جک فروت چیست؟/بزرگترین میوه دنیا با وزن 35 کیلویی/فیلم

  • کد خبر : 448543
  • 27 شهریور 1400 - 13:00
جک فروت چیست؟/بزرگترین میوه دنیا با وزن 35 کیلویی/فیلم

نیوز: جک فروت که رسیده ی آن تقریبا 35 کیلو وزن دارد و تا 90 سانتی متر طول و 50 سانتی متر قطر دارد، طعم این میوه شیرین و خوش مزه و ترکیبی از موز، آناناس و سیب است.

جک فروت چیست: جک فروت یک میوه بزرگ و چروک است که در غذاهای آسیایی رایج است. این غالباً در curry ها مخصوصاً در تایلند و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا که در بازارها فراوان است استفاده می شود.
در سراسر جهان ، جکفروت در بعضی از دستور العمل ها ، از جمله کباب و سبک ساندویچ آمریکایی ، به عنوان جایگزین گیاهخواری از گوشت در حال افزایش است.
جک فروت از لحاظ ظاهری بسیار خارق العاده است ، به نظر می رسد تا حدودی شبیه به دورین است (اگرچه jackfruit معمولاً بزرگتر است). این گیاه روی درخت جک فروت رشد می کند و میوه آن بزرگترین میوه حاصل از درخت است. یک جک فروت می تواند به اندازه بیش از 35 اینچ باشد .
هنگامی که یک جک فروت شکسته شد ، غلاف یا “لامپ” در داخل می یابید. این لامپ ها در واقع نوعی پوشش گوشتی برای بذرها یا دانه های واقعی است که مانند شاه بلوط های گرد و تیره هستند. قسمت گوشتی (“لامپ”) را می توان به صورت خوراکی و یا خرد شده خورد و یا پخت .
در صورت نارس بودن (سبز بودن) ، از لحاظ بافتي با مرغ شباهت زيادي دارد و باعث مي شود جكفروت يك جايگزين گياهي براي گوشت مرغ باشد. در واقع به کنسرو آن (در آب نمک) گاهی اوقات “گوشت گیاهی” گفته می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

شگفت انگیزترین جنگل های ترسناک باستانی جهان

جکفروت را می توان در بازارهای مخصوص بصورت منجمد ، خشک شده ، یا کنسرو شده در آب نمک (که معمولاً نامرغوب است) و یا شربت (رسیده و شیرین) خریداری کرد.
در صورت استفاده از جکفروت تازه ، این ایده خوبی است که ابتدا چاقو و دستان خود را قبل از بریدن آن روغن مالی کنید زیرا این میوه بسیار چسبنده است.
مزه جک فروت : جکفروت رسیده طعم شیرینی دارد که اغلب به انبه یا آناناس تشبیه می شود. هنگامی که هنوز سبز است ، جکفروت طعم خنثی تری دارد ، شبیه به سیب زمینی ، و طعم سایر غذاهایی را که با آن پخته شده جذب می کند. دانه ها بعد از جوشاندن یا بو دادن شبیه به شاه بلوط هستند.
نحوه برش جک فروت: دانه های جک فروت را می توان مانند شاه بلوط بو داده ، یا آب پز کرد. در صورت باقی ماندن برای پختن درون گوشت (مثلاً در کاری یا دیگر غذاهای پخته شده) ، دانه نرم شده و به راحتی قابل خوردن است. این میوه به طور طبیعی شیرین است ، بنابراین می توان از آن در انواع غذا ها و دسرها استفاده کرد و در کیک ، مخلوط شده با برنج یا پوره شده در آن ها میتوان تهیه کرد.

اسم این میوه جک فروته که بزرگترین میوه‌ی دنیاست:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448543

ثبت نظر

-