پله اسطوره فوتبال به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بیمارستان بستری شد

  • کد خبر : 448508
  • 18 آذر 1400 - 8:30
پله اسطوره فوتبال به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بیمارستان بستری شد

نیوز: پله در بیمارستان بستری شد.پله، قهرمان سه جام جهانی با برزیل به دلیل داشتن غده‌ای در روده بزرگ در بیمارستان بستری شد تا تحت درمان قرار بگیرد.

پله اسطوره فوتبال به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آلبرت اینشتین سائوپائولو بستری شد.پله عمل تومور روده بزرگ انجام داده بود و از بیمارستان مرخص شده بود که گویا حالش روبه وخامت رفته.

پله

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقّب به پله متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در کوراسائویس فوتبالیست سابق اهل برزیل است.ادسون در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری، از جمله بیشترین گل در تاریخ فوتبال را شکست. از القاب دیگر او «ری» (شاه؛ سلطان) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او از نظر بسیاری از صاحب‌نظران، بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. ادسون در تمام دورانی که فوتبال بازی میکرد موفق به بردن توپ طلا نشده بود، در حالی که توپ طلا از سال ۱۹۵۶ میلادی اهدا می‌شد(یعنی اولین سال بازی او در تیم سانتوس)؛ چرا که توپ طلا آن موقع تنها به بازیکنان اروپایی داده می‌شد.

او همچنین اولین گلزن برتر جهان با ۱۲۸۴ گل (رسمی+دوستانه) می‌باشد. بعد از او گرد مولر از آلمان در رده دوم با ۱۲۲۹ گل قرار دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

مارادونا ؛ نامه احساسی پله برای مارادونا : دیه‌گو! نتوانستم بگویم “دوستت دارم” اما برایت می‌نویسم!

واکنش دختر پله به شایعه فوت پدر

دختر پله با انتشار ویدئویی از پدرش در فضای مجازی، شایعه فوت او را تکذیب کرد

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448508

ثبت نظر

-