نکاتی که باید به کودک بیاموزیم تا هرگز مورد آزار جنسی قرار نگیرد

  • کد خبر : 444906
  • 01 شهریور 1400 - 8:24
نکاتی که باید به کودک بیاموزیم تا هرگز مورد آزار جنسی قرار نگیرد

نیوز:خبر های تجاوز به کودکان را زیاد می شنویم. آزار جنسی کودکان، کابوس هر پدر و مادریست، اما این آزار قطعا قابل پیشگیری است. اگر پدر و مادر از کودکی نکاتی مهم را به فرزندشان آموزش دهند، می توانند کاملا جلوی وقوع چنین اتفاقی را بگیرند.در ادامه با نیوز راهکارهایی برای پیشگیری از تجاوز به کودکان به شما آموزش می دهد.

هرگونه آسیب جسمی، جنسی، بهره‌کشی و عدم رسیدگی به نیازهای انسانی افراد زیر ۱۸ سال توسط دیگران “کودک‌آزاری” تلقی می‌شود .هرگونه آزار جنسی و درگیر کردن کودک در فعالیتی مانند لمس، بوسیدن، وادار کردن کودک و روابط با بزرگسال، اجبار به برهنه شدن، عکس گرفتن از بدن کودک و… که باعث ارضای فرد بزرگسال شود، کودک‌آزاری جنسی است.

بر اساس گزارش اخیر یونیسف در حال حاضر ۲۷۵ میلیون کودک در سراسر جهان در معرض “کودک آزاری” قرار دارند. طبق پژوهش‌ها، بروز آسیب‌های جنسی متاسفانه روند افزایشی در کشور داشته است.
باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی کشور با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی (شماره تلفن ۱۲۳) راهکاری اساسی به والدین ارائه داده است و درخواست کرده تا درصورت چنین اتفاقاتی موضوع را به سازمان بهزیستی اطلاع دهند تا کودکان مورد تجاوز قرار گرفته بتوانند به سرعت مشاوره‌های لازم را دریافت کنند و به زندگی عادی خود ادامه دهند متاسفانه طبق پژوهش‌ها از هر هشت کودکی که مورد تجاوز قرار می‌گیرد تنها یک نفر از آنها این موضوع را با خانواده مطرح می‌کنند چرا که والدین در مواجه با این مسئله سعی دارند خودشان به موضوع ورود کرده و نمی‌گذارند نهادهای مربوطه در این مسئله مداخله کنند اما همین کمبود اطلاعات والدین صدمات جبران‌ناپذیری برای آینده­ کودک دارد.
راهکارهای پیشگیری از تجاوز به کودکان توسط خانوداه :
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444906

ثبت نظر

-