تجهیزات و ویژگی های فنی بنز sls به قیمت ۴۰میلارد تومان

  • کد خبر : 44838
  • 31 فروردین 1399 - 10:10
تجهیزات و ویژگی های فنی بنز sls  به قیمت ۴۰میلارد تومان
به گزارش نیوز،

در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی ایتالیا یکه تاز تولید اتومبیل‌های اسپرت بود، اما در دهه ۵۰ میلادی مرسدس بنز با معرفی ۳۰۰SL معادله بازی را عوض کرد و مرسدس نشان داد، آلمانی‌ها هم می‌توانند میان ابر خودرو‌ها قد علم کنند. این کوپه اسپرت و بسیار گران قیمت اولین خودرویی بود که درهایش همچون رو به بالا باز می‌شد و همین موضوع باعث شد به این سری از تولیدات بنز لقب ققنوس را بدهند.

اخبار اقتصادی-  بنز۳۰۰SL با پیشرانه ۶ سیلندر و قدرتمندش توانست به اعداد و ارقام قابل توجهی در شتاب و سرعت دست پیدا کند. البته کلاس SL در ادامه مسیر حیات خود، بیشتر از اینکه یک سوپر ماشین باشد، نقش خودرویی گرند تورر را بازی کرد. بعد از سوپر اسپرت‌هایی از جمله C۱۱۱ و C۱۱۲ با در‌های گالوینگی که البته به تولید انبوه نرسیدند، می‌توان گفت SLR مک لارن نخستین عضو خانواده مرسدس بود که توانست با در‌های پروانه‌ای یاد گالوینگ را زنده کند و عنوان جانشین این سوپرماشین افسانه‌ای را به خود اختصاص دهد.

در سال ۲۰۰۹، دومین نسل از کوپه‌های افسانه‌ای بعد از گالوینگ یا همان نسخه ارائه شده در دهه ۵۰ را با نام SLS معرفی کرد. SLS ارزان‌تر و دست یافتنی‌تر از SLR بود و به همین دلیل بسیار محبوب شد. در سال ۲۰۱۴، مرسدس بنز با معرفی AMG GT به عنوان کوپه‌ای پرفرومنس با استایل مشابه SLS این مسیر را ادامه داد تا عرصه را برای پورشه ۹۱۱ تنگ‌تر کند. اما این بار خبری از در‌های فضایی نبود.

به لطف مجوز‌های خاصارائه شده ۵ دستگاه مرسدس بنز SLS AMG موفق به دریافت پلاک ملی شده اند که دو تا از آن‌ها مدل ۲۰۱۱ قرمز رنگ و ۲۰۱۵ سفید رنگ و از نسخه‌های معمولی، دو نسخه بلک سریز متعلق به سال ۲۰۱۴ به رنگ‌های زرد و سفید هستند همچنین یک نسخه بسیار خاص فاینال ادیشن با رنگ بدنه مات (IMOLA GRAY) و کاپوت فیبرکربنی که یکی از ۳۵۰ دستگاه تولید شده در جهان است هم توانسته پلاک ملی دریافت کند.

به تازگی تنها بلک سری زرد رنگ موجود در کشور برای فروش گذاشته شده و بعد از پیگیری متوجه شدیم ۴۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است؛ این مدل دارای تغییرات اساسی است کهبه صورت محدود به فروش رسید و نام تجاری آن سری سیاه است. قلب این خودرو، یک موتور ۶.۲ لیتری V۸ است که ۶۲۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که باعث می‌شود این خودرو ۳۹ اسب بخار بیشتری در مقایسه با مدل GT داشته باشد.

نیروی محرکه توسط یک کانال انتقال قدرت با جعبه دنده هفت سرعته DCT به محور عقب منتقل می‌شود؛ و به لطف چنین مشخصاتی، امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه مهیا شده است. از جمله امکانات اضافه شده بر روی نسخهٔ مسابقه‌ای می‌توانیم به بال ثابت و بزرگ فیبر کربنی همراه با یک کیت اختیاری افزایش نیروی تعلیق اشاره کرد و البته موارد استثنایی همانند ترمز‌های سرامیکی کربنی نیز ضمن بهبود عملکرد به عنوان تجهیزات استاندارد برای این سوپر اسپرت‌ عرضه می‌شوند. 

بنز

بنز

بنز

بنز

بنز

بنز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=44838

ثبت نظر

-