تربیت دختر قوی/چگونه یک دختر شاد و مستقل و قدرتمند تربیت کنیم؟

  • کد خبر : 448084
  • 24 شهریور 1400 - 12:00
تربیت دختر قوی/چگونه یک دختر شاد و مستقل و قدرتمند تربیت کنیم؟

نیوز: تربیت دختر قوی و شاد، سالم و موفق با که قدرت مدیریت داشته باشند، ساده تر از همیشه است. به عنوان بزرگترین سازمان توسعه رهبری برای دختران، مفتخریم که رهبری فکری برای همه والدینی هستیم که نسل بعدی دختران و زنان جوان را پرورش می دهند. از دانستن اینکه چقدر می توان در انجام تکالیف او کمک کرد تا مسایل حساس خبری در خانواده شما را راهنمایی می کنیم، ما همه چیز را برای تقویت دختران با اعتماد به نفس داریم.

چگونه می توانید یک دختر قدرتمند تربیت کرد و این به چه معناست؟

تربیت دختر قوی که با احساس امنیت در خود بزرگ می شوند. آنها یاد می گیرند که خودشان اقدام کنند و در مورد زندگی خود انتخاب های مثبتی داشته باشند و کارهای مثبت را برای دیگران انجام دهند. آنها درباره جهان پیرامون خود منتقدانه فکر می کنند. آنها می توانند احساسات خود را به خوبی بیان کنند و احساسات و افکار دیگران را به شیوه ای دلسوزانه تصدیق کنند. تربیت دختر قوی، آنها نسبت به خود احساس خوبی دارند و با نگرش “می توانند” بزرگ می شوند. البته، ممکن است دختران قوی (مانند همه ما) دچار عدم امنیت و شک به خود شوند اما این احساسات فلج کننده نیستند زیرا دختران یاد گرفته اند که بر مشکلات خود فائق آیند.
دختران قدرتمند بزرگ می شوند تا زندگی کامل و ارزشمندی داشته باشند. در اینجا برخی از ایده های متخصصان ما برای کمک به شما برای            تربیت دختر قوی بیان شده است. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تربیت دختر قوی

دخترتان را تشویق کنید تا به دنبال علاقه خود برود و آن را دنبال کند

راشل سیمونز، نویسنده کتاب آد گیرلز اوت می گوید: “تعامل کامل با فعالیتی که دوست دارد به او این فرصت را می دهد که بر چالش ها غلبه کند، که این امر عزت نفس و تاب آوری او را افزایش می دهد و ارزش های ذاتی را تأیید کند” “داشتن اشتیاق به او اجازه می دهد به جای اینکه درگیر دنیای آنلاین شود، به دنبال کارهای دنیای واقعی مانند سبد بافی یا ساز زدن باشد.”

بگذارید او در تصمیم گیری ها حق انتخاب داشته باشد. “در صورت امکان، اجازه دهید او انتخاب سازنده ای در مورد زندگی خود داشته باشد. اجازه دهید لباس های خود را خودش تا حد امکان انتخاب کند. به او بگویید که در چه فعالیتهایی بعد از مدرسه شرکت می کند و چه کاری می خواهد انجام دهد (مادامی که برای بقیه اعضای خانواده نیز مفید باشد). به یاد داشته باشید که دانستن آنچه که او بیشتر به آن اهمیت می دهد از تلاش برای انجام برخی کارها و یافتن چیزهایی که آنها را دوست ندارد و همچنین یافتن کارهایی که دوست دارد انجام دهد حاصل می شود. “جین کچ ، نویسنده کتاب آنها مثل من انتخاب نمی کنند” می گوید: ممکن است دخترتان برای یک فعالیت کوتاه مدت (یک فصل فوتبال) در یک بازه زمانی کوتاه متعهد شود اما وقتی این کار تمام شد، امتحان کردن چیز دیگری کار درستی نیست!”

ارزشهایی را که برای خانواده شما بسیار مهم است مشخص کنید. “روشهای انتقال این ارزشها را در نظر بگیرید. لحظاتی در زندگی روزمره شما وجود دارد که می توانید ارزشهایی را که دوست دارید از دخترتان بیاموزید. ” از سیمونز می پرسند. “می خواهید دخترتان با بزرگ شدن چه ویژگی ها و نقاط قوتی داشته باشد؟” از مگ وایت ، M.A می پرسند: “آیا این ویژگی ها در والدین شما منعکس شده است.”

او را تشویق کنید تا مسائل را به تنهایی حل کند نه اینکه شما برای او آن ها را حل کنید

“وقتی والدین مسئولیت کاری را بر عهده می گیرند، دختران مهارت های مقابله ای را که برای رسیدگی به موقعیت ها به تنهایی نیاز دارند، توسعه نخواهند داد. از دخترتان بخواهید سه راهکار را که ممکن است برای مقابله با این شرایط استفاده کند بگوید و سپس در مورد نتایج احتمالی از او بپرسید. بگذارید او تصمیم بگیرد که می خواهد چه کاری انجام دهد (در حد منطقی).
سیمونز می گوید حتی اگر با انتخاب او مخالف هستید، به دخترتان احساس کنترل بر زندگی خودش را بدهید و به او نشان دهید که وی مسئول تصمیماتش است.

مسئولیت کار خود

او را تشویق کنید تا ریسک های فیزیکی انجام دهد.

دکتر جان دیک، نویسنده کتاب دختران با دختران می گوید: “دخترانی که از خطرات اجتناب می کنند از عزت نفس ضعیف تری نسبت به دخترانی برخوردارند که می توانند چالش هایی را پیش روی خود داشته باشند.” “از دخترتان بخواهید که از محدوده راحتی خود فراتر رود به عنوان مثال، دختری که از دوچرخه سواری در سرازیری می ترسد و فقط یک تپه کوچک برای تسخیر پیدا می کند. به او بگویید باید از تپه های بالاتر نیز برود. استین ادیر می گوید: “کمک به دختران غیر ورزشکار برای تقویت مهارت های جسمانی و اعتماد به نفس در جوانی بسیار مهم است. چه از طریق ورزش های گروهی و چه انفرادی ، دختران باید با بدن خود رابطه فیزیکی برقرار کنند که باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. ”

کار گروهی

“تربیت دختر قوی/دخترانی که در مدرسه همکاری می کنند یا با هم مشکلی را حل می کنند در ریسک های بزرگ یا مواجهه با چالش ها بسیار بهتر عمل می کنند. این دختران حس باور نکردنی از موفقیت و احساس شایستگی را نشان می دهند که هر دوی آنها به عزت نفس کمک شایانی می کند. ” “دخترتان را تشویق کنید تا در فعالیت های گروهی شرکت کند یا به سازمان هایی بپیوندد که بر کار تیمی متکی هستند.”

کار گروهی

بگذارید دخترتان بداند شما او را به خاطر شخصیتش دوست دارید نه به خاطر وزنش یا ظاهر او.
“دخترتان را به خوردن غذاهای سالم تشویق کنید اما در مورد آنچه می خورد زیاد وسواس به خرج ندهید. به نظرات او (در مورد غذا و سایر موارد) گوش دهید و از منحصر به فرد بودن او قدردانی کنید و به او کمک کنید تا خود را به شخصیتی که می خواهد تبدیل کند. ” “قبل از اظهار نظر در مورد ظاهرش، در مورد نحوه ورود خود به اتاق یا ایده هایی که بیان می کند نظر دهید.
وایت می افزاید: او به شما احتیاج دارد که باطن خود را بشناسد و فرد در حال رشد را تأیید کنید و همچنین متوجه جوان بودن او شوید.

تربیت دختر قوی/به او اجازه دهید با شما مخالفت کند و عصبانی شود.

“تربیت دختر قوی به معنای زندگی با یک فرد صاحب نظر است. وایت می گوید که او باید بتواند در مقابل شما بایستد و صدای او را بشنوید تا بتواند همین کار را با همکلاسی ها، معلمان دوست پسر یا کارفرمایان آینده خود انجام دهد. لین مایکل براون و شارون لمب، نویسندگان مقاله جمع بندی دوران دخترانه، می نویسند: “دختران به راهنمایی در مورد نحوه روشن ماندن در اختلافات خود نیاز دارند و برای حمایت نکردن از اعتقادات خود به حمایت نیاز دارند. برای حفظ هماهنگی کاذب به دختران کمک کنید تا در مورد نحوه ابراز احساسات خود و به چه کسی انتخاب های موثری داشته باشند. ” اشتاینر ادیر خاطرنشان می کند: “همه دختران مایل به انجام این کار نیستند به ویژه دختران خجالتی اما شما همچنان می توانید به آنها در توسعه مهارت ها کمک کنید.”

وقتی متوجه شدید با دخترتان برخورد کنید

“با دختران در مورد خشونت رابطه ای (مانند شایعات، شایعه پراکنی و محرومیت) و همچنین خشونت فیزیکی (ضربه زدن یا درگیری) صحبت کنید. اما تصور نکنید که همه دختران بد اخلاق هستند و وقتی می بینید که دختران در کلیکاها و کلوب های منحصر به فرد شرکت می کنند، از گفتن “دختران حق چنین کارهایی را ندارند” اجتناب کنید. در عوض، قوای رابطه ای دختران و احساس انصاف را تأیید کنید. به آنها کمک کنید تا احساسات قوی خود مانند خشم را شناسایی کرده و بر آنها غلبه کنند و آنها را تشویق کنید تا روشهای مستقیم تر و مثبت تری را برای ایجاد تغییر در روابط خود تمرین کنند.

تربیت دختر قوی

به طور منظم وقت بگذارید تا به حرف دخترتان گوش دهید.

“با ایجاد زمانهای قابل پیش بینی هنگامی که او می داند که شما پذیرای شنیدن هستید – مانند سوار شدن در ماشین، پیاده روی یا فقط نشستن در حال خواندن – در نهایت به دنیای درونی شما راه داده می شود. اجازه دهید او از شما به عنوان یک تخته صدا برای حل مشکلات خود استفاده کند بدون اینکه مشکلی برای او حل شود. وایت می گوید: پاسخ هایی که از درون او می آید پاسخ هایی است که او در نهایت با آنها زندگی خواهد کرد.

بیشتر از حرف زدن گوش کنید.

“وقتی ما با دختران صحبت می کنیم، آنها اغلب آن را مانند صحبت کردن با ما تجربه می کنند و اگر به او گوش ندهیم آن را می آموزد و نه تنها گوش دادن را متوقف نمی کنند بلکه فکر و تامل را نیز متوقف می کنند. اما وقتی به آنها گوش می دهیم، آنها باید در مورد آنچه می گویند فکر کنند و تمایل بیشتری به بازتاب دارند. لورنس کوهن می گوید: ” ما باید یک گفتگوی باز داشته باشیم- ما نمی توانیم صحبت های آنها در مورد فراز و نشیب دوستی را بی اهمیت تلقی کنیم و سپس انتظار داشته باشیم که آنها در مورد موارد مهم با ما صحبت کنند.”

قرار گرفتن دخترتان در رسانه ها و فرهنگ عامه را در دوران جوانی محدود کنید.

“این کار به او زمان بیشتری می دهد تا ایده ها، خلاقیت و تخیل خود را از تجربه مستقیم دست اول خود توسعه دهد. با رشد او، پیام های رسانه ای شروع به دریافت می کند بنابراین داشتن قوانین و روال از ابتدا می تواند به دخترتان کمک کند تا با افزایش سن تجربیات خود را کنترل کند. ” به او در پردازش پیامها در رسانه کمک کنید. “به او کمک کنید از تمرکز صرف بر ظاهر و مصرف گرایی که غالبا بر رسانه ها تسلط دارد اجتناب کند. لوین می گوید، با کمک به دخترتان برای پردازش پیامهایی که روی صفحه می بیند و ایده های خود را در مورد آنها توسعه دهید، می توانید او را برای مقاومت بهتر در برابر کلیشه های فراگیر رسانه آماده کنید.

دوری از فضای مجازی

“به او کمک کنید تا تصویر بزرگتر را ببیند – به عنوان مثال ، ظاهر جدیدترین بت نوجوانش چگونه می تواند سرگرم کننده باشد اما او را با چیزهای دیگری که ممکن است به آنها توجه نکرده یا به آنها فکر نکرده است، پیوند می دهد.

با او درباره تفاوت بین رابطه جنسی در فیلم ها و روابط عاشقانه در زندگی واقعی صحبت کنید.

لوین می گوید: “مهم است که با دخترتان درباره جنسیت به شیوه ای که مناسب با سن و ارزش های اوست صحبت کنید.” “با افزایش سن، کمک به دخترتان برای درک تفاوت بین تصاویر جنسی در رسانه ها و رابطه جنسی سالم اهمیت بیشتری پیدا می کند. با بحث کردن در این مورد، می توانید به او کمک کنید تا تفاوت بین رابطه جنسیتی را در رسانه ها درک کند. می توانید در مورد اینکه چگونه رابطه جنسی اغلب بدون عشق، صمیمیت یا احساسات یا به عنوان بخشی از روابط دلسوزانه به تصویر کشیده می شود صحبت کنید.
وقتی دخترتان به اندازه کافی بزرگ شد، می توانید با او بگویید که یک رابطه بالغ، سالم و عاشقانه – که رابطه جنسی در آن وجود دارد – چیست.

گاهی اوقات فقط از دور نظاره گر او باشید

وی گفت: “ما باید دردی را که دخترانمان تجربه می کنند، بپذیریم بنابراین آنها احساس شنیده شدن و پذیرفته شدن و همدلی می کنند. اما ما همچنین باید آن ها را گاهی اوقات فقط از دور نظاره گر باشیم تا آرامش خود را حفظ کرده و به آنچه که آنها تجربه می کنند گوش دهیم بدون اینکه تجربیات خودمان را به تجربه آنها نشان دهیم. کوهن می گوید: دخترتان تجربه متفاوتی با شما دارد حتی اگر شباهت های ظاهری وجود داشته باشد. به هر حال، او چیزی دارد که شما نداشتید.

تربیت دختر قوی

از داشتن او لذت ببرید!

“داشتن یک دختر قدرتمند می تواند هیجان انگیز و انرژی بخش باشد. فعالیتهایی را پیدا کنید که هم از آنها لذت می برید و هم مرتباً آنها را انجام دهید. شاید هر دو شما دوست دارید آشپزی کنید یا صبحانه را با هم بخورید، پیاده روی کنید یا کتاب بخوانید. “سعی کنید این رابطه را با افزایش سن او حفظ کنید – اگر زمان گذشت و سن تان بیشتر شد از این پیوند ویژه ای که به اشتراک می گذارید قدردانی خواهید کرد!”
دادن مهارت های رهبری به دخترتان می تواند آسانتر از آنچه فکر می کنید باشد. آخرین نکات و توصیه ها را در مورد نحوه پرورش او به عنوان رهبر خانواده، مدرسه و کل جامعه خود مطالعه نمایید.

>>>بیشتر بخوانید:

آدهارا پرز سانچز/دختری باهوش تر از “اینشتین” و “هاوکینگ”

او را برای رهبر شدن تربیت کنید

وقتی صحبت از آینده دخترتان می شود، همه چیز ممکن است! با این اوصاف، به او گفته می شود که می تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد پس او به مهارت های رهبری قوی و تجربه عملی در زندگی نیاز دارد تا بتواند با اعتماد به نفس جهان را تحت تأثیر قرار دهد. در کمپین دختر ما بیش از ۱۰۰ سال است که به دختران آموزش می دهیم که رهبری کنند و از توانایی های رهبری که همه دختران باید داشته باشند درک عمیقی داشته باشند. خوشحال می شویم در اینجا بهترین راهنمایی والدین را در مورد نحوه کمک به دختر خود برای پیشرو بودن در مدرسه، جامعه و بعداً در حرفه خود به اشتراک بگذاریم.

به گفته استیو بیدولف روانشناس کودکان استرالیایی، دختران پانزده سال پیش دختران “در حال حرکت، رفتن به مکان ها، با تمرکز و اعتماد به نفس” بودند در حالی که پسران “در حال پسرفت کردن بودند”. او در کتاب ریزی بویز، توصیه های بسیاری برای مبارزه با این” فاجعه” نوشت. میلیون ها فروخت و او را تبدیل به یک مربی بین المللی والدین کرد. این کتاب با عنوان “چرا پسرها متفاوت هستند” ادعا کرد که دهه ها بر این باورند که جنسها در اصل یکسان هستند و تفاوت در رشد مغز را برجسته کرده و “حقایق شگفت انگیز تستوسترون” را بیان کرد.

 

تربیت دختر قوی

توصیه اصلی بیدولف این بود که پسر ها باید دیرتر از دختران شروع به تحصیل کنند تا نیاز آنها به الگوهای مردانه بهتر برطرف شود. او گفت مواظب باشید و کتاب خود تحت عنوان “خطر – هشدار جنسیت!” را منتشر کردو در آن ذکر کرد که تفاوت های جنسیتی جزئی نیست ولی عمومی هم نیستند و می توان بر آنها غلبه کرد.

این کتاب فراخوان عمومی ای برای مشارکت والدین بود: جمله ای که وضعیت موجود را بیشتر به چالش کشید، مربوط به جبرگرایی بیولوژیکی نبود، بلکه یک غیبت پدرانه بود. وقتی هنگام شما به عنوان یک پدر تصمیم نمی گیرید. پسران شما در زندگی با مشکلاتی روبرو خواهند شد ، دختران شما با مشکلات عزت نفس روبرو خواهند شد و تمام این ها به شما بستگی دارد. ”

تربیت دختر قوی:

کمک به دخترتان برای رشد عاقلانه، گرم و قدرتمند، پاسخی است به آنچه بیدولف آن را “سقوط ناگهانی و برجسته در سلامت روانی دختران” در پنج سال گذشته می داند، سالهایی که در طی آن ها رشد رسانه های اجتماعی بسیار فزاینده بوده است. اضطراب و خودشیفتگی، قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی در دوران کودکی افزایش یافته است و شرکت ها از انحراف و سو استفاده دختران میلیون ها دلار به جیب زده اند. به نظر می رسد جهان امروز آنطور که باید به دختران اهمیت نمی دهد و آنها را فقط راهی برای پول درآوردن می داند. “

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448084
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-