رییس جمهوری اوکراین از احتمال جنگ با روسیه گفت

  • کد خبر : 447451
  • 20 شهریور 1400 - 8:29
رییس جمهوری اوکراین از احتمال جنگ با روسیه گفت

نیوز: رئیس جمهوری اوکراین از احتمال جنگ با روسیه سخن گفت،زلنسکی در بخش دیگری از سخنان خود به این مساله اشاره داشت که هیاتی از اوکراین که به تازگی از واشنگتن دیدن کرد، پاسخ مستقیم آمریکا در ارتباط با احتمال پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را دریافت نکرد.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین احتمال یک جنگ تمام عیار با روسیه را پذیرفت، اما در عین حال گفت که این مساله، بزرگترین اشتباه خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسشی درمورد احتمال جنگ تمام عیار اوکراین با روسیه اظهار داشت: فکر می کنم، شاید. وی اما به خطا بودن این سناریو برای پیشرفت امور اشاره کرد و افزود: پس از آن، همسایگی روسیه، اوکراین و بلاروس هرگز وجود نخواهد داشت.
زلنسکی در بخش دیگری از سخنان خود به این مساله اشاره داشت که هیاتی از اوکراین که به تازگی از واشنگتن دیدن کرد، پاسخ مستقیم آمریکا در ارتباط با احتمال پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را دریافت نکرد.
وی گفت: درست است، ما چیزی در مورد موضع مستقیم آمریکا در مورد الحاق اواکراین به ناتو نشنیدیم.
وی در عین حال اطمینان دارد که کی‌یف می تواند روی آمریکایی ها حساب کند. وی گفت: ما می توانیم به آمریکا اتکا کنیم، زیرا مناسباتمان در حال حاضر در سطحی متفاوت است.
>>>بیشتر بخوانید:
زلنسکی چندی پیش به خبرنگاران گفته بود در خصوص پیوستن اواکراین به ناتو  پاسخی روشن از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا می خواهد. او اعضای ناتو را ترغیب کرده بود تا ورود اوکراین  به این سازمان را پس از به بن بست رسیدن مذاکرات با مسکو در سال جاری به دلیل افزایش سربازان و تجهیزات ارتش روسیه نزدیک مرزهای اوکراین تسریع کنند.
با این وجود متحدان ناتو معتقدند اوکراین برای پیوستن به این سازمان نیاز به اصلاحات سیاسی بیشتری دارد.
«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که لازم است اوکراین  برای پیوستن به ناتو بخش های دفاعی اش را مدرن و اصلاحات قانون را تسریع کند تا به استانداردهای این سازمان دست پیدا کند.
روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ و در پی ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه از سوی روسیه به خاک خود و پشتیبانی از جدایی طلبان در نزاع  منطقه شرقی «دونباس» که طبق گفته اوکراین ۱۴ هزار نفر در آن کشته شدند، با هم در مناقشه به سر می برند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447451

برچسب ها

ثبت نظر

-