با همسر لجباز خود اینگونه رفتار کن/چند توصیه کاربردی

  • کد خبر : 449208
  • 03 مهر 1400 - 12:10
با همسر لجباز خود اینگونه رفتار کن/چند توصیه کاربردی

نیوز: رفتار با همسر لجباز/معمولاً لجبازی به صورت های مختلفی چون آسیب رساندن به خود و دیگران، ناسزا گفتن، دعوا و فریاد کشیدن، شکستن لوازم خانه و … در فرد بروز می یابد. روانشناسان معتقدند که علل اصلی بروز رفتار لجبازی در افراد، پایین بودن اعتماد به نفس، عدم داشتن خود باوری و کمبود‌های درونی و خانوادگی می باشد.

افراد لجباز معمولاً در بسیاری از امور با همسرشان سر ناسازگاری دارند و به برخی رفتارها و اعمال غیر اصولی اقدام می نمایند.این افراد نه تنها هرگز اشتباهات خود را نمی پذیرند بلکه بسیار مصرند که رفتار و عملشان کاملا درست بوده و فرد مقابل (همسرشان) اشتباه کرده است.

چند توصیه برای رفتار با همسرلجباز

1. اگر همسر‌لجبازی دارید، باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان مدام با شما لج و لجبازی نکند.

2. هیچ گاه در برابر لجبازی های همسرتان شما لجبازی نکنید چرا که در این صورت همسرتان هیچ گاه دست از لجبازی برنخواهد داشت و اوضاع زندگی تان هر لحظه بدتر خواهد شد.

رفتار با همسر لجباز

3. وقتی که همسرتان عصبانی است، با او بحث نکنید بلکه در آن لحظه او را به آرامش دعوت کنید. همیشه خواسته های تان را در آرامش به او بگویید.

4. بدانید فردی که لجبازی می کند معمولا خودش می داند که حق با او نیست اما هیچ وقت نمی خواهد این را به زبان بیاورد، پس شما نیز اصراری نداشته باشید که او به لجباز بودنش اعتراف کند.

بالا بردن اعتماد به نفس؛ با پنج قانون ساده

5. همیشه اشتباهات همسرتان را با احتیاط و مهربانی با او در میان بگذارید چرا که اگر او احساس کند،تحقیرش می کنید ممکن است با شما لجبازی کند و رفتارهای اشتباهش را نپذیرد و رویه اش را تغییر ندهد.

6. در پایان هم بیشتر با او حرف بزنید و از او بخواهید که عادت لجبازی را ترك كند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449208

ثبت نظر

-