طرز تهیه کمپوت سیب/یک میان وعده و گارنیش خوشمزه

  • کد خبر : 447715
  • 21 شهریور 1400 - 15:00
طرز تهیه کمپوت سیب/یک میان وعده و گارنیش خوشمزه

نیوز: این روزها به خاطر وجود نوعی ویروس همه باید در خانه بنشیند مخصوصاً بچه ها حوصله آنها بیشتر از بقیه سر می رود؛ کدبانوهای خانه می توانند با استفاده از سلیقه خود بهترین و خوش مزه ترین دسرها و شیرینی ها را درست کنند و فضای خانه را گرم کنند. یکی از خوش مزه ترین کمپوت های دنیا کمپوت‌ سیب است که البته این کمپوت سیب متفاوت از کمپوت های دیگر است که بسیار خوش مزه است.از این کمپوت می ‌توانید حتی برای تزیین شیرینی ها و انواع دسر ها هم استفاده کنید که ظاهری زیبا و طعمی خوشایند به آن خواهد داد.این کمپوت خوش مزه را به عنوان میان وعده می توان استفاده نمود. برای یادگیری طرز تهیه کمپوت سیب خوش طعم در ادامه با نیوز همراه باشید.

آنچه برای طرز تهیه کمپوت سیب بی نظیر نیاز دارید:

سیب: ده عدد
شکر: شش قاشق غذاخوری
آب: سه لیوان
گلاب: یک قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش: یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه کمپوت سیب

اولین مرحله:

قبل از هر کاری میوه ها را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید بعد به هر شکلی که خواستید برش دهید که البته برای اینکه سیب ها بعد از پخت له نشوند بهتر است که برش های خود را درشت تر درست کنید .


دومین مرحله:

چنانچه دوست داشتید آنها را به روش کارخانه ای درست کنید بهتر است که بعد از شستن و پوست کردن سیب ها را از وسط به دو نیمه کنید و یا اگر کوچکتر خواستید کافیست که سیب را چهار قسمت کنید.

طرز تهیه کمپوت شلیل/دلپذیر و شیرین


سومین مرحله:

در این مرحله بعد از آنکه سیب ها را تمیز کردیم و برش دادیم انرا می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود.


کمپوت سیب

مرحله چهارم:

آب و شکر را داخل ظرف در حال جوش می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.


مرحله پنجم

در ادامه گلاب و آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن سیب ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب ها بپزند. حالا باید صبر کنیم تا شربت کمپوت قوام یابد و به غلظت مناسب برسد.

 

نکته مهم در این مرحله این است که هر زمان سیب ها پختند باید آنها را از قابلمه خارج کنیم چون اگر بیش از حد بپزند له می شوند. اگر سیب ها پخته بودند و شربت کمپوت هنوز نیاز به جوشیدن داشته سیب ها را زا قابلمه خارج می کنیم.


مرحله ششم

بعد زمان می دهیم شربت به تنهایی روی حرارت بماند تا به قوام برسد. بعد از آن که شربت و سیب ها اماده شدند اجازه می دهیم در دمای محیط بمانند تا کاملا خنک شوند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447715
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-