علائم اولیه بارداری چیست؟/این تغییرات نشانه بارداری است!

  • کد خبر : 449394
  • 03 مهر 1400 - 14:00
علائم اولیه بارداری چیست؟/این تغییرات نشانه بارداری است!

نیوز: نمی دانید که باردارید یا نه و می خواهید از این قضیه مطمئن شوید؟ تنها راهی که اطمینان خاطر را به شما میدهد، انجام آزمایش بارداری است. اما بارداری علائم اولیه ای دارد که ممکن است در حدس به شما کمک کند. اگر چنین قصدی دارید، این پست مناسب شماست…

آیا همه زنان علائم اولیه یکسانی را تجربه می کنند؟

نخیر، متفاوت است. تجربیات بارداری از زنی به زن دیگر فرق دارد. همچنین ، از آنجا که علائم اولیه بارداری اغلب شبیه علائمی است که قبل و در دوران قاعدگی تجربه می کنید، ممکن است متوجه نشوید که باردار هستید. آنچه در ادامه به شما می گوییم شرح برخی از شایع ترین علائم اولیه بارداری است. باید بدانید که این علائم ممکن است به دلایل دیگری غیر از بارداری ایجاد شود. بنابراین این واقعیت که برخی از این علائم را مشاهده می کنید لزوما به این معنی نیست که باردار هستید.

لکه بینی و گرفتگی عضلات رحم

بعد از لقاح ، تخمک بارور شده خود را به دیواره رحم می چسباند. این می تواند یکی از اولین علائم بارداری را ایجاد کند – لکه بینی و گاهی اوقات گرفتگی عضلات رحم و لگن. به این می گویند خونریزی لانه گزینی که شش تا 12 روز پس از لقاح تخمک رخ می دهد. این گرفتگی ها شبیه دردهای قاعدگی هستند ، بنابراین برخی از خانم ها آن را با شروع قاعدگی اشتباه می گیرند. با این حال ، خونریزی و گرفتگی خفیف است.

لکه بینی /علائم اولیه بارداری

علاوه بر خونریزی ، زن ممکن است متوجه ترشحات سفید و شیری رنگی از واژن شود. این ترشحات مربوط به ضخیم شدن دیواره های واژن است که تقریبا میشود گفت بلافاصله پس از لقاح شروع می شود. افزایش رشد سلول های پوشاننده واژن باعث این ترشحات می شود. این ترشحات ، که می تواند در طول بارداری ادامه یابد ، معمولاً بی ضرر است و نیازی به درمان ندارد. اما اگر بوی بد مربوط به ترشحات یا احساس سوزش و خارش وجود دارد ، به پزشک خود اطلاع دهید تا مطمئن شود که به عفونت قارچی یا باکتریایی مبتلا نشده باشید.

تغییر کردن پستان ها

تغییر کردن سینه ها یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. سطح هورمون های زن پس از لقاح به سرعت تغییر می کند. به دلیل تغییرات میزان هورمون ها ، سینه ها ممکن است یک یا دو هفته بعد متورم و زخم شود یا گزگز کند. یا ممکن است زن احساس سنگینی در سینه های خود داشته و حس کند به لمس حساس تر شده اند. ناحیه اطراف نوک سینه ها نیز ممکن است تیره شود.

موارد دیگری نیز می تواند باعث تغییر سینه ها شود. به خاطر داشته باشید که عادت به میزان جدید هورمون ها چند هفته طول می کشد و پس از چند هفته درد سینه باید تسکین یابد. اگر درد یا تغییرات سینه ها ادامه یافت، به پزشک مراجعه کنید.

تغییر سایز سینه

خستگی

احساس خستگی شدید در دوران بارداری طبیعی است و از اوایل بارداری شروع می شود. زن ممکن است یک هفته پس از بارداری احساس خستگی غیرمعمول و شدیدی داشته باشد. چرا؟ این اغلب به سطح بالای هورمونی به نام پروژسترون مربوط می شود ، اگرچه عوامل دیگری ، مانند کاهش سطح قند خون ، کاهش فشار خون و افزایش تولید خون می توانند در این امر دخیل باشند. اگر خستگی مربوط به بارداری است ، استراحت زیاد مهم است. خوردن غذاهای غنی از پروتئین و آهن می تواند به جبران و کاهش خستگی کمک کند.

حالت تهوع (هنگام صبح)

حالت تهوع صبحگاهی یکی از علائم معروف بارداری است. اما هر زن بارداری آن را تجربه نمی کند. علت دقیق تهوع صبحگاهی مشخص نیست اما هورمون های بارداری احتمالاً در بروز این حالت نقش دارند. حالت تهوع در دوران بارداری ممکن است در هر زمان از روز رخ دهد اما صبح شایع تر است. همچنین ، برخی از زنان هنگام بارداری هوس برخی از غذاها را بیشتر می کنند یا در مواردی نمی توانند حتی بوی برخی از غذاها را تحمل کنند. این نیز مربوط به تغییرات هورمونی است. این تأثیر می تواند آنقدر قوی باشد که حتی تصور غذای مورد علاقه به او حالت تهوع بدهد.

حالت تهوع

دردهای شکمی در بارداری؛ دلایل و علائم آن

این احتمال وجود دارد که حالت تهوع ، هوس و بیزاری از غذا در کل دوران بارداری اتفاق بیفتد. خوشبختانه این حالت در بسیاری از زنان در حدود هفته 13 یا 14 ام بارداری کاهش می یابد. در عین حال ، مطمئن شوید که رژیم غذایی سالمی دارید تا شما و نوزاد در حال رشد خود مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کنید.

پریود نشدن

واضح ترین علامت اولیه بارداری – و علامتی که اکثر خانم ها را مجبور به انجام آزمایش بارداری می کند – پریود نشدن است. البته پریود نشدن یا تاخیر در قاعدگی به دلیل بارداری نیست. همچنین ، زنان در دوران بارداری می توانند مقداری خونریزی را تجربه کنند. اگر باردار هستید ، از پزشک خود بپرسید که هنگام خونریزی باید به چه نکاتی توجه کنید. به عنوان مثال ، چه موقع خونریزی طبیعی است و چه زمانی نشانه بارداری است؟

برای پریود نشدن دلایلی غیر از بارداری وجود دارد. ممکن است وزن شما بیشتر یا کمتر شده باشد. مشکلات هورمونی ، خستگی یا استرس از دیگر احتمالات هستند. برخی از خانم ها با قطع مصرف قرص های ضد بارداری ممکن است پریود نشوند.

پریود نشدن

سایر علائم اولیه بارداری

بارداری تغییراتی در تعادل هورمون ها ایجاد می کند. و این می تواند علائم دیگری را ایجاد کند که شامل موارد زیر است:

  • تکرر ادرار: برای بسیاری از زنان ، این در حدود هفته ششم یا هشتم پس از بارداری شروع می شود. اگرچه این می تواند ناشی از عفونت ادراری ، دیابت یا استفاده از دیورتیک ها باشد ، اما اگر باردار هستید ، به احتمال زیاد به دلیل سطح هورمون هاست.
  • یبوست: در دوران بارداری ، سطح بالای هورمون پروژسترون می تواند باعث یبوست شود. پروژسترون باعث می شود غذا با کندی از روده عبور کند. برای تسکین مشکل ، مقدار زیادی آب بنوشید ، ورزش کنید و مقدار زیادی غذای فیبردار بخورید.
  • نوسانات خلقی: این نوسانات بخصوص در سه ماهه اول بارداری شایع می باشد. این موضوع همچنین با تغییرات هورمونی مرتبط هستند.
  • سردرد و کمردرد: بسیاری از زنان باردار سردردهای مکرر ولی خفیف را تجربه می کنند و برخی دیگر نیز دچار کمردرد می شوند.
  • سرگیجه و غش : این ها ممکن است مربوط به گشاد شدن رگ های خونی ، کاهش فشار خون و کاهش قند خون باشد.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449394
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/baby/guide/pregnancy-am-i-pregnant#1

ثبت نظر

-