چه عواملی باعث تپش قلب میشود؟

  • کد خبر : 447585
  • 22 شهریور 1400 - 13:40
چه عواملی باعث تپش قلب میشود؟

نیوز: تپش قلب چگونه است؟ علل تپش قلب! قلب می تپد ، می لرزد یا به نظر می رسد که دارد می ایستد. شما ممکن است این احساسات را تپش قلب نامید. اگرچه ممکن است احساس ترس کنید ، اما اکثر آن ها جدی نیستند و به ندرت نیاز به درمان است. دانستن آنچه باعث تپش قلب می شود می تواند به شما کمک کند در آن مواقع وحشت زده نباشید و بدانید چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید.

علل تپش قلب:

استرس و اضطراب

احساسات شدید می تواند باعث ترشح هورمون هایی شود که ضربان قلب را سرعت می بخشند. بدن شما آماده رویارویی با تهدید می شود ، حتی اگر شما در خطر نباشید. حملات پانیک حملات شدید ترس است که می تواند چند دقیقه طول بکشد. علائم آن شامل تپش قلب ، تعریق زیاد ، لرز ، مشکل در تنفس و درد در قسمت قفسه سینه است. حملات پانیک می تواند شبیه حمله قلبی باشد. اگر مطمئن نیستید که کدام مشکل را دارید، از پزشک کمک بگیرید.

استرس

ورزش از علل تپش قلب

ورزش کردن برای سلامتی خوب است. و دویدن سریع یا تمرین با تردمیل در داخل خانه به طور طبیعی ضربان قلب را تندتر می کند. این به قلب کمک می کند تا خون بیشتری را برای ورزش و فعالیت بدنی به ماهیچه های شما پمپاژ کند. اگر قلب شما بیش از حد دچار تکان های ناگهانی می شود، ممکن است به این دلیل باشد که مدتی است هیچ فعالیت بدنی نداشته اید و از وضعیت بدنی مناسب و سالم خارج شده اید. ضربان قلب نامنظم نیز می تواند هنگام ورزش باعث تپش قلب شود.

تپش قلب/دلیل تند زدن ضربان قلب چیست؟

کافئین/علل تپش قلب

آیا قلب شما بعد از خوردن چای یا قهوه صبحگاهی تندتر می زند؟ کافئین یک محرک است که هرگاه قهوه ، نوشابه ، نوشیدنی انرژی زا ، چای ، شکلات مصرف می کنید ضربان قلب را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد که کافئین موجود در قهوه ، چای و شکلات باعث تپش قلب در افرادی با قلب سالم نمی شود. اما کارشناسان نمی دانند که آیا ممکن است باعث ایجاد این مشکل در افراد مبتلا به مشکلات قلبی شود یا خیر.

نیکوتین

نیکوتین ، ماده شیمیایی اعتیادآور موجود در سیگار و سایر محصولات دخانی ، فشار خون را بالا برده و ضربان قلب را افزایش می دهد. ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای قدرانی از قلب خود انجام دهید ، اگرچه ممکن است ضربان قلب شما را فورا کاهش ندهد. سایر محصولات جایگزین نیکوتین نیز می توانند ضربان قلب را افزایش دهند. تپش قلب همچنین می تواند یکی از علائم قطع نیکوتین باشد ، اما بین 3 تا 4 هفته پس از ترک سیگار متوقف می شود.

تغییرات هورمونی

زنان ممکن است متوجه شوند که هنگام پریود شدن ضربان قلب آن ها افزایش می یابد ، زمانی که باردار هستند ، نزدیک به یائسگی هستند یا یائسگی را پشت سر می گذارند. دلیل: سطح هورمون ها. اگر باردار هستید ، افزایش ضربان قلب معمولاً موقتی است و دلیلی برای نگرانی نیست. در صورت کم خونی نیز تپش قلب اتفاق می افتد ، این بدان معناست که گلبول های قرمز کافی برای حمل اکسیژن در سراسر بدن وجود ندارد.

علل تپش قلب

تب

وقتی به دلیل بیماری تب دارید ، بدن شما با سرعتی سریعتر از حالت معمول انرژی مصرف می کند. این می تواند به تپش قلب بینجامد. معمولاً دمای بدن باید بالای 100.4 درجه فارنهایت باشد تا بر ضربان قلب تأثیر بگذارد.

داروها

برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخه باعث ایجاد تپش قلب به عنوان عارضه جانبی می شوند ، از جمله:

  • آنتی بیوتیک ها
  • داروهای ضد قارچ
  • داروهای ضد روان پریشی
  • دستگاه استنشاقی آسم
  • داروهای سرماخوردگی
  • قرص های رژیمی
  • داروهای فشار خون بالا
  • قرص تیروئید

اگر یک یا چند نوع از این نوع داروها مصرف می کنید ، از پزشک خود بپرسید که آیا ممکن است بر ضربان قلب شما تأثیر بگذارد یا خیر. قبل از مشورت با پزشک ، هیچ دارویی را حذف نکنید.

قند خون پایین

آیا تا به حال متوجه شده اید که هنگام حذف یک وعده غذایی احساس لرزش ، تحریک پذیری و ضعف می کنید؟ همچنین می تواند منجر به تپش قلب شود. هنگامی که سطح قند خون کاهش می یابد ، بدن شما هورمون های استرس مانند آدرنالین را ترشح می کند تا برای کمبود اضطراری غذا آماده شود. آدرنالین ضربان قلب را افزایش می دهد.

قند خون

پرکاری تیروئید

تیروئید یک غده پروانه ای شکل در گردن است. این هورمون هایی را تولید می کند که به کنترل متابولیسم و سایر موارد کمک می کند. تیروئید پرکار (که پرکاری تیروئید نامیده می شود) می تواند بیش از حد هورمون تیروئید تولید کند. این می تواند قلب شما را آنقدر سریع به تپش وا دارد که احساس کنید از قفسه سینه تان دارد بیرون میزند. مصرف بیش از حد داروهای هورمونی تیروئید برای درمان کم کاری غده تیروئید (که به آن کم کاری تیروئید می گویند) همچنین می تواند ضربان قلب را افزایش دهد.

مشکلات ریتم قلب

گاهی اوقات ریتم نامنظم قلب که آریتمی نامیده می شود باعث تپش قلب می شود.

  • فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می افتد که حفره های فوقانی قلب ، که دهلیز نامیده می شوند ، به جای تپش معمولی ، دچار لرزش می شوند.
  • تاکی کاردی فوق بطنی ضربان قلب غیرطبیعی و سریع است که از حفره های فوقانی قلب شروع می شود.
  • تاکی کاردی بطنی ، ضربان قلب سریع است که به دلیل سیگنال های معیوب در محفظه های پمپاژ پایین قلب ، بطن نامیده می شود.

انقباضات بطنی

انقباضات زودرس بطن باعث ضربان های اضافی قلب هستند. زمانی اتفاق می افتند که بطن های قلب شما زود فشرده می شوند. ضربان اضافی باعث می شود که قلب در سینه تکان بخورد ، بتپد یا بلرزد. اگر قلب شما سالم است ، انقباض های های گاه و بی گاه نگران کننده نیستند. اما اگر بیماری قلبی دارید و این ضربان های مکرر را دریافت می کنید ، به درمان نیاز دارید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447585
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/heart-disease/atrial-fibrillation/ss/slideshow-heart-palpitations-causes

ثبت نظر

-