بیلی ایلیش خواننده معروف و پر حاشیه/آهنگ ها و بیوگرافی

  • کد خبر : 448384
  • 25 مهر 1400 - 11:44
بیلی ایلیش خواننده معروف و پر حاشیه/آهنگ ها و بیوگرافی

نیوز: بیلی ایلیش دزد برد اوکانل (/ˈaɪlɪʃ/EYE-lish ؛ متولد ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱) خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ با اولین تک آهنگ خود “چشم های اقیانوسی” توجه مردم را به خود جلب کرد که بعداً توسط دارکروم منتشر شد. این آهنگ توسط برادرش فینیس اوکانل نوشته شده و تهیه شده است. او اغلب در موسیقی و برنامه های زنده همکاری می کند. اولین نمایشنامه طولانی او با نام به من لبخند نزن (۲۰۱۷) از نظر تجاری موفق بود و در ۱۵ کشور برتر ایالات متحده، انگلستان، کانادا و استرالیا مورد توجه قرار گرفت.

اولین آلبوم استودیویی ایلیش به نام وقتی همه ما به خواب می رویم، کجا می رویم؟

این آلبوم (۲۰۱۹) در بالای بیلبورد۲۰۰ آمریکا به نمایش درآمد و در انگلستان به رتبه اول دست یافت. این آلبوم یکی از پرفروش ترین آلبوم های سال ۲۰۱۹ بود که با موفقیت پنجمین تک آهنگ آن و اولین شماره اول بیلی ایلیش در بیلبورد داغ پسرهای بد” تقویت شد. او در سال ۲۰۲۰ آهنگ مشترک “زمان مرگ نیست” را برای فیلم جیمز باند به همین نام که در صدر جدول تک آهنگ های بریتانیا قرار داشت، نوشت و اجرا کرد. تک آهنگ های بعدی او “همه چیز می خواستم”، “آینده من”، “بنابراین من هستم” و “قدرت تو” در ۱۰ مورد برتر در ایالات متحده و بریتانیا به اوج رسید.

ایلیش چندین جایزه از جمله هفت جایزه گرمی، دو جایزه موسیقی آمریکایی، یک رکورد جهانی گینس، سه جایزه موسیقی ویدئویی ام تی وی و دو جایزه بریت را دریافت کرده است.

او جوانترین هنرمند در تاریخ گرمی و دومین هنرمندی است که در هر چهار بخش کلی – بهترین هنرمند جدید، رکورد سال، ترانه سال و آلبوم سال – همگی در یک سال برنده شده است. او در فهرست افتتاحیه زمان صد به بعد مجله تایم (۲۰۱۹) قرار گرفت. با توجه به ریا و بیلبورد، بیلی ایلیش بیست و ششمین هنرمند مجرد دیجیتالی دارای مجوز و یکی از موفق ترین هنرمندان دهه ۲۰۱۰ است.

بیلی ایلیش

بیلی ایلیش در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد.او دختر بازیگر و معلم سابق گروه تئاتر مگی برد و بازیگر پاتریک اوکانل که هر دو نیز موسیقیدان هستند و در تورهای ایلیش کار می کند، بود. ایلیش از نژاد ایرلندی و اسکاتلندی است. او از طریق لقاح آزمایشگاهی باردار شد. نام کوچک او، ایلیش ،در اصل به معنای نام کوچک او بود ، در حالی که دزد نام میانی او بود. او در محله هایلند پارک لس آنجلس بزرگ شد.

بیلی ایلیش و برادرش فینیس تحت آموزش خانگی قرار گرفتند، تصمیمی که والدین آنها گرفتند تا بیشتر با آنها وقت بگذرانند و به آنها آزادی دهند تا منافع خود را دنبال کنند. بایرد به ایلیش و فینیس اصول اولیه ترانه سرایی را آموخت. ایلیش گفت برادر و مادرش او را تشویق کردند که وارد موسیقی شود. والدین آنها خواهر و برادرها را تشویق می کردند تا خود را بیان کنند و هر چیزی را که می خواهند، از جمله هنر، رقص و بازیگری، کشف کنند. ایلیش همچنین در برنامه های استعدادیابی اجرا داشت و در هشت سالگی به گروه کودکان لس آنجلس پیوست.

او اولین آهنگ “واقعی” خود را در سن ۱۱ سالگی برای کلاس ترانه سرایی مادرش نوشت. این آهنگ در مورد آخرالزمان زامبی است ، با الهام از مجموعه تلویزیونی د واکینگ دد که خطوط فیلمنامه و عناوین قسمت هایی را که به عنوان بخشی از وظیفه به آهنگ اضافه کرده بود ، گرفت. ایلیش در برخی از ممیزی های بازیگری شرکت کرده بود، که او دوست نداشت. با این حال ، او از ضبط دیالوگ های پس زمینه برای صحنه های جمعیت لذت برد و بر روی فیلم های خاطرات یک بچه باریک کار کرد

بیلی ایلیش ۱۳ ساله در سال ۲۰۱۵ ساله با برادرش فینینس که چندین سال نویسندگی و تهیه کنندگی می کرد و گروه خود را داشت، روی آهنگها کار می کردند. اولین آهنگهایی که با هم ضبط کردند “او شکست” و “انگشت ها عبور کردند” نام داشت.او می گوید: “اولین آهنگهایی که ما روی آنها کار کردیم را با هم ننوشتیم. او خودش آهنگ ” او شکست ” را نوشت و من یک آهنگی به نام” انگشتها عبور کردند ” را نوشتم و ما آنها را ضبط کردیم و برای سرگرمی در ” صدا” قرار دادیم. ایلیش در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵ آهنگ “چشم های اقیانوسی” را منتشر کرد.

این آهنگ توسط فینینس که آن را در ابتدا برای گروه خود نوشته و تهیه کرده بود، نوشته شده و میکس گشته و تهیه شده است. هنگامی معلم رقص فرد دیاز در مرکز رقص انقلاب از او خواست آهنگی را برای رقص بنویسند، این وظیفه را به ایلیش سپرد. خواهران و برادران آهنگ را در صدا بارگذاری کردند، جایی که دیاز می توانست به آن دسترسی پیدا کرده و آهنگ را بارگیری کند. این آهنگ در دو هفته چند صد هزار طرفدار پیدا کرد و مدیر فینینس، دنی روکاسین، با او تماس گرفت تا درباره پتانسیل ایلیش صحبت کند.

بیلی ایلیش

به نظر روکاسین، او می تواند با کمک فینئاس به موفقیت چشمگیری دست یابد. در ژانویه ۲۰۱۶، فینینس و مدیرش قراردادی را ترتیب دادند که بر اساس آن شرکت اپل موزیک آیلیش را با شرکت پلتون منعقد کرد و این شرکت در گرد آوری هنرمندان نوظهور یکی از شرکت های اصلی بود. سپس یک روزنامه نگار، ایلیش را به برند مد لوکس شانل و یک استایلیست متصل کرد که هر دو به شکل گیری تصویر او کمک کردند. در ۲۴ مارس ۲۰۱۶، یک نماهنگ برای “چشم های اقیانوس” به کارگردانی مگان تامپسون در کانال رسمی ایلیش در یو تیوپ پخش شد.

“چشم های اقیانوسی” آیلیش از رسانه ها و بازاریابان مختلف از جمله ایستگاه های رادیویی و سرپرستان موسیقی بسیاری مورد تشویق قرار گرفت و تبلیغاتی دریافت کرد.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶، بیلی ایلیش و فینینس دومین آهنگ خود را به نام ۶ فوت پایین منتشر کردند. یک موزیک ویدیو خانگی برای این آهنگ در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم توسط ایلیش کارگردانی شد و توسط مادرش، مگی برد ویرایش شد. جاستین لوبلینر در آگوست ۲۰۱۶ با ایلیش توسط شرکت دارکروم و اینترسکوپ قرار دادی امضا کرد. جاستین پارسال استعداد ایلین را کشف کرده بود. او با الهام از الگوی هنرمندان هیپ هاپ مانند تراویس اسکات و شانس رپر، بدون توجه به تک آهنگ بزرگ و تمرکز بر ایجاد یک “شخصیت و زیبایی متمایز” ایلیش را به عنوان یک هنرمند پرورش داد.

دارکوم و اینترسکوپ در ۱۷ و ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ “۶ فوت پایین و چشم های اقیانوسی را به عنوان تک آهنگ برای بارگیری و پخش دیجیتالی منتشر کردند. در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶ یک موزیک ویدیو با اجرای رقص برای “چشم های اقیانوس” در کانال یو تیوپ بارگذاری شد.

ایلیش در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ یک EP با چهار ریمیکس از استرونومی، گلد حوض و کوشن کلی برای “چشم های اقیانوسی” منتشر شد و EP دیگری را برای “۶ فوت پایین” با ریمیکس های بلو جی جری و گازو منتشر شد. یک موزیک ویدیو برای این آهنگ در ۲۲ مارس ۲۰۱۷ منتشر شد و توسط مایلز و ای جی کارگردانی شد.

بعداً آلیش “خسته” را در ۳۰ مارس ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از موسیقی متن مجموعه ۱۳ دلیل برای نت فلیکس منتشر کرد. یک موزیک ویدیو برای “خسته” بعداً در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شد. در مارس همان سال، اپل موزیک انگلیش را در جشنواره موسیقی جنوبی توسط سیستم وست به نمایش گذاشت.آیلیش در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ تماشا را منتشر کرد. ایلیش بعداً تک آهنگ دیگری به نام “کاپی کت” منتشر کرد که در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شد و انتشار اولین EP خود را با عنوان “به من لبخند نزن” اعلام کرد.

Billie Eilish

ایلیش بعداً “من دیگه نمی خوام عاشق تو باشم” و پسر من” را منتشر کرد. ایلیش در ۱۱ آگوست ۲۰۱۷، فیلم به من لبخند نزن را منتشر کرد. EP به عنوان یک رتبه برتر در بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده به ۱۴ رسید.

ایلیش در حمایت از EP خود در سراسر اکتبر ۲۰۱۷ تور “به من لبخند نزن” را آغاز کرد. ایلیش “در ۲۲ ژوئن، با استعفای خود از استوری های اینستاگرام به دلیل استفاده از “چینک” عذرخواهی کرد و گفت که از این ویدیو “وحشت زده و خجالت زده” است و در آن زمان ۱۳ یا ۱۴ بوده است و نمی دانست که این ناهنجاری است. او همچنین در ویدئویی جداگانه از تمسخر لهجه آسیایی عذر خواهی کرد و نوشت که او در واقع ” متنی را که با صدایی احمقانه ساخته شده صحبت می کند”.

ایلیش با بازتاب وقایع در مصاحبه ژوئیه ۲۰۲۱، اظهار داشت: “من آن زمان خیلی چیزها را گفتم که در حال حاضر با آنها موافق نیستم یا برعکس فکر می کنم. عجیب ترین چیز این است که چگونه هیچ چیز پس از اینترنت از بین نمی رود. … وقتی شما یک نوجوان بدون آگاهی هستید، واقعاً خودتان را نمی شناسید … من واقعاً نمی دانستم چه احساسی دارم. سپس او ” قلب های شکسته لعنتی” را از طریق صوت لود در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد.

بعد ها تیم ایلیش با اسپاتیفی همکاری کرد که او را در محبوب ترین لیست پخش خود “برترین های امروز” قرار داد داد. بافلر صدای ایلیش را متناسب با ژانر “استریم بایت” توصیف می کند که متشکل از “تاپ میانه، ملانکولیک” و تحت تأثیر لانا دل ری است که “سبک آواز خواندن، ضعف و هیپ هاپ تحت تأثیر تولید” زیبایی را شکل داد.

موفقیت تجاری ایلیش با ارتقاء اسپاتیفی او افزایش یافت. ایلیش در سپتامبر ۲۰۱۷، آلبوم اپل موزیک انگلیش را آهنگ دلخواه خود نامید که متعاقباً با یک مستند کوتاه، یک جلسه زنده EP و مصاحبه با زین لو در ایستگاه رادیویی بیست ۱ اپل موزیک همراه شد.

در آن ماه، EP زنده با عنوان بیلی آیلیش آپ نکست سشن منتشر شد. در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷، ایلیش همکاری خود را با خواننده رپ آمریکایی وینس استیپلز با عنوان “برن ” منتشر کرد که ریمیکسی از تک آهنگ قبلی ایلیش به نام “تماشا” است. این آهنگ بعداً در نسخه گسترده “به من لبخند نزن” وارد شد.

۲۰۱۸_۲۰۲۰: وقتی همه ما به خواب می رویم، کجا می رویم؟

در فوریه ۲۰۱۸، ایلیش دومین تور کنسرت اصلی خود را آغاز کرد. تور ذهن من کجاست، که در آوریل ۲۰۱۸ به پایان رسید. “قلب های شکسته لعنتی” در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ دوباره در سراسر جهان منتشر شد. در روز ضبط فروشگاه، ” جشن دلخواه آیلیش” را روی وینیل صورتی ۷ اینچی به همراه جلد “هات لاین ل
بلینگ” که توسط خواننده رپ کانادایی دارک به عنوان طرف بی نوشته شده بود، منتشر کرد.

Billie Eilish

ایلیش با خواننده آمریکایی خالد برای تک آهنگ “عاشقانه” همکاری کرد که در ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد و به موسیقی متن فصل دوم ۱۳ دلیل اضافه شد. او بعداً “دلقکی که باید می دیدی” را در جولای ۲۰۱۸ منتشر کرد. ایلیش در جولای همان سال، در جشنواره موسیقی پاپ اجرا کرد. او در روز انتشار تک آهنگش “وقتی مهمانی تمام شد” در سری فیلم های پرسشنامه “۷۳ پرسش” ونیتی فیر توسط جو سابیا که یک مصاحبه قبلی را از اکتبر ۲۰۱۷ بازنگری کرد، قرار گرفت.

یک کپسول زمانبندی از هر دو مصاحبه نشان دهنده رشد محبوبیت وی در طول یک سال است به صورت فزاینده ای افزایش یافت. در نوامبر ۲۰۱۸ تک آهنگ “بیا بیرون و بازی کن” را که برای تبلیغات اپل با موضوع تعطیلات نوشته شده بود، منتشر کرد.

او در اوایل ژانویه ۲۰۱۸، به من لبخند نزن را که به ۱ میلیارد طرفدار در اسپاتیفی رسید، منتشر کرد و او را جوانترین هنرمند با این تعداد طرفدار در یک پروژه بود. در آن ماه، ایلیش “دفن یک دوست” را به عنوان سومین تک آهنگ از اولین آلبوم خود هنگامی که همه ما به خواب می رویم ، کجا می رویم؟

با همراه “وقتی من بزرگتر بودم ” منتشر کرد.بیلی ایلیش در فوریه، با یوتیوب برای یک مینی سریال مستند با عنوان “قطعه ای در ذهن بیلی” همکاری کرد. “تو همجنسگرا بودی” چهارمین تک آهنگ او از آلبوم، در ۴ مارس ۲۰۱۹ منتشر شد.

وقتی همه ما به خواب می رویم، کجا می رویم؟ در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ منتشر شد. اسپاتیفی یک “کمپین چند سطحی پشت آلبوم” راه اندازی کرد. او یک فهرست پخش چند رسانه ای و “ویژگی های محصول جدید” ایجاد کرد که اسپاتیفی اظهار داشت “اجازه می دهد تا محتوای ویدئویی عمودی، دارایی های سفارشی و داستانهای سرمقاله همه با هدف ایجاد معنی دارتر و زمینه ای جذاب برای طرفداران منتشر شود.

در لس آنجلس ، اسپاتیفی تجربه آلبوم تقویت شده به صورت پاپ آپ را راه اندازی کرد که شامل آثار هنری مختلف و یک تجربه” چند حسی” از هر آهنگ برای طرفداران بود.

این آلبوم در بالای بیلبورد و همچنین در نمودار آلبوم های انگلستان ظاهر شد و باعث شد که ایلیش اولین هنرمندی باشد که در دهه ۲۰۰۰ متولد شده است و دارای آلبوم شماره یک در ایالات متحده بود و جوانترین زنی بود که تا به حال آلبوم شماره یک داشته است. پس از اولین آلبوم، ایلیش رکورد بیشترین آهنگسازی همزمان ۱۰۰ آهنگ داغ توسط یک هنرمند زن را شکست.

پنجمین تک آهنگ از آلبوم، “پسر بد” همراه با آلبوم منتشر شد. ریمیکس آهنگ با حضور جاستین بیبر در جولای ۲۰۱۹ منتشر شد. پسر بد در آگوست در ایالات متحده به رتبه اول رسید و رکورد ۱۹ هفته لیل ناس ایکس را در شماره یک با “جاده شهر قدیمی” به پایان رساند. او اولین هنرمندی است که در دهه ۲۰۰۰ متولد شد و جوانترین هنرمند پس از لورد است که دارای تک شماره یک است.

ایلیش تور خود را هنگامی که همه ما در خواب در جشنواره کوچلا در آوریل ۲۰۱۹ آغاز کرد و تور در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ در مکزیکو سیتی به پایان رسید. در آگوست ۲۰۱۹، ایلیش با اپل موسیقی همکاری کرد:

ریمیکس بیلی ایلیش، بخشی از جلسات آزمایشگاه اپل استور موزیک که طی آن طرفداران آهنگ او را “باید دلقک را می دیدی” ساختند و یاد گرفتند چگونه ریمیکس خود را در اپل ایجاد کنند. این تور قرار بود در ۹ مارس ۲۰۲۰ در میامی آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ در لندن به پایان رسید اما تعدادی از تاریخها به دلیل همه گیری کووید ۱۹ به تعویق افتاد.

بیلی آیلیش

بیلی آیلیش افسرده وافکار خودآزاری

در ۷ نوامبر ۲۰۱۹، سومین رکورد مرد جک وایت اعلام شد که برطبق آن یک آلبوم زنده آکوستیک از اجرای ایلیش را از بلو روم منتشر می کرد، که به طور انحصاری بر روی وینیل در مراکز خرده فروشی ترد من در نشویل، تنسی و دیترویت، میشیگان فروخته می شد. در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹، او تک آهنگ بعدی خود را با عنوان “همه چیز می خواستم” منتشر کرد.

کسب افتخارات او همچنان ادامه داشت به طوری که در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۹، ایلیش نامزد شش جایزه گرمی از جمله ضبط سال و ترانه سال برای “پسر بد” و همچنین آلبوم سال و بهترین هنرمند جدید شد. او در سن ۱۷ سالگی جوانترین هنرمندی شد که در هر چهار گروه کلی نامزد شد. در همان ماه ، ایلیش به عنوان زن سال بیلبورد ۲۰۱۹ انتخاب شد

در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰، ایلیش به عنوان مجری آهنگ اصلی بیست و پنجمین قسمت از فیلم فرانچایز فیلم جیمز باند معرفی شد. او این آهنگ را با نام زمانی برای مردن وجود ندارد با برادرش نوشته بود.

با این اعلام ایلیش به جوانترین هنرمندی تبدیل شد که آهنگ جیمز باند را نوشته است و اجرا کرد. پس از مدت کوتاهی، این دومین آهنگ تم باند بود که در صدر جدول های رسمی بریتانیا قرار گرفت. این همچنین اولین تک آهنگ ایلیش در انگلستان بود. در شصت و دومین جوایز گرمی، او در همان سال جوانترین فرد و اولین زنی بود که برنده چهار بخش اصلی گرمی شد.

او بهترین هنرمند جدید، رکوردار سال، ترانه سال و آلبوم سال شد. در طول بیماری همه گیر کووید ۱۹، ایلیش و برادرش برای هر دو کنسرت برنامه اجرا کردند و جلد آهنگ سان بای را از بابی هب خواندند.

هر دو کنسرت مجازی تلاشی برای افزایش آگاهی و بودجه برای مبارزه با بیماری بود. در ۱۰ آوریل ۲۰۲۰، “ایلومیلو” توسط گروه موسیقی یونیورسال به ایستگاه های رادیویی معاصر ایتالیایی ارسال شد و به عنوان وقتی همه ما به خواب می رویم، هفتمین و آخرین تک آهنگ آن ها بود. در ۳۰ جولای ۲۰۲۰، ایلیش “آینده من” را منتشر کرد و اولین نسخه اصلی او پس از “زمانی برای مردن نیست” به همراه یک فیلم متحرک اکران شد. در سال ۲۰۲۰، وی با درآمد ۵۳ میلیون دلار جوانترین فردی شد که در فهرست فربس سلویریتی قرار گرفت

ایایش در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که یک کنسرت زنده با عنوان کجا می رویم؟ پخش زنده از لس آنجلس در ۲۴ اکتبر همان سال شروع شد و با درآمد حاصل از جمع آوری کالاهای این برنامه برای حمایت از خدمه رویداد آسیب دیده از همه گیری کووید ۱۹ انجام شد.

ایلیش همچنین برنده سه جایزه موسیقی بیلبورد در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ بود و جایزه موسیقی بیلبورد برای هنرمند برتر زن و جایزه موسیقی بیلبورد برای آلبوم برتر بیلبورد ۲۰۰ (وقتی همه ما به خواب می رویم ، کجا می رویم؟) و جایزه موسیقی بیلبورد برای هنرمند برتر جدید از بین ۱۲ موردی که نامزد شده بود. در همان ماه، او همچنین یک تک آهنگ جدید با عنوان “بنابراین من هستم” را اعلام کرد که به همراه موزیک ویدیوی خود در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. ایلیش “بنابراین من هستم” و “آینده من” را در جنگل بال در دسامبر ۲۰۲۰ اجرا کرد.

۲۰۲۱، در حال حاضر: شادتر از همیشه

او در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ با ونیتی فیر مصاحبه کرد و ادعا کرد که روی “شانزده آهنگ جدید کار می کند و همه آنها را دوست دارد” که این ادعا تا حدی پروژه موسیقی آینده را آشکار می کند.

“تو آن را فراموش خواهی کرد” تک آهنگی با رزالیا به عنوان بخشی از موسیقی متن فیلم ابفوریا در ژانویه ۲۰۲۱ تقریباً دو سال پس از شروع آهنگ منتشر شد. فیلم مستند دنیای کوچک ایلیش توسط کالتر در اپل تی وی و سینماهای منتخب منتشر شد. این فیلم به دلیل نگاه عمیق به زندگی شخصی ایلیش در دوران صعود به شهرت، مورد تحسین منتقدان و طرفداران آن قرار گرفت.

ایلیش در شصت و سومین دوره جوایز گرمی دو جایزه دریافت کرد: جایزه گرمی برای بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه های تصویری، برای تم باند و جایزه گرمی برای ثبت سال برای تک آهنگ “همه چیز می خواستم” در سال ۲۰۱۹. ایلیش در سخنرانی خود برای پذیرفتن رکورد سال گفت که مگان تی استالیون “مستحق برنده شدن بود” اما همچنان از طرفدارانش و برادرش فینس برای جایزه اش تشکر می کند.

Billie Eilish

بیلی ایلیش در ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ از طریق اینستاگرام خود اعلام کرد که دومین آلبوم خود را با نام شادتر از همیشه در ۳۰ ژوئیه منتشر خواهد کرد. جلد آلبوم نیز در این پست فاش شد و لیست آهنگ شامل ۱۶ آهنگ می باشد. این آلبوم در قالب های مختلف، از جمله رنگ های وینیل و کاست منتشر می شود:

قهوه ای، آبی مات کم رنگ، زرد کم رنگ، زرد طلایی، وینیل خاکستری سرد، و کاست صورتی و قهوه ای. در ۲۹ آوریل ۲۰۲۱، ایلیش سومین تک آهنگ آلبوم آینده خود را با عنوان “قدرت تو” منتشر کرد. تک آهنگ با یک موزیک ویدئوی خودگردان همراه شد. در ۲ ژوئن دلیل از دست رفته ایلیش” را به عنوان چهارمین تک آهنگ از آلبوم شادتر از همیشه منتشر کرد. در ۹ ژوئیه، ایلیش آن دی ای” را به عنوان پنجمین آهنگ از شادتر از همیشه منتشر کرد.

سبک مد

بسیاری از توجهات رسانه ای پیرامون ایلیش حول سبک مد او که عمدتاً شامل لباس های گشاد و بزرگ است، می چرخد. او در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت که دوست دارد لباس های خارج از منطقه راحتی خود را بپوشد تا احساس کند توجه همه اطرافیانش را به خود جلب خواهد کرد. او سعی می کند “واقعاً با بسیاری از افراد متفاوت باشد” و بر خلاف لباس دیگران لباس بپوشد.

بیلی ایلیش با هدف “به یاد ماندنی به نظر رسیدن” گفت که “به مردم ثابت کرد که از آنچه آنها فکر می کنند مهمتر است” و دوست دارد “به نوعی ترس آور باشد، بنابراین مردم بیشتر به آهنگ های او گوش خواهند داد.” او در سال ۲۰۱۹ اظهار داشت: “با گذشت زمان به نوع دختر عجیبی تبدیل شده است ” بیلی ایلیش، دختر ترسناک و حتی عجیب و ترسناک. ”

او می گوید: من فقط نمی خواهم یک چیز بمانم. در ماه مه ۲۰۱۹، ایلیش در تبلیغات کالوین کلاین ظاهر شد، جایی که او اشاره کرد که لباس های گشاد می پوشد تا افراد از قضاوت در مورد بدن او جلوگیری کنند. در برنامه زنده مارس ۲۰۲۰ در میامی، به عنوان بخشی از کجا می رویم؟ او در تور اولین فیلم «مسئولیت من نیست» را به نمایش گذاشت که به تجربیات وی در مورد شرمساری بدن می پردازد.

نه مسئولیت من بعداً در ماه مه ۲۰۲۰ در کانال یو تیوب انگلیش بارگذاری شد. عکس ایلیش روی جلد شماره ژوئن ۲۰۲۱ مجله ووگ بریتانیا بود. عکاسی توسط کریگ مک دین نشان می دهد که او لباس زیر زنانه پوشیده است و به طور خاص روی کرست متمرکز شده است.

زندگی شخصی

بیلی ایلیش قبلاً با والدین خود در محله هایلند پارک لس آنجلس زندگی می کرد تا زمانی که او به خارج رفت. او در سال ۲۰۲۱ گفت که هنوز شب های زیادی را در اتاق خواب دوران کودکی خود می گذراند تا نزدیک والدینش باشد. وی اظهار داشت که مبتلا به سندرم تورت، سینستزی است و افسردگی را تجربه کرده است.

این شامل حادثه ای بود که او خودکشی خود را برنامه ریزی کرده بود که در آن او ادعا کرد که دوستش، خواننده رپ تنتاسیون مانع او شد. ایلیش با برپرون آدامز، خواننده رپ، که با نام صحنه ای ام پی شناخته می شود، همکاری می کرد.

گروه آنها در اوایل سال ۲۰۲۰ از هم پاشید. ایلیش در طول ماه ژوئن ۲۰۲۱ پس از جلب توجه چندین فیلم و انتقاد علیه وی، موضوع لغو فرهنگ و پوشش رسانه ای قابل توجهی داشت.

ایلیش همچنین پس از استفاده از عنوان “من دختران را دوست دارم” برای تبلیغ ویدئوی موزیک ویدئوی خود برای تک آهنگ “علت گمشده” که حاوی “ته رنگ و صحنه های یاقوت کبود” بود متهم به ایجاد صحنه های غیر عرف شد.

وی در ۲۲ ژوئن با استعفای خود از استوری های اینستاگرام به دلیل استفاده از “چینک” عذرخواهی کرد و گفت که از این ویدیو “وحشت زده و خجالت زده” است و در حالی که آن زمان “۱۳ یا ۱۴ ” ساله بود و نمی دانست که این یک ناهنجاری است و به اصطلاح تحقیرآمیز. او همچنین در ویدئویی جداگانه از آنچه او در آن لهجه آسیایی را مسخره کرده است نوشت که در واقع ” او با صدایی احمقانه در آن صحبت می کند”.

بیلی ایلیش با بازتاب وقایع در مصاحبه ژوئیه ۲۰۲۱ اظهار داشت: “من آن زمان خیلی چیزها را گفتم که در حال حاضر با آنها موافق نیستم یا برعکس فکر می کنم. عجیب ترین چیز این است که چگونه هیچ چیز پس از اینترنت از بین نمی رود. … وقتی شما یک نوجوان بی تجربه هستید، واقعاً خودتان را نمی شناسید … من واقعاً نمی دانستم چه احساسی دارم “

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448384
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-