اینستاگرام میتونه برای نوجوانان به خصوص دختران خیلی خطرناک باشد

  • کد خبر : 448552
  • 27 شهریور 1400 - 13:20
اینستاگرام میتونه برای نوجوانان به خصوص دختران خیلی خطرناک باشد

نیوز: اینستاگرام میتونه برای نوجوانان به خصوص دختران نوجوان خیلی خطرناک باشه! بررسی‌ها نشون میده که اینستاگرام باعث شده دختران نوجوان نسبت به بدن و ظاهر خودشون احساس بدی پیدا کنن و فکر کنن که نسبت به بقیه افراد نقصی دارند!

این عدم رضایت تا جایی پیش رفته که برخی از این نوجوانان حتی به خودکشی هم فکر می‌کنند، جالبه که طبق ادعای کارشناسان، فیسبوک به عنوان مالک اینستاگرام هم این قضیه رو میدونه ولی کار خاصی انجام نمیده!

برآوردها میگن که احتمالا حدود 40 درصد از کاربران اینستاگرام زیر 22 سال سن دارند. دوست ندارم این خبر رو با نصیحت تموم کنم، ولی یکم بیشتر مراقب فرزندانتون باشید.

محدود کردن کودکان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی یک الزام است 

متاسفانه در حال حاضر کودکان حتی در سن ۸، ۹ سالگی در اینستاگرام صفحه‌های شخصی راه‌اندازی می‌کنند که این موضوع می‌تواند آسیب بسیاری به کودکان وارد کند چراکه ممکن است کودکان و نوجوانان به خاطر کنجکاوی‌های متعدد،‌ وارد فضاهایی شوند و یا با افرادی معاشرت کنند که صدمات جبران ناپذیری به آنها و یا خانواده‌شان وارد کند.

>>>بیشتر بخوانید:

فضای مجازی و فرزندان زیر ۱۵ سال/این موارد را جدی بگیرید!

اگر از ابتدای دوران تولد کودک، رابطه و صمیمیت بیشتری میان والدین و فرزند ایجاد شود این موضوع می‌تواند ساختار مناسب دفاعی بسیار خوبی ایجاد کند تا کودک از هرگونه سوءاستفاده و آسیبی دور باشد. صمیمیت در رابطه والدین و فرزند کمک می‌کند تا کودک برای ورود به هر فضایی آنها را آگاه کند، با آنها مشورت کند و در هر شرایطی نظر آنها را جویا شود. از طرفی دیگر، والدین می‌توانند براساس این صمیمیت شرایطی فراهم کنند که امکان حضور مداوم کودک در فضای مجازی تعدیل یابد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448552

ثبت نظر

-