چه کنم اندام متناسبی داشته باشم؟/آموزش چند غذای کم کالری و خوشمزه

  • کد خبر : 447718
  • 23 شهریور 1400 - 13:00
چه کنم اندام متناسبی داشته باشم؟/آموزش چند غذای کم کالری و خوشمزه

نیوز: اکثر افراد براین عقیده اند که تناسب اندام داشتن کمری باریک و اندامی لاغر است در صورتی که تناسب بدن مساوی است با عملکرد درست قلب، شش ها و ماهیچه های بدن و به طور کامل داشتن ظرفیت قلب ـ ریوی، نیروی عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف پذیری که باید مورد توجه قرار داد. مخصوصا از جنبه های روانی و احساسی که می تواند ما را متاثر سازد.بهترین راه لاغری استفاده از غذاهای کم کالری است.

کالری چه نقشی در تناسب اندام دارد؟

با دقت در اندازه کالری که در غذای مان است می توانیم بفهمیم که این غذا چه مقدار انرژی به بدن ما می رساند.
آیا می دانید که کلمه کالری برای اولین بار برای چه کاری به کار برده شد و آیا کلمه کالری برای بار اول در چه سالی مورد استفاده قرار گرفت؟ کلمه کالری اولین بار در سال ۱۸۶۳ برای محاسبه انرژی لازم برای رساندن یک کیلوگرم آب به یک درجه سلسیوس استفاده شد. هنگام خرید اجناس از مغازه ها و مواد غذایی شما می توانید برچسب هایی که روی مواد غذایی چسبانده شده دقت کنید زیرا مقدار کالری روی آن به خوبی مشخص است و شما می توانید طبق مقدار کالری که در روی این برچسب است آن را خریداری کنید برچسب های اطلاعات تغذیه ای بر روی بسته های غذایی بر اساس کیلو کالری است.

غذاهای کم کالری

غذاهای دریایی خوراکی کم کالری

یک کیلو کالری مساوی با ۱٫۰۰۰ کالری کوچک است. با این حال، معمولا کیلو از این عبارت پاک می شود و کالری به جای کیلو کالری به کار برده می شود. تنظیم این عبارت اصلی است که می توانیم از طریق آن روی وزن تاثیر بگذاریم. در بسیاری از برنامه های غذایی که قصدشان کاهش وزن است اصلی ترین کاری که انجام می شود کنار زدن کالری های اضافه است اما با همه این تفاسیر اگر به اندازه انرژی دریافت نکنید بدن شما انرژی خود را از سوزاندن چربی ها بدست خواهد آورد.

به طور مثال ماهی و غذاهای دریایی خوراکی کم کالری و بسیار مغذی هستند و زمانی که صحبت از غذاهای کم کالری می شود باید از آنها نام برد همچنین غذاهای دریایی مثل گوشت حاوی پروتئین فوق العاده ای است همچنین ماهی ها حاوی مواد مغذی مهم مثل ویتامین ب ۱۲، ید و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ که میتواند فایده زیادی برای بدن داشته باشد مخصوصا کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب شما را در پی خواهد داشت. مثلا ماهی کد دارای پروتئین بالا و کالری پایینی است و سرشار از امگا ۳ آیت که باعث عملکرد بهتر مغز می شود.

معرفی غذاهای کم کالری:

ماهی سالمون نیز کالری کمی دارد؛

این غذا کم کالری، چربی سوز و سرشار از امگا ۳ است همچنین ماهی سالمون ویتامین ب ۱۲ فوق العاده ای دارد و دارای ویتامین d است.کمبود ویتامین d باعث پوکی استخوان، سرطان، بیماری های خود ایمنی و فشار خون بالا می شود.مقدار کالری ماهی سالمون برابر است با: هر ۸۶ گرم ماهی سالمون ۹۹ کالری

غذاهای کم کالری

 

گوشت قرمز نیز پروتئین فوق العاده ای دارد:

گوشت قرمز همچنین گوشت سفید پروتئین بالایی دارند و غذاهای خوبی برای کاهش کالری دریافتی هستند. پروتئین می تواند به خوبی فرد را سیر کند. بهتر است برای کاهش کالری دریافتی گوشت های را انتخاب کنید که چربی کمتری داشته باشد زیرا چربی ها کالری نسبتا بالایی دارند و می توانند کالری دریافتی تان را بالا ببرند.

از جمله غذاهای پرخاصیت و کم کالری؛ گوشت مغز ران گوساله است.

گوشت گوساله را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. گوشت قرمز سرشار از مواد مغذی، ویتامین B‍‍۱۲ و آهن است. آهن، عنصری ضروری در بدن است که به حمل اکسیژن در داخل بدن کمک می کند. ویتامین B۱۲ برای تشکیل سلول های خونی ضروری است. گوشت مغز ران، چربی پایینی دارد و بسیار مناسب است به طوری که اندازه کالری: ۱۶۸ کالری در هر ۱۰۰ گرم است. همچنین سینه ی بدون پوست و استخوان مرغ نیز خاصیت بالایی دارد و پروتئین فوق العاده ای دارد.

نوشیدنی‌های چربی سوز از روشهای موثر، آسان و در دسترس

با کم کالری ترین غذاهای دنیا آشنا شوید

حتما از افرادی هستید که برای لاغر و خوش اندام شدن رژیم گرفته اید؟پس برای شما ضروری است که اهمیت کالری های مصرف شده توسط خود در طول روز را بدانید و بفهمید!افرادی که تصور می کنند غذای سالم مزخرف، خسته کننده، بی مزه و ناخوشایند است در اشتباهند.

ما اینجا آماده کردن چند نوع غذای خوشمزه را به شما آموزش می دهیم و خواهید فهمید که باید طرز فکرتان را تغییر دهید. قطعاً شما خواهید آموخت که باید غذاهای سالم، خوشمزه و با کالری خیلی کم را دوست داشته باشید

ما در این محتوا کاری خواهیم کرد که هم از غذاهایی که می خورید لذت ببرید و هم چون دوست ندارید چاق نشوید.در ادامه با نیوز همراه باشید!

غذایی خوشمزه و کم کالری؛ بوقلمون برگر آویشن

برایی این که بخواهید این غذا را درست کنید نیاز دارید به دو قاشق چای خوری آویشن خردشده که همراه با گوشت بوقلمون که چربی کمی دارد ترکیب کنید. توصیه ما به شما این است که کمی لیمو یا عصاره لیمو ترش به آن اضافه نمایید.

بوقلمون برگر آویشن

کارشناسان تغذیه بر این عقیده اند که به جای نمک از آب لیمو یا عصاره لیمو ترش میتوانید استفاده کنید. اگر هنوز به نمک نیاز دارید، فقط مقدار خیلی کم اضافه کنید ولی زیاد نشود. گوشت را به تکه های کوچک شکل دهید و آنها را در فریزر نگه دارید یا بصورت تازه کباب کنید. آن را با سبزی و نان گندم کم کالری بخورید و به هیچ وجه نگران افزایش وزن نباشید.

غذایی کم کالری؛ بوریتوی صبحانه سفیده تخم مرغ

این صبحانه پروتئین زیادی را به بدن سما می رساند و در اختیار شما قرار می دهد. ابتدا سه عدد تخم مرغ تازه برداشته و زرده ها را از سفیده ها را جدا کنید و سفیده های ان را خوب هم بزنید و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کنید. چنانچه تمایلی به خوردن گوشت ندارید، به جای آن لوبیا، پنیر کم چرب، یا سبزی تازه و یک قاشق سس سالسا به کار ببرید بهتر استً از یک نان گندم سالم و کم کالری استفاده کنید.

غذایی کم کالری؛ سالمون کباب شده همراه با سبزیجات و سالاد

بهتر ان است که از ماهی کباب شده یا پخته شده استفاده کنید و از ماهی های روغنی، مثل سالمون، تون یا ساردین اجتناب نکنید. چربی آن ها برای پوست، مو و بینایی شما مفید است. همچنین شما را برای مدت زمان طولانی شما را سیر نگاه خواهد داشت. ابتکار به خرج دهید و هر نوع ماهی با طعم بسیار خوبی را با اضافه کردن پونه، رزماری، جعفری، شوید، فلفل، آویشن و هر سبزی یا چاشنی دیگر درست کنید. ماهی را تا یک ربع کباب کنید و غذا را می توانید با سبزیجات سبز سرو کنید.

سالمون کباب شده همراه با سبزیجات

غذایی کم کالری؛ آش جو دو سر با میوه

اگر فردی چاق هستید یا در حال کم کم کردن وزن خود هرگز از صبحانه خود نگذرید.ما به شما پیشنهاد می کنیم که روزتان را با یک خوراک کوچک از جو دوسر شروع کنید. ابتدای صبح بدن خود را با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر آماده کنید تا بقیه روز بهتر عمل کنید ممکن است برای اینکه مزه ی بهتری بدهد بخواهید شیر و میوه تازه استفاده کنید. یک تکه گلابی یا یک مشت توت روی آش جو دوسر تان حدود صد و پنجاه تا صد و هشتاد کالری می سازد و باعث چاقی هم نخواهد شد.

 جو دوسر

غذایی کم کالری؛ پیتزا با نان ذرت

اگر در هر صورت باید در برنامه غذایی خود پیتزا داشته باشید، پیشنهاد ما به شما یک نوع سالم از نوع ایتالیایی است؛ میتوانید از پنیر و نان ذرت کم چربی استفاده کنید. نان ذرت می تواند با نان پیتزای کم کالری جایگزین شود.

موادی را که می خواهید بالای پیتزا بریزید، آن را در فر بگذارید، اجازه دهید پنیر ذوب شود و وقتی پیتزا هنوز گرم است میل کنید. به جای مواد غیر مفید مثل سوسیس و کالباس بر روی پیتزا خودداری کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.

غذایی کم کالری؛ اسپاگتی کدوسبز خام با سس مارینارا (سس گوجه فرنگی و سیر)

این غذا برای دونفر کافیست، موادی که نیاز دارید به دوعدد کدوسبز پوست کنده، سه گوجه فرنگی، یک قاشق سوپ خوری از ادویه ی که دوست دارید، کمی نمک، یک عدد فلفل دلمه قرمز شیرین و یک فنجان گوجه فرنگی خشک شده آماده کنید. از یک پوست کن سبزیجات برای پوست کردن نوارهای کدوسبز مثل فتوچینی استفاده کنید( نوعی از پاستا که به اسپاگتی هم معروف است).

اسپاگتی کدوسبز خام/غذاهای کم کالری

بقیه موادی را که گفتیم در یک مخلوط کن ریخته و یک یا دو دقیقه بعد سس گوجه فرنگی آماده است. سس مارینارای خانگی را روی نوارهای کدوسبز بریزید.

غذای کم کالری؛ سینه ی مرغ پر شده با اسفناج

برای درست کردن این غذا به کمی فیله ی مرغ و یک فنجان برگ اسفناج و پیاز زرد خرد شده و یک فنجان پنیر فتا و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون و مقداری فلفل و نمک نیاز دارید. فیله را به شکل گرد در آورید سپس چهار الی پنج دقیقه پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید، اسفناج و سپس پنیر، فلفل و نمک را اضافه کنید.

مواد را در فیله مرغ و بپیچید و سپس با یک خلال دندان محکمش کنید. مرغ شکم پر را بر روی حرارت و ملایم حدود ده دقیقه بپزید. یادتان باشد که هر لحظه مرغ را بچرخانید. خلال دندان را بردارید و غذا را سرو کنید.

سینه ی مرغ پر شده با اسفناج

 

غذایی کم کالری: املت توسکانی

عدد تخم مرغ: سه عدد
عدد گوجه فرنگی قرمز: دو عدد
روغن زیتون: دو قاشق سوپ خوری پیاز زرد متوسط: یک چهارم از پیاز متوسط
مقداری فلفل و نمک
پیازها را به مدت چهار دقیقه سرخ کنید، بعد از آن گوجه ها را اضافه کرده و مخلوط را تا زمانی که آب آن بخار شود بگذارید بپزد.
تخم مرغ های هم زده، فلفل و نمک را اضافه کنید و همه آن را چند دقیقه ای روی حرارت ملایم بگذارید بپزد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447718
  • نویسنده : نرگس قوامی
-