راه اندازی کد ٧٢۴ ویژه درمان بیماران سکته مغزی در کاشمر

  • کد خبر : 444783
  • 31 مرداد 1400 - 10:07
راه اندازی کد ٧٢۴ ویژه درمان بیماران سکته مغزی در کاشمر

نیوز: راه اندازی کد ٧٢۴ ویژه درمان بیماران سکته مغزی در کاشمر،متخصص مغز و اعصاب کاشمر از فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته مغزی(کد٧٢۴) برای اولین‌بار در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان خبر داد.

دکتر محسن وظیفه‌دار یزد با اشاره به فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته مغزی(کد ٧٢۴) در این شهرستان اظهار کرد: با این کد در هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته به بیمار سکته مغزی در بیمارستان خدمات‌ ارائه می‌شود.

با راه اندازی کد ٧٢۴، بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند انحراف صورت، ضعف اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال تکلم به‌صورت ناگهانی می‌شوند در فرآیندی تعریف ‌شده به‌طور مستقیم به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت داروهای خاص که عروق مغزی را باز می‌کند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات می‌یابند.
مهمترین مورد در اجرای کد ۷۲۴ زمان طلایی رسیدن بیمار و انجام تزریق دارو است.


بیماری که تا چهار ساعت و نیم پس از بروز علائم سکته مغزی این داروها را دریافت کند، به جای دچار شدن به عوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شود.
این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه همراه فرد بیمار به محض مشاهده علایم سکته باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید، افزود: با حضور تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و تشخیص سکته مغزی بلافاصله کد ۷۲۴ اعلام می‌شود تا در ساعت طلایی بیمار به بیمارستان منتقل و دارو به وی تزریق شود.
پس از انتقال بیمار به مرکز درمانی، سی تی اسکن و آزمایش‌های لازم انجام می شود و اگر سکته از نوع انسدادی باشد، تیمی که باید درمان را انجام دهد بلافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه حاضر می‌شود و پس از تزریق دارو در کمتر از سه ساعت علایم بیمار به حالت اولیه برمی‌گردد و هیچ عارضه‌ای به جا نمی‌ماند.

>>>بیشتر بخوانید:

زالی: بیمارستان هوشمند نیاز کشور است

سابقه خانوادگی، فشارخون و چربی خون بالا، دیابت، استرس‌های زندگی، مشکلات روحی و روانی و یا مصرف انواع فست‌فودها و تنقلاتی که ارزش غذایی ندارند، نقش بسزایی در ابتلای فرد به سکته مغزی دارد./فارس

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444783

ثبت نظر

-