با وسواس فکری در رابطه و زندگی چه کنم؟

  • کد خبر : 444571
  • 30 مرداد 1400 - 13:00
با وسواس فکری در رابطه و زندگی چه کنم؟

نیوز: برخی افراد برای تشخیص تفاوت بین یک رابطه سالم و یا رابطه وسواسی مدام در حال تلاش هستند. آن‌ها بدون این که بدانند نسبت به شریک زندگی خود وسواس دارند، می‌خواهند تمام وقت خود را با شریک زندگی خود بگذرانند، و او را چک کنند. این رفتار برای هر دو طرف مضر است و اغلب روابط را به شکست می‌کشاند. اگر دوست دارید بر وسواس رابطه خود غلبه کنید و عشق واقعی را بیابید، تا پایان مطلب همراه نیوز باشید.

بدانید که وسواس دارید

اگر این مقاله را می‌خوانید، به احتمال زیاد فکر می‌کنید ممکن است وسواس داشته باشید. اول از همه بپذیرید که دچار وسواس شده اید، هنگامی که پی برید که فرد وسواسی شده اید، می‌توانید آن را برطرف کنید.

تفاوت بین عشق واقعی و عشق غیر واقعی را بدانید

هیچ کسی نمی‌تواند عیب‌های شما را برطرف کند یا چالش ها را از زندگی شما حذف کند. فقط شما قادر به انجام آن هستید. عشق غیر واقعی یعنی دوست داشتن کسی که در ذهن خود خلق کرده اید. این احساس به ندرت در وجود شما از بین می‌رود چون همچنین شخصی وجود ندارد. عشق واقعی دوست داشتن کسی است که واقعاً هست با همه‌ی (نقص ها و همه) یعنی شما باید بپذیرید عشق شما همین فردی که هست که شما می‌بینید، نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

وسواس در رابطه

آگاه باشید که وسواس می‌تواند نگرش شما به امور را تغییر دهد

هنگامی که شما نسبت به کسی وسواس دارید، او را آن‌طور که هست نمی‌بینید. این امر در مورد روابط نیز صدق می‌کند. شاید با خود فکر کنید این رابطه برای همیشه دوام خواهد داشت، اما شریک زندگی شما با این رفتار دیگر چنین احساسی نخواهد داشت. در یک رابطه سالم، هر دو طرف، طرف مقابل خود را همان طور که هست می‌پذیرند.

از دید طرف مقابل به رابطه نگاه کنید چه چیزی برای شریک زندگی شما مهم است؟

طرف مقابل شما ممکن است اولویت‌ها و علاقه هایی در زندگی خود داشته باشد که شما آن‌ها را نمی‌توانید تغییر دهید. از این موضوع آگاهی داشته باشید که وجود شما به تنهایی اولویت هیچکس نخواهد بود و انتظار آن غیر قابل باور است. در عوض، به علاقه های شریک زندگی خود بیشتر توجه، سعی و از آن‌ها حمایت کنید. با برنامه ریزی کامل یک زندگی فوق العاده برای خودتان داشته باشید و کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید.

خودتان را دوست داشته باشید

غالباً افرادی که در روابط وسواسی هستند، برای دوست داشتن خود تلاش می‌کنند، بنابراین به دنبال کسی هستند که آن‌ها را دوست داشته باشد زیرا این تنها راهی است که آنها احساس می‌کنند فرد خوبی هستند. با شناخت استعدادها و رسیدگی به نیازهای عاطفی خود، باعث شوید دیگران نیز شما را دوست بدارند.

وسواس در رابطه/خودتان را دوست داشته اش

>>>بیشتر بخوانید:

وسواس فکری چیست؟ و راه درمان آن چه می باشد؟

به افرادی که دوستشان دارید بگویید که دچار تغییرات احساسی می‌شوید

شما ممکن است احساس سردرگمی و عدم اطمینان از شخصیت واقعی خود داشته باشید، که می‌تواند شما را احساسی یا کمی چسبیده به دیگران کند. به افراد در زندگی خود بگویید که دچار تغییرات احساسی شده اید تا بتوانند موقعیت شما را درک کرده و از شما حمایت کنند.

به خطرات وسواس فکر کنید

وسواس می‌تواند رفتاری عاشقانه به نظر برسد، اما از خطرات وسواس آگاه باشید. غالباً افراد مبتلا به وسواس فکر می‌کنند رابطه‌ای خوبی دارند زیرا بیش از حد بر شخص دیگری تمرکز کرده‌اند در صورتی که در این جور مواقع اغلب ناراضی می‌شوند زیرا به شدت به شخص دیگری وابسته هستند. درک کنید که شادی و استقلال به هم پیوند خورده اند.

خانواده

وقت خود را با دوستان و خانواده خود بگذرانید

به جای تمرکز روی شریک احساسیتان، به فکر همه افرادی باشید که شما را دوست دارند. شریک زندگی شما همه چیز شما نیست و گذراندن وقت با دوستان و خانواده به شما کمک می‌کند تا بفهمید که اولویت های دیگری در کنار شریک زندگی خود دارید و باعث می‌شود که استقلال خود را به دست آورید.

فعالیت‌هایی را که دوست دارید انجام بدهید

سعی کنید هر روز کاری را انجام دهید که مورد علاقه شماست، از خواندن یک فصل یک کتاب گرفته تا شرکت در کلاس یوگا. این امر به شما فرصتی می‌دهد تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444571
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : lifehack.org

ثبت نظر

-