محمد اشرف غیرت به عنوان سرپرست دانشگاه کابل تعیین شد!

  • کد خبر : 449334
  • 01 مهر 1400 - 13:15
محمد اشرف غیرت به عنوان سرپرست دانشگاه کابل تعیین شد!
نیوز: طالبان در تازه‌ترین تصمیم خود محمد اشرف غیرت را به عنوان سرپرست دانشگاه کابل افغانستان تعیین کرد.دانشگاه کابل: اشرف غیرت سرپرست دانشگاه کابل است و می تواند تغییر کند.دانشگاه کابل با انتشار اعلامیه ای گفت اشرف غیرت سرپرست دانشگاه کابل است و می تواند تغییر کند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان روز گذشته محمد اشرف غیرت را به حیث رییس دانشگاه کابل تعیین کرد. پس از واکنش‌های مردم و دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی، دانشگاه کابل اعلام کرد تقرر آقای غیرت جنبه سرپرستی دارد.

دانشگاه کابل، امروز چهارشنبه، ۳۱ سنبله در خبرنامه‌ای گفت انتخاب محمداشرف غیرت به عنوان رییس این دانشگاه صرفا جنبه سرپرستی دارد و با در نظرداشت شرایط و ضروریات می تواند در آن تغییرات ایجاد شود.

طبق اعلام دانشگاه کابل، محمداشرف غیرت در سال ۱۳۸۷ از دانشکده ژورنالیزم این دانشگاه فارغ شده‌است. وی در بخش فرهنگی تحصیلات عالی طالبان در حوزه جنوب غرب به عنوان مسئول انستتیوت الهجره کار کرده‌است.

>>>بیشتر بخوانید:

شهردار موقت کابل: به کارمندان زن پایتخت دستور داد در خانه بمانند

در اعلامیه دانشگاه کابل آمده‌است این نهاد با توجه به سابقه آکادمیک و علمی دارای ارزش بلند است و باید برای حفظ آن توجه جدی صورت گیرد.

از طرفی هم کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌های منسوب به آقای غیرت در این شبکه‌ها را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد او قتل خبرنگاران را مجاز می‌دانسته و از انفجارهای ناشی از ماین‌های مقناطیسی در برابر خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حمایت می‌کرده‌است. در آن زمان طالبان غالبا مسئولیت این حملات را بر عهده نمی‌گرفتند.

دانشگاه کابل بزرگ‌ترین و معتبرترین نهاد آکادمیک کشور است که پیش از این رییسان آن از میان چهره‌های شاخص علمی برگزیده می‌شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449334

ثبت نظر

-