تاثیر رابطه والدین بر استرس کودک/راه های جلوگیری از ایجاد استرس در کودکان

  • کد خبر : 446492
  • 18 شهریور 1400 - 14:00
تاثیر رابطه والدین بر استرس کودک/راه های جلوگیری از ایجاد استرس در کودکان

نیوز: کودکان نیز مانند بزرگسالان استرس را تجربه می کنند. تقریباً 13 درصد از کودکان به دلیل اینکه در محیطی ناسالم هستند ، دچار اضطراب می شوند. روابط سمی بین والدین برای زندگی حال و آینده کودک خطرناک است و دانستن راه های جلوگیری از عواقب آن بسیار مهم است. می دانیم که داشتن روابط سالم برای همه ، به ویژه بین والدین و فرزندان ، چقدر مهم است. در این پست ، 8 راه برای جلوگیری از ایجاد استرس در کودکان در رابطه با یک رابطه سمی را برایتان آورده ایم.

  1. دائما ممکن است احساس بیماری کنند

“به پدرت بگو من با او هیچ صحبتی نمی کنم.” این عبارات ، با احساسات منفی نسبت به شریک زندگیتان ، راه اشتباه خانواده بودن را به کودک نشان می دهد. یک مطالعه نشان داد که اگر احساسات خود را کنترل نکنید ، ممکن است بر سلامت جسمی فرزند تأثیر بگذارد. در عین حال ، والدینی که می توانند احساسات خود را مدیریت کنند ، دارای فرزندانی هستند که نمرات بالاتری در آزمون ریاضی و ادبیات دارند.

چه کاری باید انجام دهید: اگر درگیری وجود دارد و فرزندتان کنارتان است سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. برخی افراد برای کنترل بهتر خود کتاب هایی می خرند یا به جلسات روانشناسی می روند. باید بین شرکا توافق شود که از فرزند خود برای تلافی کار یکدیگر استفاده نکنند.

  1. به قربانی بودن عادت می کنند

وقتی سوءاستفاده روانی از سوی شریکی است که باعث تحقیر یا تخریب شخصیت می شود ، سوء استفاده غیر مستقیم از کودک وجود دارد. کودکان قربانی می شوند و می توانند تجربه احساسی بدی داشته باشند.

چه باید کرد: قبول اینکه ممکن است شما نیز بخشی از یک مشکل باشید سخت است ، اما باید حداقل با خودتان صادق باشید. آگاهی می تواند شما را به سطح جدیدی برساند و شاید آغاز حل مشکلات باشد. اگر احساس می کنید به آن نیاز دارید ، در یک جلسه درمانی با همسر یا به تنهایی شرکت کنید. درباره آنچه می خواهید بگویید یا انجام دهید ، تامل کنید. اگر برای آرام شدن به زمان نیاز دارید ، زمان بخواهید. این همیشه بهتر از جر و بحث های مداوم یا گله و شکایت در حضور فرزندتان است.

>>>بیشتر بخوانید:

نشانه‌های افسردگی در کودکان/چرا کودکان افسرده می‌شوند؟

  1. احساس گناه می کنند

در روزهای سخت ، طلاق ، و در روابط مسموم ، احساس خانواده از بین می رود و اغلب بچه ها ممکن است به خاطر مشاجرات احساس گناه کنند و همه چیز را به عهده خودشان است. کودکان ممکن است سعی کنند والدین خود را به شیوه خود متحد کنند یا حتی واکنش غیرقابل پیش بینی نشان دهند: فریاد زدن ، گریه کردن ، یا امتناع از انجام کاری.

چه باید بکنید: باید به فرزند خود بگویید که تقصیر آن ها نیست که والدینشان دعوا می کنند ، مشکلاتی با هم دارند یا می خواهند طلاق بگیرند. این کار بار سنگینی را از دوش فرزندتان بر می دارد و از نظر روانی اثر مخربی بر روی آن ها نخواهد گذاشت.

استرس در کودکان

  1. خود را سرزنش می کنند

تاثیر والدین بر استرس در کودکان/ هنگامی که والدین دائماً احساس گناه می کنند ، این نوع خلق و خو می تواند بر فرزند نیز تأثیر بگذارد. در برخی موارد ، والدین برای جلب رضایت فرزندشان اسباب بازی و آب نبات می خرند ، در مواقعی دیگر ، به جز درد خود متوجه چیز دیگری نمی شوند.

چه باید کرد: بیخیال مشکلات شوید و از احساس پشیمانی در مورد چیزهای مختلف دست بردارید. هر بار که احساس گناه می کنید ، فقط سعی کنید به کار دیگری مشغول شوید. حتی می توانید وقت خود را با فرزندتان بگذرانید. از گول مالیدن سر کودک با اسباب بازی دست بردارید ، زیرا بهترین هدیه به او توجه شماست.

  1. فکر می کنند احساساتشان مهم نیست

استرس در کودکان/احساسات منفی نیز احساسات مهمی هستند و به گفته روانشناسان والدین نباید آنها را نادیده بگیرند. به عنوان مثال ، کودک شما ممکن است رفتار تهاجمی داشته باشد یا بدون هیچ دلیلی بیش از حد حساس شود. به این توجه کنید که این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما با همسرتان دعوا کرده باشید.

چه باید کرد: والدین می توانند فرزند خود را به بیان احساسات خود از طریق داستان ، نقاشی و بازی تشویق کنند. به عنوان مثال ، می توانید از آنها بخواهید که نقاشی خانواده اش را بکشد. جزئیات کوچک نقاشی را بررسی کنید تا بفهمید آیا چیزی کودک شما را آزار می دهد یا خیر.

  1. افسرده می شوند

یک مطالعه نشان داد که افسردگی در مادران به طور قابل توجهی با گرمای محبت کمتر در والدین بودن ارتباط دارد و می تواند در آینده منجر به مشکلات روانی در فرزند آن ها شود.

چه باید کرد: والدین خوشحال ، بچه های شادی دارند. با فرزند خود سرگرمی ای را شروع کنید که مدت ها پیش دوست داشتید امتحان کنید. کودکان باید والدین خود را در حال لبخند زدن ببینند ، نه این که همیشه آن ها را در حال گریه و دعوا ببینند. اگر می توانید ، با همسرتان در مورد تعیین برخی از قوانین که می تواند به محافظت از فرزندتان در برابر درگیری ها کمک کند ، صحبت کنید. کودک نباید ببیند که شما بر سر مشکلات همیشگی دعوا می کنید و نمی توانید راه حلی برای آن بیابید.

انتخاب بین پدر و مادر

  1. مجبورند یک طرف را انتخاب کنند (یا پدر یا مادر)

کودک نمی تواند روابط سمی بین والدین را مدیریت کند ، بنابراین آنها اغلب طرف یکی از آن ها را می گیرند. اما این طبیعی نیست و زخمی عمیق بر روان این کودک خواهد گذاشت. بنابراین ، مهم است که آنها از هر دو والد عشق کافی دریافت کنند.

فشار آوردن به کودک برای انتخاب یک طرف می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هنگامی که فرزند با یکی از والدهاست، دیگری عصبانی می شود
  • بزرگنمایی در اشتباهات والد دیگر
  • مشارکت سایر اعضای خانواده یا دوستان برای فشار آوردن به کودک جهت انتخاب پدر یا مادر

چه کاری باید انجام دهید: به فرزند خود توضیح دهید که هم پدر و هم مادر او را دوست دارند و هر دوی آن ها باید در زندگی او باشند.

  1. استرس در کودکان/احساس امنیت نمی کنند

کودکان حساس هستند و حتی اگر ریشه یک مشکل را درک نکنند ، می توانند احساس کنند که مشکلی وجود دارد. هر کودک ممکن است به شیوه ای متفاوت از جمله پرخاشگری ، انزوا و رفتار بد واکنش نشان دهد. اضطراب و احساس خطر در کودکان می تواند بر تفکر آن ها تأثیر بگذارد ، زیرا آنها ترس را بسیار بیشتر از اصل واقعیت درک می کنند.

چه باید بکنید: به فرزند خود یادآوری کنید که خطری برای او وجود ندارد. نیازی به توضیح همه جزئیات در مورد علت دعوای والدین نیست. فقط به کودک خود این احساس را بدهید که در امنیت کامل به سر می برد.

آیا این پست برای شما مفید بود؟ آیا با وجود مشکلاتی که با همسرتان دارید ، رازهایی برای تربیت فرزندان سالم دارید؟ لطفاً تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=446492
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://brightside.me/inspiration-family-and-kids/how-toxic-relationships-between-parents-harm-children-and-8-ways-to-avoid-this-794922/

ثبت نظر

-