اعتماد به خدا/چطور با تمام وجودمان به خدا توکل کنیم؟

  • کد خبر : 447362
  • 27 شهریور 1400 - 12:00
اعتماد به خدا/چطور با تمام وجودمان به خدا توکل کنیم؟

نیوز: اعتماد کردن به کسی که نمی‌شناسین کار آسونی نیست. وقتی کسی میگه “به من اعتماد کن” به احتمال زیاد یکی از این دو کار را انجام می‌دهیم. یا می‌گوییم “بله” یا می‌پرسیم “چرا باید اعتماد کنم؟” بیایید در مورد چگونگی اعتماد به خدا و مهم‌تر اینکه چرا باید به او اعتماد داشته باشیم صحبت کنیم.

 

اعتماد به خدا به چه معناست؟

 

اولین چیزی که باید درباره خدا بفهمید اینه که او کیست؟ آیا او را می‌شناسید؟ یا به گونه ای دیگر می‌توان این سوال را پرسید که آیا وقت خود را صرف شناخت خدا می‌کنید یا خیر. بسیاری از مردم می‌گویند خدا را می‌شناسند اما هرگز درباره‌ی شناخت خدا وقت نگذاشته‌اند. اگر می‌خواهید به خداوند اعتماد کنید، باید که خدا را بشناسید. توکل بر خدا به این معنی است که شما زندگی خود را کاملاً به اراده او واگذار می‌کنید.

کتاب مقدس قرآن به ما می‌گوید که اگر ما مطابق هدف او قدم برداریم، خدا از همه چیز برای خیر ما استفاده می‌کند. این بدان معناست که اگر ما به خدا ایمان داشته باشیم، می‌توانیم کاملاً به خدا اعتماد کنیم و بدانیم که خدا ما را در زندگی هدایت می‌کند، زیرا هر اتفاقی که می‌افتد به نفع ما خواهد بود.

 

خدا را با دعا بشناسید

 

دعا یک گفتگو دو طرفه با خدا است، مانند زمانی است که با دوست یا همسرتان صحبت می‌کنید، اما کمی متفاوت تر. در دعا، می‌توانید با خود و خدا واقعاً صادق باشید. او همه چیز را در مورد شما می‌داند بنابراین صادقانه صحبت کردن به معنای تصدیق حقیقت در قلب شماست. شما می‌توانید با دعاهای خود به خدا اعتماد کنید.

گاهی اوقات ممکن است با ناامیدی و یا اشک به سراغ او بروید. در مواقع دیگر با پرسش های “چرا” به او نزدیک شوید. خداوند از شما می‌خواهد آنچه را که در قلب شماست به او بگویید، مهم نیست که چیست. او ممکن است همیشه دعای شما را اجابت نکند اما آن‌ها را می‌شنود. خداوند دعا را مطابق صلاح شما اجابت می‌کند.

اعتماد به خدا/

او می‌داند چه چیزی برای ما بهتر است. هرچه بیشتر دعا کنید، اعتماد شما به خدا بیشتر می‌شود، به ویژه هنگامی که خدا را همیشه و در همه جا ناظر می‌بینید. وقتی به هفته ها و ماه های گذشته نگاه می‌کنید، می‌بینید که خداوند چگونه دعاهای شما را مستجاب کرده است. وقتی وفاداری خدا را در زندگی خود می‌بینید، اعتماد شما به خدا بیشتر می‌شود. وقتی وقت خود را صرف دعا می‌کنید، خدا به شما پاسخ می‌دهد، چه در روح شما و چه از طریق کلام خود.

 

اطمینان داشته باشید که خداوند به وعده خود عمل می‌کند و او راستگو است

 

بیایید نگاهی به چند آیه کتاب مقدس در مورد اعتماد به خدا بیندازیم. شما ممکن است قبلاً با این موارد آشنا شده باشید، اما اگر نه، بیاید تا آیه‌ای را بررسی کنیم. خدا یکیست، او پاک ومنزه از هر عیبی هست، دروغ نمی‌گویید و وعده خدا حق است. به او اعتماد کنید. او هرگز شما را به اشتباه هدایت نخواهد کرد! و کار او بی نقص است.

دعا و مراقبه/ارتباط برقرار کردن با خداوند

درک کنید که زندگی آسان نخواهد بود

 

چیزی که باید بدانید و این یادگیری برای همه صدق می‌کند، اینکه وقتی در حال یادگیری نحوه اعتماد کردن کامل به خدا هستید و در زمان‌های سخت و همچنین اوقات خوب به خدا اعتماد دارید، باید بدانید که زندگی همیشه آسان نخواهد بود. هرگز به ما قول زندگی آسان داده نشده اگر چنین بود، همه حواریون و شاگردان دیگر عیسی به خاطر ایمان خود کشته نمی‌شدند. نه، زندگی آسان نخواهد بود حضرت عیسی خطاب به یاران خود چنین گفت: “این‌ها را به شما گفتم تا آرامش داشته باشید.

توکل به خدا

در دنیا مصیبت خواهید داشت، اما خوشحال باشید. من به دنیا چیره شدم.” اگرچه به ما قول زندگی آسان داده نشده است، اما به ما قول داده اند که خدا هر روز با ما خواهد بود. همچنان به او اعتماد کنید زیرا او بر همه‌ی جهان احاطه دارد!

 

وعده های خدا را بشناسید

 

شما نمی‌توانید به تنهایی زندگی خود را بگذارنید. حتی در کنار عزیزانتان، شما هنوز هم به کسی نیاز دارید که مانند دیگران از شما مراقبت کند،و آن خداست. وعده های خدا راست است و ما باید بدانیم. ما می‌توانیم با ایمان و اطمینان به این وعده ها ادعا کنیم که خداوند همه نیازهای ما را برآورده خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447362
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Moneywisesteward.com

ثبت نظر

-