ریزش قیمت ها در بازار خودرو شدت گرفت/ سمند ۸ میلیون تومان ارزان شد

  • کد خبر : 448936
  • 30 شهریور 1400 - 10:00
ریزش قیمت ها در بازار خودرو شدت گرفت/ سمند ۸ میلیون تومان ارزان شد

نیوز: ریزش قیمت های خودرو/بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) حاکی از کاهش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی از زمان مطرح شدن احتمال آزاد شدن واردات خودرو تاکنون است.

یکی از فعالان این بازار می‌گوید: با وجود افت قیمت‌ها، اما همچنان خرید و فروش در کمترین مقدار خود است.

 

 

به گفته برخی دیگر از کارشناسان، در صورت اجرایی شدن برجام، حتی اگر نرخ ارز پایین نیاید، از آنجایی که زمزمه ورود خودروهای مدل ۲۰۲۱ به بازار ایران بر سر زبان‌ها می‌افتد، اثر روانی خود را خواهد داشت.

خودروسازان ایرانی لوس و ننر شده‌اند/ واقعیات را به مردم نمی گوییم+ فیلم

برخی دیگر احتمال می‌دهند که خارجی‌ها بخواهند بخشی از بدهی خود را به ایران در قالب کالای تمام شده از جمله خودرو پرداخت کنند و همه اینها به معنای کاهش قیمت خودروهای موجود فعلی است.

با این حال، بررسی خبرنگار نیوز از بازار حاکی است فقط افرادی که نیاز به پول دارند نسبت به فروش خودروهای خود اقدام می‌کنند، این در حالی است که برخلاف انتظارها خریداران از قدرت چانه‌زنی لازم برخوردار نیستند، زیرا در عمل خودرو برای فروش بسیار اندک است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا واردات خودرو به کشور تصمیم‌گیری و آزاد نشود، شرایط بازار این دسته از چهار چرخ‌ها به همین منوال باشد.

امروز هر دستگاه خودروی سانتافه صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، هر دستگاه فولکس واگن تیگوان مشکی‌رنگ صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، رنو تلیسمان صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، همچنین در دسته مونتاژی‌ها هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ سفیدرنگ مدل ۹۸ صفر کیلومتر ۸۳۰ میلیون تومان و هر دستگاه مزدا۳ مدل ۹۸ کمتر از ۸۷۰ میلیون تومان قیمت داشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448936

ثبت نظر

-