آیا پری دریایی ها واقعا وجود دارند؟/تاریخچه این موجودات

  • کد خبر : 449374
  • 03 مهر 1400 - 14:45
آیا پری دریایی ها واقعا وجود دارند؟/تاریخچه این موجودات

نیوز: پری دریایی ، در میان دیگر موجودات عرفانی نقش بزرگی در فرهنگ عامه ایفا می کند. اما آیا واقعا وجود دارند یا در گذشته وجود داشته اند؟ این موجودات با زیبایی طبیعی که دارند و در اقیانوس های وسیع زندگی می کنند ، صدها سال در کتاب ها، متون، فیلم و انیمیشن پری دریایی آورده شده اند. آیا این امر به این دلیل است که آن ها زمانی مانند دایناسورها واقعی بودند یا توهم و رویایی هستند که ذهن های ما را خلاق نگه می دارد و تخیل را تقویت می کند؟

در این نوشته، ما تاریخچه پری دریایی را بررسی می کنیم و واقعی بودن آن ها را تعیین می کنیم.

پری دریایی چیست؟

پری‌دریایی ها موجودات زیبایی هستند که از بالاتنه ای شبیه بالاتنه زنان تشکیل شده و متصل به یک دم ماهی زیبا هستند و صدها سال است که در کتاب ها، فیلم ها و انیمیشن ها حضور دارند. درباره این موجودات عرفانی در داستان های خیالی اروپایی ، آسیایی و آفریقایی نوشته شده است. افسانه های پری دریایی از داستان های مرفولک ها سرچشمه می گیرند.

Mermaid

مرفولک ها به عنوان انسان های ساکن آب شناخته می شدند. پری دریایی نام نمایشی این موجودات عرفانی با جنسیت زن بوده است. مردماهی ها مردانی بودند که در آب ها زندگی می کردند. هیچ شواهدی مبنی بر واقعی بودن آن ها وجود ندارد ، زیرا آن ها فقط در داستان ها و اسطوره ها ظاهر می شوند ، اما ممکن است مرفولک ها وجود داشته باشد ، اما نه آنطور که ما امروز آن ها را به تصویر می کشیم.

پری دریایی با چه ویژگی توصیف می شود؟

پری دریایی به شکل های مختلف در سراسر جهان نشان داده شده است ، از موجودات شیطانی فریبنده دریا گرفته تا زنان زیبا. پری دریایی با دو ویژگی شناخته شده اند. اول این که وسوسه کننده هایی شیطان صفت هستند که ملوانان را با صداهای گیرا و ظاهر جذاب خود به دریا می کشانند. دیگر این که آن ها زنان دریایی هستند ، مانند الهه دریا ، که به زیبایی و ظرافت نقاشی شده و به تصویر کشیده شده است. اینطور گفته می شود که آن ها مشتاق رابطه با مردها هستند.

این بازنمایی های خوب و بد با گذشت زمان در ذهن ها نقش بسته و به شدت شاعران رمانتیک آلمانی و نقاشان را تحت تاثیر قرار داده است. در اساطیر یونان ، پری‌دریایی به عنوان حوری و زن دلفریب شناخته می شوند. آن ها موجودات خطرناکی بودند که ملوانان را وسوسه و تحریک می کردند.

فسیل پری دریایی

اولین نوشته

شانهای جینگ یک متن کلاسیک چینی است که از جانوران افسانه ای، کوه ها و جغرافیای بزرگ این منطقه صحبت می کند. در زبان چینی ، “جیورن” به معنی کوسه است و به طور گسترده در متون قرون وسطایی مورد استفاده بوده است. اولین مستند درباره پری دریایی با زمینه “ثبت چیزهای عجیب” در اوایل قرن ششم میلادی نوشته شد. در ادیسه هومر در حدود 675-725 قبل از میلاد نیز نوشته شده است ، که می گوید آواز فریبنده آن ها قاتل مردان در دریا است.

 

کشف فسیل نهنگ چهارپا: دوزیستی که ۴۳ میلیون سال قدمت دارد!

 

این اولین متن ادبی، آوازهای وسوسه انگیز آن ها را برای جذب ملوانان توصیف می کند. اما در این شعر ، آن ها موفق می شوند بدون هیچ نوع صدمه و آسیبی فرار کنند. پری دریایی نیز در حدود 1000 سال قبل از میلاد در آشور ظاهر می شود. این افسانه از الهه آتارگاتیس می گوید که به دلیل احساس گناه و شرمندگی پس از کشتن معشوق خود به دریا می پرد و تبدیل به پری دریایی می شود. او نتوانست شبیه ماهی ها شود، اما به دلیل زیبایی اش تبدیل به پری‌دریایی شد. او در اساطیر یونان به عنوان الهه درکتو شناخته می شود.

پری دریایی

پری دریایی واقعی

اولین بار یک پری چه زمانی مشاهده شد؟

مشهورترین مشاهده یک پری دریایی واقعی توسط کریستف کلمب ثبت شده است. در 9 ژانویه 1493 ، او در دفترچه ثبت خود نوشت که شاهد ماهی جادویی بوده است که قبلاً هرگز ندیده بود. در سواحل آفریقا ، کلمب سه پری دریایی مشاهده کرد که در سطح آب پدیدار شدند. او آنها را بسیار متفاوت از داستان های عامیانه توصیف کرد.

آن ها به همان زیبایی و فریبندگی نبودند. فقط چهره شان شبیه انسان ها بود. استدلال می شود که او اشتباه کرده و در واقع منات ها یا دیگر موجودات دریایی را مشاهده کرده است که در صورت مشاهده از راه دور با این موجودات اشتباه گرفته می شود.

 نتیجه

شکی نیست که داستان هایی درباره جذابیت پری‌دریایی همچنان از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. اما جواب اینکه پری دریایی واقعی وجود دارد یا نه هنوز ناشناخته است و نشان می دهد که شاید مواردی مشاهده شده باشد یا ویژگی هایی که آن ها را توصیف می کند حقیقت داشته باشد، اما شواهد محکمی برای اثبات وجود آن ها وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449374
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/are-mermaids-real/

ثبت نظر

-