معرفی برنامه چت گروهی Clubhouse و دیگر برنامه‌های مشابه آن

  • کد خبر : 448891
  • 31 شهریور 1400 - 12:16
معرفی برنامه چت گروهی Clubhouse و دیگر برنامه‌های مشابه آن

نیوز: دیگر مهمانی‌های که از روزهای قبل مهمان خودتان را دعوت می‌کردید فراموش کنید. الان به راحتی می‌توانید وارد مکالمه شوید، این ایده ای جدید از مجموعه‌ی برنامه چت گروهی کمک می‌کند تا برنامه‌های روزانه‌ای که در زمان قرنطینه فراموش کرده‌ایم، دوباره به لیست برنامه‌های ما اضافه شود. اما آن‌ها می‌توانند شیوه کار و معاشرت ما را مدت ها بعد از COVID-19 با برقراری ارتباطات به صورت آنلاین تغییر دهند. این برنامه‌های جدید در عوض توجه بسیاری از کاربران و همچنین کار، بازی یا بحث در مورد هر چیزی را در سراسر جهان جلب می‌کند.

کلاب هوس

یکی از پر طرفدار ترین این برنامه‌ها، چت گروهی Clubhouse است، یک شبکه اجتماعی بر پایه تماس صوتی که در آن افراد می‌توانند به سرعت، به چت صوتی با هم بپردازند. اتاق‌های بدون برچسب همه افرادی را که دنبال می‌کنید می‌بینید، و می‌توانید برای صحبت کردن یا فقط گوش دادن به آن بپیوندید. اتاق‌های پرانرژی جمعیت بیشتری را جذب می‌کند در حالی که اتاق های که کمتر فعالیت می‌کنند، شرکت کنندگان آن را برای پیوستن به دیگر حلقه های چت از آن خارج می‌شوند. Clubhouse در آخر این هفته در VC توییتر منفجر شد، نام Clubhouse کاملاً نحوه تماشای افراد برای حضور در جمع را نشان می‌دهد.

کلاب هوس

آنچه قرنطینه نشان داده این است که وقتی بین شما و بقیه افراد فاصله می‌افتد. اعتماد به نفس چیز بزرگی است که از دست می‌دهید. در یک مهمانی، ممکن است سرگردان باشید تا با گروهی از افراد گپ بزنید زیرا یکی از آن‌ها را می شناسید یا چیز جالبی را شنیده اید.

تماس‌های برنامه ریزی شده زوم، موضوعات مفید و زنجیره های بی پایان ایمیل، هیجان غافلگیری یا لذت مکالمه را که به طرز حیرت انگیزی در حالی که مردم ایده های یکدیگر را به اشتراک می‌گذارند، به تصویر نمی‌کشد. اما توسعه دهندگان برنامه‌های هوشمند نیز متوجه شده اند که عدم اعتماد به نفس به معنای قطع مداوم زندگی افراد نیست. آن‌ها به مردم این قدرت را می‌دهند که در مواقعی که در دسترس هستند یا در دسترس نیستند تصمیم بگیرند که به ارتباطات اجتماعی بپیوندند، بنابراین آن‌ها فقط زمانی که می خواهند به ارتباطات اجتماعی وارد شوند.

برنامه Houseparty

برنامه Houseparty تجسم یک عمل پیش بینی نشده است. این برنامه با قرنطینه شدن افراد به آن ها این اجازه را می‌دهد با دوستان خود در اتاق‌های چت گروهی، برنامه داشته باشند. در ماه 50 میلیون بار دانلود شد که 70 برابر بیشتر از قبل بیماری COVID در برخی نقاط بود. این برنامه در 82 کشور از جمله ایالات متحده و در مجموع در 16 کشور به بهترین برنامه اجتماعی تبدیل شد.

 

Discord که ابتدا برای بازی ساخته شده بود، به جوامع اجازه می‌دهد تا خود به خود از طریق ویدئو، صدا و چت روهای مداوم متصل شوند. Bunch، برای چت تصویری که اکثر مردم به جای بازی‌های آنلاین به آن رو آورده بودند،  در حال صعود به نمودارها هست و با تغییر 1.5 میلیون دقیقه ای در روز، بیشتر کاربران آن خانم‌ها هستند. در هر دو برنامه به راحتی می‌توانید با دوستان خود عضو شوید و چیزی را برای بازی با یکدیگر انتخاب کنید.

برنامه Loom به شما این امکان را می‌دهد تا سریعاً یک ویدیو کلیپ ضبط کرده و برای بقیه ارسال کنید تا بتوانند هر وقت می‌خواهند تماشا کنند، و مکالمات رفت و برگشت سریع تر انجام می‌شود زیرا فیلم‌ها هنگام فیلم‌برداری بارگذاری می‌شوند.

برنامه Houseparty

>>>بیشتر بخوانید:

۵ اپلیکیشن برای ثبت سلفی‌های متفاوت و جذاب

افزایش صدای ما

در حالی که ارتباط دیداری این امکان را به ما می‌دهد که بدانیم طرف مقابلمان کجا هست. چه برای ارتباط از راه دور و چه برای حل سریع مشکلات، برنامه‌های جدید فراتر از Clubhouse بیشتر از صدا استفاده می کنند نه فقط ویدئو. صدا راهی را برای تبادل سریع اطلاعات و احساس حضور در کنار هم بدون تسلط بر فضای کار یا توجه ما است.

High Fidelity استارتاپ فعلی فیلیپ رزدال، بنیانگذار Second Life، آزمایش یک پلت فرم رویداد آنلاین و محل تجمع مبتنی بر صدا و هدفون را آغاز کرده است. نسخه اولیه بتا به کاربران امکان می‌دهد نقطه خود را در اطراف نقشه حرکت دهند و صدای افراد نزدیک خود را با صدای فضایی بشنوند، بنابراین با نزدیک شدن به کسی، صداها بلندتر می‌شوند و با گذر از بین آن‌ها بین گوش های شما جابجا می‌شود.

برنامه High Fidelity در حال حاضر از عکس ماهواره ای Burning Man به عنوان نقشه آزمایشی خود استفاده می‌کند. این Djsها اجازه می‌دهد تا در گوشه‌های مختلف منتشر شوند و شنوندگان می‌توانند یا با یک دوست برای گفتگو، مانند رویداد واقعی، اما آفلاین قدم بزنند. از آنجا که Burning Man امسال لغو شد، High Fidelity به طور بالقوه می تواند نامزد برگزاری نسخه مجازی برنامه ریزی شده باشد. مدیرعامل سابق Houseparty بن روبین و Skype GM مهندسی برایان میک در حال ساختن یک ابزار کار گروهی خودجوش به نام Slashtalk هستند.

برنامه چت گروهی

برنامه تاک یک ابزار برای مکالمات سریع و غیر متمرکز است. ما معتقدیم اکثر جلسات را می‌توان حذف کرد در صورتی که افراد در زمان مناسب برای بحث در مورد موضوعات مرتبط، به مدت زمانی که لازم است، متصل شوند. این به مردم این امکان را می‌دهد به سرعت به چت صوتی یا تصویری بپردازند.

رسانه ها در قرنطینه در واقع یکسری ارتباطات اجتماعی را به وجود می‌آوردند

اما در حالی که معاشرت یا همکاری معمولاً یک برنامه نیاز دارد، برنامه‌های اجتماعی جدید که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است، ما را فوراً گرد هم می‌آورد و در نتیجه نیازی به برنامه ریزی برای هماهنگی زودهنگام ندارد. محدودیت‌های جغرافیایی که شما را وادار می‌کند فقط با محدودیت‌های رفت و آمد منطقی ارتباط برقرار کنید از بین رفته است. ما می‌توانیم با کسانی که می‌خواهیم ارتباط برقرار کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448891
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : techcrunch.com

ثبت نظر

-