طرز تهیه کمپوت شلیل/دلپذیر و شیرین

  • کد خبر : 445410
  • 07 شهریور 1400 - 13:00
طرز تهیه کمپوت شلیل/دلپذیر و شیرین

نیوز: فصل تابستان فصل شلیل های آبدار است. اکثر مردم به فکر نگهداری این میوه در فریزر هستند در حالیکه میتوان به جای فریز کردن انها کمپوت شلیل درست و نوش جان کرد. امسال با این دستورالعمل کمی ادویه به کمپوت شلیل خود اضافه کنید.همراه نیوز باشد با طرز تهیه کمپوت شلیل:

شلیل ها در دو نوع سفید و زرد رنگ یافت می شوند. هر دوی این ها دارای پوست قرمز تیره هستند که واقعا خوردنی است. مغز میوه شلیل سفید حاوی قند بیشتر و اسید کمتری است ، تا طعم دلپذیر و شیرین تری داشته باشد. مغز میوه شلیل زرد اسیدی تر است و قند کمتری دارد. بهترین راه برای انتخاب شلیل این است که آنها را بو کنید و به آرامی آنها را فشار دهید. شلیل رسیده و آماده خوردن نرم ، خوشبو است. با خریدن شلیل های خیلی سفت ، ترک خورده ، کبود یا دارای لکه خود را به زحمت نیندازید.

زغال اخته به خاطر ویتامین C

زغال اخته  به این کمپوت ویتامین C و ویژگی اسیدی می دهد که با شهد شیرین شلیل به خوبی هماهنگی دارد. این دو به درد هم می خورند! با کمی تلاش ، حتی می توانید زغال اخته را در ظروف و گلدان هایی بکارید و آنها را تا زمان استفاده در فریزر نگهداری کنید. برای این دستورالعمل، انواع توت های تازه یا فریز شده را انتخاب کنید. اگر می خواهید از انواع توت های تازه استفاده می کنید ، آن ها را بشویید و یک دقیقه بعد از آن ها استفاده کنید.

زغال اخته

فواید ریشه زنجبیل

زنجبیل یک ماده محبوب در آشپزی است و اغلب برای اهداف آشپزی و پزشکی ، به ویژه برای مسائل گوارشی استفاده می شود. این کمپوت شلیل با چاشنی های اضافه ی زنجبیل و توت ها ممکن است درد شکم را تسکین ندهد ، اما طعم گرم و تلخ مانند آن با شیرینی شلیل و ترشی زغال اخته ها ترکیب خوبی ایجاد می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

کمپوت گلابی درست کن

استفاده از عسل

عسل طعم خاصی به کممپوت شلیل می دهد که اکثر مردم از آن لذت می برند. برای گرفتن بهترین نتیجه از عسل هایی با رنگ روشن و طعمی ملایم استفاده کنید. عسل یک شیرین کننده طبیعی است بدون آنکه طعم شلیل را تحت تأثیر قرار دهد. عسل شیرین کننده قوی تری نسبت به شکر است. در صورت استفاده از عسل فط به یک چهارم فنجان عسل نیاز است درحالیکه با انتخاب شکر باید یک فنجان کامل شکر به کار ببرید. استفاده از عسل کمپوت را کمی بیشتر از زمانی که از شکر استفاده می کردید تیره می کند.

نکته: عسل برای کودکان زیر 18 ماه مناسب نیست. وقتی مشغول تهیه کمپوت هستید ، این را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که بعد از استفاده، شیشه ها را به درستی علامت گذاری کرده اید تا ا آن کمپوت ها به خورد کودکتان ندهید.

طرز تهیه کمپوت شلیل

مواد مورد نیاز:

  • 8-10 عدد شلیل
  • 4 فنجان آب
  • ¼ فنجان عسل
  • ½ قاشق چایخوری ریشه زنجبیل تازه رنده شده ، ¼ قاشق چایخوری برای هر شیشه
  • 6 قاشق غذاخوری زغال اخته ، (1 قاشق غذاخوری در یک شیشه)

طرز تهیه کمپوت شلیل:

  1. شلیل ها را از وسط نصف کنید ، هسته را بردارید و هر دو نیمه را به سه قسمت تقسیم کنید.

  2. برای جلوگیری از تیره شدن میوه ، تکه های برش داده شده را در آب حاوی آب لیمو ، اسید اسکوربیک (3 گرم اسید اسکوربیک برای 1 گالن آب سرد) یا درون سرکه قرار دهید و سپس آب کشی کنید.

  3. ¼ قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده ، به علاوه 1 قاشق غذاخوری زغال اخته به ته هر شیشه از کمپوت اضافه کنید.

  4. برش های شلیل را درون شیشه های یک پاینتی بسته بندی کنید و نصف اینچ از بالای شیشه را خالی بگذارید.

  5. 4 فنجان آب بجوشانید و نصف فنجان عسل به آب جوشانده شده اضافه کنید تا عسلی روشن تهیه شود.

  6. شلیل ها و چاشنی های اضافه را با عسل بپوشانید و همانطور که گفته شد بگذارید از سر شیشه ½ اینچ خالی بماند.

  7. بیرون شیشه را امل با کره بپوشانید تا حباب های هوا آزاد شود. سر شیشه را محکم ببندید.

  8. تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید.

شلیل و هلو

شلیل در مقابل هلو

شلیل و هلو شبیه به هم هستند ، اما تفاوت های قابل توجهی بین این دو میوه وجود دارد. واضح ترین آن پوست است. شلیل دارای پوستی صاف است ، در حالی که هلو دارای پوستی ریش ریش است. پوست هر دو شلیل و هلو قابل خوردن است ، اما تیرگی و ضخامت پوست هلو برای برخی افراد نامطلوب است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445410
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.attainable-sustainable.net/canning-nectarines/

ثبت نظر

-