سندروم قلب شکسته چیست؟احتمال دارد فردی از دل شکستگی بمیرد؟

  • کد خبر : 448889
  • 30 شهریور 1400 - 13:00
سندروم قلب شکسته چیست؟احتمال دارد فردی از دل شکستگی بمیرد؟

نیوز: گاهی اوقات ، زندگی چنان ضربه ای به آدم میزند که انسان می شکند و احساس می کند دیگر زنده نمی ماند. شاید ناراحت کنند باشد ولی احتمال این هست که این اتاق بیفتد. در این پست ما برایتان توضیح خواهیم داد که چه عواملی باعث می شود فرد از دل شکستگی بمیرد.و سندروم قلب شکسته چیست؟

تشخیص و علل ثابت شده

چند نام برای این بیماری وجود دارد: سندروم قلب شکسته ، کاردیومیوپاتی ناشی از استرس ، یا کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو. تاکوتسوبو تله هایی برای هشت پا هستند که شبیه تکه های قلب شکسته به نظر می رسند. به طور کلی ، زنان بیشتر در معرض ابتلا به سندروم قلب شکسته هستند. زنان یائسه گروهی هستند که تا بیشترین اندازه تحت تأثیر آن قرار بگیرند. در حقیقت ، بیش از 90 درصد موارد گزارش شده در زنان ، خانم هایی با سنین 58 تا 75 سال است.

با این حال ، هر گونه ضرر و شکست بزرگ می تواند باعث ایجاد این سندروم شود. شکست های بزرگی از جمله مرگ یکی از عزیزان ، طلاق ، جدایی ، خیانت ، طرد شدن و هرگونه جدایی عاطفی از کسی باشد. همه این موارد باعث افزایش هورمون های استرس و در نتیجه شکستگی قلب می شود. تحقیقات نشان داده است که در اولین ماه پس از مرگ یکی از عزیزان ، احتمال مرگ شما نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

استرس قاتلی قدرتمند است ، زیرا می تواند باعث افزایش ضربان قلب ، افزایش فشار خون ، وارد کردن فشار بیشتر بر قلب و آسیب به سیستم ایمنی بدن شود. یکی از گزارش های ابتلای قابل توجه افراد به تاکوستوبو در سال 2011 پس از زلزله کرایست چرچ بود که 185 نفر را کشت. پس از آن ، بیش از 20 بیمار به سندروم قلب شکسته مبتلا شد. اگرچه 20 به نظر عدد بالایی نیست، اما با توجه به این که این سندروم بسیار نادر است ، عدد بالایی است.

سندروم قلب شکسته

علائم سندروم قلب شکسته

هنگامی که به سندروم قلب شکسته مبتلا هستید ، قسمتی از قلب شما به طور موقت ورم می کند و هیچ خونی را پمپ نمی کند. بقیه قسمت های قلب یا عملکرد خود را حفظ خواهند کرد یا حتی انقباضات شدیدتری خواهند داشت. به دلیل شباهت های زیاد ، سندروم قلب شکسته ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود.

علائم و نتایج مشابه است ؛ با این حال ، در سندروم قلب شکسته هیچ رگ مسدودی وجود ندارد. کسی که مبتلا به سندروم قلب شکسته است ، دردی ناگهانی در قفسه سینه احساس و تنگی نفس را تجربه می کند. این سندروم می تواند منجر به نارسایی شدید و کوتاه مدت عضله قلب شود ، اما در کل قابل درمان است. کسانی که از این مشکل رنج می برند انتظار می رود که ظرف چند هفته به طور کامل بهبود یابند ، و به محض بهبود کامل، احتمال ابتلای دوباره به سندروم قلب شکسته حتی کمتر است.

>>>بیشتر بخوانید:

چه عواملی باعث تپش قلب میشود؟

درمان

اکثر افراد مبتلا به سندروم قلب شکسته پایان خوشی دارند. بیماران معمولاً در عرض چند هفته یا حداکثر دو ماه به بهبودی کامل دست می یابند. پزشکان داروهای ادرارآور (دیورتیک ها) تیازیدی که باعث بهبود انقباضات عضلات قلب ، مسدود کننده های بتا یا سایر داروهایی می شوند که اثرات مخرب هورمون های استرس بر قلب را مسدود می کنند ، برای بیماران تجویز می کنند.

سندروم قلب شکسته

این سندروم می تواند باعث مرگ شود؟

فقط در موارد بسیار نادر این سندروم می تواند باعث مرگ شود، اگرچه احتمال کم هم نیست. در شرایط شدید ، بدن می تواند دچار شوک آنافیلاکتیک شود ، یعنی زمانی که قلب آنقدر ضعیف می شود که نمی تواند خون کافی را برای سایر اعضای بدن پمپ کند.

اگر این واکنش فوری درمان نشود ، می تواند کشنده باشد. سایر عوارض می تواند فشار خون پایین ، ضربان قلب نامنظم یا نارسایی قلبی باشد. مرگ نادر است ، اما نارسایی قلبی در حدود 20 درصد از بیماران مبتلا به سندروم قلب شکسته رخ می دهد.

دبی رینولدز که یک روز پس از دخترش ، کری فیشر و جانی کش که چند ماه پس از مرگ همسرش فوت کرد، افراد مشهری ان که به دلیل سندروم قلب شکسته درگذشتند. بنابراین به عنوان جواب کلی می توان گفت، احتمال این وجود دارد که از دل شکستگی بمیرید!

ساده ترین راه برای رهایی از دلشکستگی

ساده‌ ترین راه برای از بین بردن احساسات منفی ناشی از دلشکستگی، اختصاص دادن زمانی برای بیرون رفتن، ملاقات و معاشرت با دوستان قابل اطمینان و دیگر افراد است؛ افرادی که بعد از به هم ریختگی رابطه ‌شان یا از دست دادن فردی که دوستش دارند، سعی می ‌کنند خود را از دیگران دور کنند، به افسردگی و خودخوری گرایش پیدا می‌کنند و هر چه بیشتر افسرده شوند و غصه بخورند، گرایش کمتری به ارتباط برقرار کردن با دیگران پیدا می‌ کنند و مشکل دلشکستگی ‌شان تبدیل به دو مشکل دلشکستگی و گوشه‌گیری می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448889
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/broken-heart-syndrome/

ثبت نظر

-