انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا

  • کد خبر : 447445
  • 21 شهریور 1400 - 13:00
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا

نیوز:جام جهانی ۲۰۲۲ قطر /رقابت های انتخابی جام جهانی هر چهار سال یک بار در هر قاره ای انجام میشود تا اماده ترین تیم ها وارد تورنومنت جام جهانی شوند. که امسال در قاره اسیا کشور قطر برگزار میشود که امکانات بسیار خوبی برای این بازی ها دارد.انتخابی جام جهانی در قاره اروپا اول از پلی اف شروع میشود و تیم های برنده به مرحله گروهی راه پیدا میکنند که به صورت ده گروه ۶ تیمی برگزار میشود. و صدرنشین ها به صورت مستقیم وارد جام جهانی میشوند.


گروه بندی قاره اروپا برای جام جهانی:


گروهA:


پرتغال_صربستان_ لوگزانبورک_ ایرلند_اذربایجان
گروهی بسیا معمولی و اسان البته برای پرتغال که بازیکنای ارزنده و عالی نظیر کیرستینو رونالدو دارد. البته صربستان هم میتواند راهی در پیش بگیرد اما شانس اول صعود بدون شک پرتغال است.


گروهB:


اسپانیا_سوئد_یونان_گرجستان_کوزوو
گروه نسبتا سختی است که رقابت اصلی بین دو تیم اسپانیا وسوئد است. و باز هم یقین میرود که اسپانیا صدر نشین و مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند.


گروهC:


سوئیس_ایتالیا_لیتوانی_بلغارستان_ایرلند شمالی
دو رقیب سنتی در مقابل هم در این گروه بازی خواهند کرد که رقابت بین همان دو تیم است و بدون شک بازهم ایتالیا صدر نشین صعود خواهد کرد. البته ایرلند شمالی هم با تغییر تاکتیک و عوض سرمربی اسپانیایی خود فاز هجومی عالی دارد که نباید دست کم گرفت ایرلند شمالی را.


گروهD:


بوسنی هرزگووین_فندلاند_فرانسه_اوکراین_قزاق
گروهی اسان با تیم هایی که اصلا نسبت به فوتبال هم شناختی ندارند که کار را برای تیم ملی فرانسه سخت میکند. رقابت برای دومی بین اوکرایین وفندلاند هست البته نباید قدرت هافبک های هرزگووین را دست کم گرفت چون بازیکنانی در سطح جهانی دارد.نظیر پیانیچ


گروهE:


جمهوری چک_بلژیک_بلاروس_ولز_استوونی
گروه بسیار اسانی برای بلژیک که مقام سومی جهان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را توانست پس از شکست دادن انگلیس به دست بیاورد.
الباه ولز هم بازیکنان شایسته ای نظیر گرت بیل را دارد.


گروهF:


دانمارک_اتریش_اسکاتلند_جزایرفارو_اسرائیل_ مولداوی
بدن شک اسان ترین گروه انتخابی جام جهانی قطر در قاره اروپا همین گروه است که بسیاری هواداران فوتبال حتی اسم این کشور هارم نشنیده اند.بدون شک تنها کشوری که شانس صعود به عنوان نفر اول از این گروه را دارد دانمارک است که باید این کشور را از هم اکنون در جان جهانی ۲۰۲۲ قطر مشاهده کنیم. باید دید میتواند در جام جهانی ام کاری انجام دهد یا خیر.؟


قرعه کشی چمپیونز لیگ/لیگ قهرمانان اروپا

گروهG:


ترکیه_هلند_مونتگرو_نروژ_لتوانی_جبل الطارق
رقابت اصلی بین دو تیم ترکیه وهلند است. این دوتیم اصلا اشنایی با فوتبال هم ندارند که هم این رقابت را جذاب میکند چوم احتمال برد هلند را کاهش میدهد.احتمال دو تیم صعود کننده از این گروه دو کشور هلند و ترکیه هستند.


گروهH:


روسیه_اسلوونی_کرواسی_اسلواکی_قبرس_مالت
گروه نسبتا اسان که رقابت بین دوتیم روسیه و کرواسی هست کرواسی رقیبی بسیار سرسخت برای همه تیم های قاره اروپا به شمار میرود که تا فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رفت و در فینال مغلوب فرانسه شد. البته نباید قدرت دفاعی روسیه را دست کم گرفت زیرا با همین قدرت دفاعی توانستند در مرحله سیک هشتم جام جهانی روسیه اسپانیارا زمین گیر کنند و به بازی به پنالتی ها کشیده شود ودر نهایت اسپانیارا مغلوب خود کنند.


گروه J:


ارمنستان_ المان_مقدونیه شمالی_رومانی_ایسلند_لیختن اشتاین
گروهی ناشناخته البته یه قدرت صنعتی به نام المان در این گروه به چشم میخورد که بدون هیچ استثنایی تیم صعود کننده خواهد بود.


گروه l:


انگلیس_لهستان_مجارستان_البانی_اندورا_سانمارینو
گروهی بسیار اسان برای انگلیس.


حضور افتخاری قطر در اروپا:


کشور قطر به دلیل اینکه میزبان این رقابت ها هست پس مستقیم به جام جهانی صعود میکند. و دلیلی بر این که در منتخبی اسیا شرکت کند ندارد. به همین دلیل به صورت افتخاری در انتخابی جام جهانی قاره اروپا شرکت کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447445
  • نویسنده : احمدی

ثبت نظر

-