان” ، موضع فشار را در پیش گرفته است.

>>>بیشتر بخوانید:

تداوم فعالیت مبارزان جبهە مقاومت ملی افغانستان در شرایط سخت/فیلم

روز قبل شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در رابطه با وضعیت سیاسی افغانستان به تصویب رساند که یکی از بندهای آن مربوط به وضع زنان در این کشور می باشد.
به عقیده دینی اکنون در پشت مبارزه مسلحانه در افغانستان ، نگرانی نسبت به تعرض به حقوق اجتماعی ، سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی زنان ، رو به افزایش می باشد.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین گفت : به عقیده دولت ایتالیا ، جوامع بین المللی نباید در برابر سیاست های تبعیض آمیز در قبال زنان افغانستان ، بی تفاوت باقی بمانند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449613

ثبت نظر

-