10 حقیقت جالب درباره آدم و حوا / می دانستید که آدم تا 930 سالگی زندگی کرد؟

  • کد خبر : 448886
  • 06 مهر 1400 - 13:00
10 حقیقت جالب درباره آدم و حوا / می دانستید که آدم تا 930 سالگی زندگی کرد؟

نیوز: آدم و حوا احتمالاً یکی از شناخته شده ترین زوج ها در تمام دوران هاست و برای برخی اعتقاد بر این دارند که آن ها اولین انسان هایی هستند که پا به دنیا گذاشتند. کتاب مقدس ، داستان آن ها را از خلقت انسان در روز ششم گرفته تا ارتکاب گناهشان تعریف می کند ، اما آیا می دانید پس از بیرون رانده شدن آن ها از باغ بهشت چه بر سر آن ها آمد؟ کتاب های مقدس پر از سرنخ های پنهان از زندگی این زوج مرموز است.

در این پست 10 حقیقت جالب در مورد آدم و حوا را برای شما جمع آوری کرده ایم که پس از خواندن ان ها حتی کنجکاوتر می شوید…

نام آدم بر اساس عناصری است که از آن پدید آمد

در کتاب مقدس توضیح داده شده است که خدا اولین مردی را که او را آدم نامید ، از خاک خالص آفرید. در مورد معنای کلمه یا نام “آدم” بحث هایی وجود دارد ، اما بیشتر به معنی انسان یا بشر است. این کلمه تقریبا مربوط به معنی آن در زبان عبری است اگرچه معنی گرد و خاک می دهد. کتاب مقدس همچنین توضیح می دهد که چگونه خدا اولین انسان را از خاک آفرید.

نامی که برای انسان انتخاب شده نشان دهنده چیزی است که جسم او را تشکیل داد. انسان خودش هم منعکس کننده عناصری است که از آن ها پدید آمده است. همان گرد و خاک!

آدم و حوا

نام “آدم” به معنی بخشش زندگی است

اگر با داستان آدم و حوا آشنا باشید ، می دانید که حوا توسط یکی از استخوان های دنده آدم ساخته شده است. کلمه زن از اینجا نشأت می گیرد ، زیرا حوا از آدم که مرد بود آفریده شده است. نام او را حوا گذاشتند ، که از نام اوا در لاتین که از نام عبری “چاواه” گرفته شده است ، به معنی زنده کردن یا بخشش زندگی است.

آدم 930 سال زندگی کرد

شاید عجیب باشد ولی کتاب مقدس می گوید که آدم 930 سال زندگی کرد. به نظر می رسد که عمر متوسط برای انسان حدود 79 سال می باشد، اما طبق گفته های كتاب مقدس این طول عمر واقعی او بود.

از آنجا که این امر تقریباً غیرممکن است ، بحث های مختلفی وجود دارد از جمله اینکه آیا این به معنای واقعی زندگی است یا فقط به شکل نمادین ، زیرا می توان تصور کرد که روح او 930 سال زندگی کرد نه خود او به عنوان یک موجود فیزیکی.

شور خدا/بیابان سرگشتگی/درهای هفتگانه دوزخ

میوه ممنوعه احتمالا سیب نبوده است

در داستان آدم و حوا بارها گفته شده است که حوا میوه ممنوعه یعنی سیب را از درخت “شناخت خوب و بد” چید اما در سال های اخیر مشخص شده است که حوا فقط یک سیب از درخت چیده است. دلیل اینکه می گویند آن میوه سیب بوده است این است که کلمه “malum” به معنای شر و بدی است و در عین حال همان کلمه معنی سیب هم دارد.

یک ترجمه لاتین که در قرن چهارم بعد از میلاد ظاهر شد ، اولین بار از کلمه “malum”  هنگام توصیف درخت شناخت خوب و بد استفاده کرد. تصور می شود که بعد از آن مردم فهمیدند این کلمه دو معنی شر و سیب را دارد و اینگونه تفسیر کردند که آن دو به هم مرتبط بوده اند.

آدم و حوا

داستان آدم و حوا در سراسر جهان متفاوت است

اگرچه داستان آدم و حوا حکایت خوردن میوه ممنوعه و در نتیجه تبعید شدن از باغ عدن است، اما انتظار می رود داستان زندگی آن ها تا پایان دنیا در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

نسخه های قدیمی داستان آدم و حوا شامل کتاب های یونانی به نام ظهور آدم، به زبان گرجی کتاب آدم، و کتاب اسلاوایی به نام آدم و کتابی ارمنی به نام توبه آدم است. این ها به عنوان ادبیات اولیه حضرت آدم شناخته می شوند، ویژگی که آن ها را به عنوان متون اصلی تعریف و آن ها را از متون مشابه جدا می کند.

آدم 6 فرزند داشت

گفته می شود که آدم هنگام خروج از باغ عدن با حوا صاحب 6 فرزند بود که به آن ها شیث (پسر سوم) ، قابیل ، هابیل ، آزورا (دختر) ، آوان و لولووا (به معنای زیبا، خواهر دوقلوی قابیل و همسر هابیل) می گفتند. چهار فرزند پسر و دو فرزند دختر. در برخی روایات از زندگی آدم و حوا گفته می شود که آن ها فرزندان زیادی داشتند به این شکل که آدم صاحب 30 پسر و 30 دختر بود.

این انتخاب بشریت بود که میوه ممنوعه را بخورد

طبق گفته های داستان، آدم انسانی بود که روح بقیه انسان ها از او گرفته شد. این بدان معناست که هنگامی که او خوردن میوه ممنوعه را انتخاب کرد، آن انتخاب می توانست بر روح تمام بشریت تأثیر بگذارد. اگر اینطور باشد، روح همه 8 میلیارد نفر از ما که امروز در این دنیا زندگی می کنیم بر نحوه توسعه دنیای امروزمان تأثیر داشته است.

آدم و حوا به طور عمد میوه ممنوعه را خوردند

در برخی از داستان ها خوردن میوه ممنوعه به عنوان سقوط بشریت شناخته می شود. دلیل این امر این است که چرا آدم و حوا تصمیم گرفتند میوه ممنوعه را بخورند درحالیکه می دانستند از باغ عدن بیرون رانده می شوند؟

اگرچه گفته می شود که زندگی برای آدم و حوا ، اگرچه تقریباً کامل بود اما چالش برانگیز نبود. هیچ چیز بدی وجود نداشت ، هیچ جنگی ، هیچ بیماری ای ، پس چگونه آدم و حوا یاد گرفتند که نسل خود را ادامه دهند؟ دلایل خوردن آنها از میوه ممنوعه در فرهنگ های مختلف متفاوت است و رایج ترین آنها وسوسه مار است.

رانده شدن از بهشت

شاید این درسی بود که برای پیشرفت بشریت لازم بود.

آدم و حوا هر دو مقدس هستند

آن ها هر دو مقدس شناخته می شوند و در 24 دسامبر هر سال جشنی برای آن ها برگزار می شود. از قرون وسطی در سراسر اروپا از جمله کشورهای اسکاندیناوی جشن گرفته می شود. این تاریخ به طور خاص انتخاب شده است زیرا روز قبل از کریسمس، جشن تولد عیسی مسیح است که روز گرامی داشت و یادبود آدم و حوا به عنوان نسل بشریت است.

زمان مرگ حوا مشخص نیست

اگرچه در بسیاری از متون آمده است که آدم تا 930 سالگی زندگی کرد اما در بسیاری از متون به زمان مرگ حوا هیچ اشاره ای نشده است. گفته می شود که آن ها سومین پسر خود را هنگامی که آدم 130 ساله بود به دنیا آوردند، بنابراین فرض می شود که حوا هم در همان سن و سال آدم از دنیا رفت از آنجایی که هر دو در یک روز آفریده شده بودند.

در بسیاری از متون نوشته شده که آن ها هر دو پیر شده و سرانجام از کهولت سن و زندگی خسته کننده می میرند. اما هنوز سن خاصی برای مرگ حوا در نظر گرفته نشده است.

 

داستان آدم و حوا تا ابد به عنوان داستان چگونگی خلقت بشر با نسل های آینده به اشتراک گذاشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448886
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/adam-and-eve-facts/

ثبت نظر

-