طرز تهیه یه دسر خوشمزه شکلاتی، شیک و آسان مناسب مهمانی

  • کد خبر : 445557
  • 07 شهریور 1400 - 15:20
طرز تهیه یه دسر خوشمزه شکلاتی، شیک و آسان مناسب مهمانی

نیوز: برای هضم غذا، دسر یکی از بهترین راهکارها است.دسر ها انواع و اقسام مختلفی دارد. دسری که هم زود تهیه شود و هم خوشمزه و هم شیک باشد واقعا یک امتیاز مثبت برای صاحبخانه محسوب می شود.برای یک مهمانی مجلل و شلوغ که تعداد مهمانان زیاد است بهترین راه، این است که دسری تهیه کنید که خیلی زود و راحت آماده می شود و برای تکمیل پذیرایی عالی خود به مهمان های عزیز خود ارائه دهید.من در این متن، طرز تهیه دسر خوشمزه، یکی از بهترین و راحت ترین دسرها را آموزش می دهم که شیوه ی درست کردن آن بسیار ساده است و وقت کمی را از شما می گیرد ولی در عین حال شیک و زیبا است. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر:

شیر ۴ لیوان
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذا خوری
شکر نصف لیوان
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
پودر پسته
موز
وانیل ۱ چهارم قاشق چایخوری
انواع مغزیجات( دلبخواهی)

زمان طبخ این دسر: ۲۰ دقیقه

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه پاناکوتای شکلاتی/این دسر شکلاتی خوشمزه را از دست ندهید!

طرز تهیه دسر خوشمزه

طرز تهیه دسر خوشمزه:

مرحله ۱: ابتدا شیر و شکر و نشاسته و وانیل را با هم مخلوط کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.


مرحله۲: حال، مخلوط شیر و شکر و نشاسته را روی گاز گذاشته و به آرامی آن را هم می زنیم.
توجه: مخلوط باید روی حرارت ملایم طبخ شود.


مرحله۳: آنقدر به هم زدن روی شعله ادامه می دهیم تا مواد کمی سفت شوند و به اصطلاح خود را بگیرند.


مرحله۴: حال که مواد کمی سفت شد آن را از روی گاز برداشته و اجازه می دهیم کمی سردتر شود


مرحله۵: سپس خامه را به مخلوط اضافه می کنیم و مجددا آن را خوب هم می زنیم.


مرحله۶: حالا می توانیم مواد را به دو قسمت تقسیم کنیم و شکلات تخته ای را با نصف مواد مخلوط کنیم البته من همیشه مواد پایه را در ظرف می ریزم و بعد باقیمانده مواد را شکلات تخته ای می ریزم و خوب هم می زنم که شاید مواد شما کمی سرد شود و هم زدن به خوبی صورت نگیرد اگر می خواهید مواد را تصف نکنید باید مرحله ریختن مواد پایه در ظرف را خیلی سریع انجام دهید تا مواد دیگر شما سرد نشود و شکلات تخته ای به خوبی در آن حل شود.


مرحله ۷: حالا بیسکوویتی که دارید را به خوبی نرم کنید که بهتر است بیسکوویت پتی بور باشد. البته این کار را در مرحله آماده سازی مواد انجام دهید بهتر است تا مخلوط شما سرد نشود.


مرحله ۸: در این مرحله، نوبت سرو دسر و تزیین آن می باشد. در ظرف مورد نظر یا ظروف دسر مورد نظر خود تا ۱ سوم ظرف را از مخلوط سفید دسر بریزید.


مرحله۹: حالا یک لایه از بیسکوویت نرم شده را روی مخلوط سفید بریزید. و سپس روی آن می توانید انواع مغزی جات و موز قرار دهید.


مرحله ۱۰: سپس لایه سوم را با مخلوط کاکائو رنگ دسر پر کنید و این شد لایه سوم.


مرحله ۱۱: حالا نوبت تزیین آن است. شما می توانید با پودر پسته و موز این کار را انجام دهید. من نصف دسر را با پودر پسته می پوشانم و در نیم دیگر حلقه های موز.
اکنون دسر شما آماده است. آن را در یخچال برای چند ساعت قرار دهید تا به خوبی سفت شود.
زمان آماده سازی و پخت این دسر بسیار کم است و طعم بسیار آرام و دلنشینی دارد و چون با موز و شیر و انواع مغزیجات تهیه شده است بسیار مقووی می باشد..
نوش جان! امیدوارم از تهیه و میل آن لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445557
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-