چرا ایرانیها در ترکیه خانه می‌خرند؟ رکورد در دست ایرانیان

  • کد خبر : 448639
  • 28 شهریور 1400 - 11:00
چرا ایرانیها در ترکیه خانه می‌خرند؟ رکورد در دست ایرانیان

نیوز: خرید ملک توسط ایرانیان /چرا مردم در ترکیه خانه می‌خرند؟ / خریدی که طی ۲ سال گذشته ۱۵ برابر شده! روزنامه اطلاعات نوشت: بنابر گزارش مرکز آمار ترکیه، ایرانیان فقط در ماه آگوست با خرید ۹۱۱ ملک در ترکیه رکورددار خریداران خارجی املاک در این کشور شدند.

تا سال گذشته ایرانیان پس از عراقی‌ها دومین خریدار املاک در ترکیه بودند که امسال در جایگاه اول قرار گرفته‌اند.

میزان خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه طی ۲ سال گذشته ۱۵ برابر شده است.

فرار سرمایه همیشه در شرایط ابهام و بی‌ثباتی سیاسی شدت می‌گیرد.

ابهام در امضا یا عدم امضای برجام، پیوستن یا نپیوستن ایران به معاهده‌های بین‌المللی اف.ای.تی.اف و پالرمو، لغو تحریم‌ها یا تمدید تحریم‌ها، رفع انسداد سیستم بانکی یا تداوم وضع موجود، حل شدن تنش‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی و نهایتاً رسیدن به ثبات اقتصادی یا تداوم بی‌ثباتی، پاره‌ای افراد و خانواده‌ها را به فکر مهاجرت می‌اندازد.

بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی درباره پاره‌ای امور اقتصادی از جمله صادرات و واردات باعث شده بخشی از صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات احساس زیان کنند و با لطایف الحیلی، بخشی از درآمد ارزی حاصل از صادرات را به خرید ملک در خارج تخصیص دهند تا به کشور برنگردد و به سیستم بانکی عرضه نشود.

دولت ناچار است برای کنترل و کاهش این روند، چاره‌ای و چاره‌هایی بیندیشد. قطعاً چاره کار نه جرم‌انگاری است و نه تصویب قوانین ممنوعیت و مجازات؛ باید عوامل ریشه‌ای این رخداد برچیده شود.

خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان رکورد شکست/کمترین استطاعت خرید مسکن در ایران

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس در گفتگویی تلویزیونی:

“کشور ظرفیت 150 تا 200 میلیون نفر جمعیت را دارد. ما بهترین ذخایر گازی و نفتی جهان را داریم، بهترین ذخایر معدنی را داریم، که میتواند پاسخگوی این ظرفیت باشد!”

نیوز:
۱- اروپا نفت و گازی به آن صورت ندارد، اما در مساحتی به اندازه ایران بیش از چهارصدمیلیون جمعیت زندگی می کند. آنها می دانند برای پاسخگویی به نیازهای این میزان جمعیت، به مدیرانی کاربلد نیازمندند.
۲- نوع جمعیت از تعداد جمعیت مهمتر است. در بلژیک (که اندازه یکی از استانهای کوچک ایران است) نزدیک به دوازده میلیون نفر با آرامش و رفاه زندگی می کند و در لیبی که مساحتی بزرگتر از ایران و ذخایر نفت فراوان دارد، شش میلیون جمعیت زندگی می کند که آن هم سلاح برداشته و مشغول کشتار یکدیگر هستند.
۳- جمعیت بیش از نفت و گاز به آب و شغل و فرهنگ نیازمند است.
۴-جمله ای منتسب به ناپلئون است که می گوید: «به راستی اگر هر کس به اندازه دانسته هایش سخن می گفت چه سکوت عمیقی دنیا را فرا می گرفت»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448639

ثبت نظر

-