پرداخت وام اشتغال زایی در انتظار فروکش کردن موج کرونا

  • کد خبر : 44960
  • 31 فروردین 1399 - 11:55
پرداخت وام اشتغال زایی در انتظار فروکش کردن موج کرونا

وی افزود: درحال رایزنی با بسیج ادارات و قرارگاه‌ها جهادی هستیم تا اگر مواد اولیه را در اختیار مددجویان قرار دهند آمادگی داریم که این تعداد کارگاه را به ۴٠ تا ۵٠ مورد افزایش دهیم. عمده این محصولات برای استریلیزه کردن و توزیع در اختیار بسیج و سپاه قرار می‌گیرد تا بین کادر درمان و مردم توزیع شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ضمن تشریح اقدامات اشتغالزایی مددجویان در سال ٩٨ با اشاره به اینکه یکی از منابع بانکی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان از محل بند ب تبصره ۱۶ است، افزود: سال گذشته ٧۴ میلیارد تومان در مجموع  از محل تبصره ١۶ اعتبار جذب کردیم. از این منابع نیز وام تا سقف ۵٠ میلیون تومان و ۴ درصد کارمزد با اقساط۶٠ ماهه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال شیوع کرونا نتوانستیم بسیاری از برنامه‌های اشتغال کمیته امداد استان تهران را پیگیری کنیم و انجام آنها به سال ٩٩ منتقل شده است، اظهار کرد: روند رسیدگی به تعداد زیادی از پرونده‌ها همچنان در جریان است، چرا که پرونده‌ها به بانک ارجاع شده اما با توجه به تعطیلی کسب و کارها متقاضیان فعلا دست نگه داشتند تا تکلیف کسب و کارها مشخص شود و سپس وام‌شان را دریافت کنند. حدود ۴٠ میلیارد تومان وام مربوط به این پرونده‌ها در این مرحله قرار دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی نیز تصریح کرد: میزان این تسهیلات ۵٠ میلیون تومان، با کارمزد شش درصد و بازپرداخت ۶٠ ماهه است که صرفا شامل مشاغل مشاغل روستایی می‌شود. در سال گذشته ١٩ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان برای اشتغال روستایی جذب شد.

فتح‌آبادی با بیان اینکه سال گذشته ١۴ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان نیز از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تسهیلات پرداخت کردیم، توضیح داد: به این ترتیب در کل میزان منابع بانکی پرداخت شده در سال گذشته،  ١١٠ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص کاریابی و استفاده از ظرفیت‌های شغلی کارخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات نیز گفت: سال گذشته ١٠٧٢ نفر از مددجویان برای اشتغال معرفی و مشغول به کار شدند. همچنین در مجموع برای ۵۴۵٨ نفر در سال گذشته شغل ایجاد کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ضمن تشریح طرح‌های تحت نظارت ٣ گانه نیز اظهار کرد: ١۵ هزار طرح جاری هر سه ماه یکبار مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند. همچنین در سرفصل‌های مقدماتی و مهارت افزایی نیز آموزش‌هایی به شکل رایگان برای ۴٨٠٠ نفر در سال گذشته ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=44960

ثبت نظر

-