منی خونی چیست و چگونه درمان می شود؟

  • کد خبر : 444198
  • 25 مرداد 1400 - 14:00
منی خونی چیست و چگونه درمان می شود؟

نیوز :وجود خون در مایع منی یا همان اسپرم خونی می‌تواند در ظاهر وحشتناک باشد، اما علت این شرایطِ غیرعادی معمولاً بی‌خطر است. اغلب این مشکل، خودبه‌خود از بین می‌رود. وجود خون در منی بسیار شایع و معمولاً خوش خیم است. در بیشتر موارد، علتی برای آن یافت نمیشود و اگر دلیل آن هم مشخص شود، معمولاً چیز خطرناکی نیست.

نشانه منی‌خونی(وجود خون در منی) چیست؟

اگر بعد از نزدیکی خون مشاهده کردید، زیاد نگران نشوید، احتمالاً چیز مهمی نیست. وجود خون، چه به صورت رگه و چه به صورت منی قهوهای رنگ بی خطر است و خودبه خود از بین میرود.

وجود خون در منی

به عبارت دیگر، منی‌خوندار تقریباً هیچگاه اهمیت زیادی ندارد و برخلاف باور عامهٔ مردم نشانهٔ سرطان نیست. یک عفونت جزئی گاهی باعث پیدا شدن خون در مایع منی میشود. در مردان مسن هم گاهی نشانهٔ بزرگی غده پروستات یا دیگر گرفتاریهای ادراری است. در بیشتر موارد، منی‌خونی بعد از سه هفته از بین میرود.

>>>بیشتر بخوانید:

غذاهایی که منجر به افزایش تعداد اسپرم و حجم منی می‌شوند

درمان منی‌خونی

آسپیرین نخورید هیچ داروی رقیق کنندهٔ خون نخورید، مگر با تجویز پزشک. آسپیرین هم باعث خونریزی بیشتر میشود. اگر نمیدانید چه داروهائی از انعقاد خون جلوگیری میکند، از پزشک یا داروساز سوال کنید.

از انجام نزدیکی نترسید. این خونریزی برای هیچ یک از طرفین گرفتاری ایجاد نمیکند.

نزد پزشک بروید اگر منی بعد از سه هفته هنوز خونی باشد، یا اگر بعد از انزال یا دفع ادرار احساس درد میکنید، یا اگر بیش از ۵۰ سال دارید، به پزشک مراجعه کنید. احتمالاً دچار یک عفونت خفیف یا التهاب پروستات شدید. درمان عفونت با تجویز آنتی بیوتیک مناسب توسط پزشک صورت میگیرد. آنتی بیوتیک تجویز شده را تا به آخر بخورید.

آزمایش کنید اگر پزشک نیاز به آزمایش را تشخیص دهد، پروستات و مثانه را معاینه میکند و دستور انجام آزمایش مثانه بینی میدهد تا مطمئن شود که پولیپ یا توموری در آن نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444198

ثبت نظر

-