مراقب کلاهبرداری با عنوان “ثبت نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین” در فضای مجازی باشید

  • کد خبر : 447512
  • 20 شهریور 1400 - 11:30
مراقب کلاهبرداری با عنوان “ثبت نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین” در فضای مجازی باشید

نیوز:کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات کذب و فریبنده با عنوان ثبت نام و اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین به‌ دنبال سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد هستند. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب گفت: این روزها تبلیغات کذب در فضای مجازی مبنی بر «امکان ثبت نام و اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین و یا سفرهای زیارتی به کشور عراق» در شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است اما تمام این تبلیغات دامی برای کلاهبرداری افراد سودجو است.
مردم به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و به لینک‌ها و درگاه‌های بانکی معرفی شده برای ثبت نام و واریز وجه در این تبلیغات مراجعه نکنند.
چرا که این لینک‌ها و درگاه‌های بانکی برای سرقت اطلاعات شهروندان و اطلاعات بانکی آنها طراحی شده است.

پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان اعزام اربعین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود/شرایط

پاشایی اضافه کرد: با توجه به اعلام پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر «لغو تمامی سفرهای زیارتی به مقصد کشور عراق» افراد سودجو با جعل عنوان دفاتر زیارتی و با اعلام داشتن مجوز اعزام تعداد محدودی زوار به این مراسم مذهبی درصدد کلاهبرداری از مردم هستند.
پاشایی اضافه کرد: با رصد پیش دستانه فضای مجازی سه باند فعال در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی معرفی شدند و شناسایی دیگر عاملان نیز در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.
وی افزود: با توجه به تصمیمات گرفته شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی سفرهای زیارتی در این رابطه لغو شده و برابر توصیه‌های انتظامی کلیه مرزهای خروجی کشور ایران هم‌اکنون به مقصد کشور عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447512

ثبت نظر

-