چای را با چی بخوریم؟/بایدها و نباید های مصرف چای

  • کد خبر : 446504
  • 13 شهریور 1400 - 9:15
چای را با چی بخوریم؟/بایدها و نباید های مصرف چای

نیوز: چای یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها مخصوصا در ایران است.اما ایا این نوشیدنی برای ما مفید است یا خیر؟ و اینکه بهتر است، چای را با چی بخوریم وبا چی نخوریم؟

چای را با چی بخوریم:

خرما

چای داغ را با خرما نخورید مضره !
وقتی قند خرما که با آب جوش تماس پیدا میکند، بدن فقط شیرینی خرما را جذب میکند و مواد مفید خرما جذب بدن نمی شود.💎

♦️ زعفران

چای را با زعفران بخورید چون زخم معده را ترمیم میکند، شادی آور می باشد! بشدت روی کم کاری تیروئید اثر مثبت دارد! به افزایش رشد قد کمک می کند!و برای شستن کلیه و عفونت ادراری بیداد میکند.

چای زعفران/چای را با چی بخوریم

♦️ هل

چای را حتما با هل بخورید!
هل آنتی بیوتیک بی ضرر می باشد! ضد سوزش معده و استرس را از بین میبرد! برای بچه ها خاصیت اشتها آوری دارد و ضد شب ادراری می باشد! هل ضد سرطان، ضد تومور، ضد فشار خون می باشد.

♦️ گلاب

چای راحتما با گلاب بخورید!
چرا که گلاب خاصیت ضد ویروس دارد، و استرس را از بین می برد! چای کمرنگ با گلاب ضد یبوست می باشد! و خاصیت بسیار فوق العاده ای برای پوست نیز دارد، ضد میگرن، ضد غم و آرامبخش می باشد.

گلاب

♦️ نبات

چای را حتما با نبات بخورید!
نبات مسکن بی ضرر می باشد! ضد درد، ضد سرفه، ضد خروسک و ضد نفخ نیز می باشد! سردی کودکان و تهوع را از بین می برد، خستگی و خواب آلودگی را نابود میکند و خاصیت ضد انگل نیز دارد.

♦️ توت خشک

چای را با توت خشک نخورید!
توت خشک به تنهایی خواص زیادی دارد، اما وقتی با چای داغ خورده شود، عامل اصلی دیابت می باشد! و برعکس اینکه همه بر این باور می باشند که این دو کنار هم برای سلامتی مفید می باشد در صورتی که اینطور نیست.

چای و توت

♦️ دارچین

چای را با دارچین بخورید!
دارچین بوی بد دهان را از بین می برد، از ام اس و مشکلات سیستم ایمنی پیشگیری میکند! خاصیت ضد استرس، ضد اسهال و ضد آفته نیز دارد! و به درمان ناباروری نیز کمک می کند، هوش کودک را تقویت میکند.

چند نکته مهم در نحوه نگهداری صحیح از چای

♦️ عسل

چای را اصلا با عسل نخورید!
هرگز عسل را داخل چای داغ نریزید! عسل هیچگاه نباید حرارت ببیند، بدلیل اینکه سمی میشود، از طرفی مانع جذب کلسیم نیز می شود و همچنین سنگ ساز است (حرارت دیدن عسل عامل سنگ کلیه و صفراس)

چای عسل

♦️ شکر

چای را با شکر شیرین نکنید!
شکر همراه با نوشیدنی داغ به ویژه موقع صبحانه، سلامت دندان و کبد را به خطر می اندازد، باعث افزایش وزن می شود، و کارایی مغز را نیز کم می کند.

♦️ لیمو

چای را با لیمو ترش اصلا ترکیب نکنید!
مصرف چای با لیموترش نه تنها ویتامین C لیمو را نابود میکند،بلکه از طرفی مینای دندان را از بین می برد و باعث ترک خوردن راحت تر دندان ها می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=446504

ثبت نظر

-