دستور رئیسی درباره بیژن عبدالکریمی/دانشیاری که اخراج شد!

  • کد خبر : 449203
  • 31 شهریور 1400 - 14:15
دستور رئیسی درباره بیژن عبدالکریمی/دانشیاری که اخراج شد!

نیوز: در پی صدور حكم اخراج بيژن عبدالكريمی از دانشگاه آزاد اسلامی، رئيس‌جمهور به وزير علوم دستور داده اين موضوع را پيگيری كند.چند روز بعد از واكنش‌ها به اخراج بيژن عبدالكريمی از دانشگاه آزاد اسلامی، حالا شنيده ها از وزارت علوم حاكی از اين است كه سيد ابراهيم رئيسی پس از اطلاع يافتن از اين مسئله، به وزير علوم ماموريت داده كه دلايل صدور حكم مورد نظر را بررسی و اعتراضات ابراز شده نسبت به مسئله را پيگيری كند.

بيژن عبدالكريمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است كه اخيرا صدور حكم اخراج یا بازخریدی او از سوی دانشگاه آزاد اسلامی خبرساز شد و واكنش‌های بسياری را در ميان مردم و نخبگان دانشگاهی برانگيخت.

>>>بیشتر بخوانید:

میثم رضایی، از کلاهبرداری تا مرگ به موقع در بیمارستان!

 

بیژن عبدالکریمی متولد ۱۳۴۲، فیلسوف ایرانی است. او دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بود، اما در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ از این دانشگاه اخراج شد. عبدالکریمی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۸۰ از دورهٔ دکتری فلسفه در دانشگاه اسلامی علیگر فارغ‌التحصیل شد.

عبدالکریمی از منتقدان جدیِ نگاه سیاسی به مقولهٔ فرهنگ، علوم انسانی اسلامی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها است و معتقد است باید رویکرد اونتولوژیک جایگزین رویکردهای تئولوژیک و ایدئولوژیک شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449203

ثبت نظر

-