گرجستان دوباره مرزهایش را به روی ایرانی ها بست!

  • کد خبر : 448794
  • 29 شهریور 1400 - 10:50
گرجستان دوباره مرزهایش را به روی ایرانی ها بست!

نیوز: بستن مرز گرجستان/گرجستان دوباره مرزهایش را به روی ایرانی ها بست!امکان بازگشت ایرانیان مقیم گرجستان به این کشور سد شده‌ است؛ ایرانیانی که با داشتن پاسپورت و کارت اقامت، پشت مرزها مانده‌اند. خانواده‌هایی که دو نیمه شده‌اند و زندگی‌ها و کسب‌و‌کارهایی که سرنوشتشان نامعلوم است.

اتفاق عجیب‌تر اینکه گویا مشکل نه لزوما پاسپورت ایرانی، بلکه هویت ایرانی است؛ تا جایی که بر مبنای یک ویدئو منتشرشده، حتی ایرانیانی که با پاسپورت آلمانی و کارت واکسیناسیون کامل (فایزر) قصد ورود به گرجستان را داشته‌اند نیز از امکان عبور از مرز بازمانده‌‌اند.

این ماجرا که در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا رخ داده، به یک بحران در زندگی ایرانیان مقیم و ساکن این کشور بدل شده‌ است.

به نظر می‌رسد اراده‌ای غیر‌رسمی به‌ دنبال منافعی که هنوز ابعاد آن مشخص نیست، رویه‌ای را آغاز کرده که نه قانونی است، نه انسانی و نه اخلاقی.

چرا ایرانیها در ترکیه خانه می‌خرند؟ رکورد در دست ایرانیان

تاکنون وزارت خارجه و دولت گرجستان و وزارت خارجه و سفارت ایران واکنش یا اقدام قاطعی برای حل این معضل انجام نداده‌اند.

عجیب‌تر اینکه ایرانیانی که با زدن دو دُز واکسن و اقامت دائم گرجستان خاک این کشور را به مقصد کشور دیگری ترک کرده‌اند و اصلا به ایران باز‌نگشته‌اند هم اجازه ورودشان به خاک گرجستان داده نشده و آنها را از فرودگاه برگردانده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448794

ثبت نظر

-