حسی به همسرم ندارم، چه کار کنم؟!

  • کد خبر : 443707
  • 25 مرداد 1400 - 14:45
حسی به همسرم ندارم، چه کار کنم؟!

نیوز: در روابط گاهی اوقات دشواری های به وجود می آید و غیر معمول نیست که زوج ها احساسات خود را نسبت به یکدیگر از دست داده و با دوراهی ماندن یا رفتن روبرو شوند. اگر در حال حاضر در چنین موقعیتی هستید و مطمئن نیستید که می خواهید رابطه را ادامه دهید ، مهم است که به یاد داشته باشید در روابط مراحل مختلفی باید پشت سر گذاشته شود. اینکه حس به همسر را در حال حاضر از دست داده اید به این معنا نیست که هرگز نمی توانید دوباره به همسرتان احساسات گذشته را داشته باشید.

علامت هایی که نشان میدهد در رابطه تان به مشکل خورده اید

در زیر نشانه های خطری که وجود دارد برایتان آورده شده که ثابت میکند رابطه شما باید مورد بررسی قرار گیرد:

  • گفتگویی با هم ندارید: اگر قبلاً درباره ی جزئیات روز خود با شریک زندگیتان حرف می زدید و اتفاقات را برایش تعریف میکردید و نظر او را درباره چیزهای مختلف می پرسیدید ، ولی حالا دیگر آن عادات را ترک کرده اید، می تواند نشانه ای از قطع ارتباط و احساسات گذشته باشد.
  • نگرش شما تغییر کرده است: اگر احساس می کنید با دیگران مثل همیشه رفتار می کنید اما با شریک خود متفاوت از گذشته هستید، ممکن است نشانه تغییر نگرش شما نسبت به آن ها باشد.
  • کمتر در دسترس همسرتان هستید: احساس می کنید از شریک خود فاصله می گیرید یا از نظر جنسی نیاز او را تامین نمی کنید.
  • همسرتان را نادیده می گیرید: اگر درباره کارهایتان یا زمان بازگشت همسرتان به خانه سوال می کردید اما احساس می کنید علاقه خود را از دست داده اید ، می تواند نشانه تغییر همه چیز باشد.
  • دیگر بحث نمی کنید: شاید احساس می کنید همسرتان ارزش وقت گذاشتن برای بحث کردن را ندارد. یا حس می کنید دیگر تحت تاثیر مسائلی که به او مربوط می شود قرار نمی گیرید.

نداشتن حس به همسر

در حالی که اینها تنها چند مورد از نشانه های خطر هستند که باید مراقب آنها باشید ، به هیچ وجه بدان معنا نیست که رابطه شما تمام شده است. اگر مایل هستید همان احساسات گذشته را نسبت به همسر خود داشته باشید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

چگونه می توان حس به همسر را بازگرداند؟

اگر علاقمند به تلاش برای احیای رابطه خود هستید ، راه هایی برای این کار وجود دارد. مهمترین عامل این است که شما و همسرتان یک چیز را بخواهید، خواه بهبود رابطه باشد یا طلاق. اگر یکی از شما علاقه ای به حفظ این ازدواج ندارد ، هیچ کدام از تلاش های شما نتیجه ای نمی دهد مگر اینکه دلیل بسیار قوی برای ماندن در کنار هم داشته باشید.

یک قدم به عقب بردارید

کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که اولین روزها از رابطه تان چگونه بود. از خود بپرسید چه چیزی متفاوت از زمان حال بود. آیا در حال حاضر مانند آن روزها با یکدیگر رفتار می کنید؟ سعی کنید آن لحظات را دوباره تجربه کنید ، با بیرون رفتن و قرار گذاشتن، سفارش همان غذاهایی که آن زمان ها می خوردید ، یا برخی از کارهای قدیمی که هر دو برای تفریح ​​با هم انجام می دادید. این چیزها ممکن است جزئی به نظر برسند ، اما می توانند در ذهن شما نقش بسزایی داشته باشند تا به یاد بیاورید که به همسرتان چه احساسی داشتید و چرا آن احساسات را نسبت به او داشتید.

فکر کردن به اول رابطه

چیزهایی را که درباره شریک زندگی خود دوست دارید به خاطر بیاورید

مدتی وقت بگذارید تا ویژگی هایی را که در همسرتان دوست دارید را مرور کنید. به زمان هایی که آنها لبخند می زنند توجه کنید ، و ببینید چقدر از شوخ طبعی آن ها یا اینکه چقدر خودجوش هستند خوشتان می آید و برایتان بامزه است. اگر این ویژگی ها بیشترین اهمیت را برایتان دارند ، برای کشف سرگرمی بیشتر برای فعالیت های هیجان انگیز و جدید برنامه ریزی کنید. اگر این ویژگی ها نیستند بلکه دوستی و حرکات محبت آمیز ویژگی های اصلی آنهاست، سعی کنید هر روز با آن ها ارتباط برقرار کنید تا اجازه ندهید سایر امور در اولویت قرار گیرند.

فرهنگ قدردانی و احترام را بسازید

نداشتن حس به همسر /همه ما ایراداتی داریم. به جای تمرکز بر کاستی های شریک خود ، یاد بگیرید که آنها را بپذیرید. و هر زمان که می توانید چیزهایی را که درباره شریک زندگی خود دوست دارید بیان کنید ، حتماً این کار را انجام دهید.

به گفته کایل بنسون ، کارشناس روابط ، “ایده این است که شریک زندگی خود را در حال انجام کار درست و گفتن باشید ،” از شما برای انجام این کار متشکرم. متوجه شدم که شما ماشین ظرفشویی را تخلیه کرده اید و از آن قدردانی می کنم. ”

به یکدیگر احترام بگذارید

هوش هیجانی خود را تقویت کنید

ارین لئونارد می گوید: “نزدیک شدن آسان است اما نزدیک ماندن مستلزم این است که دو نفر دارای توانایی های احساسی خاصی باشند. تفاوت در هوش هیجانی ممکن است باعث هماهنگی شود.” داشتن رابطه سالم مستلزم این است که هر دو شریک برای موفقیت تلاش کنند و با یکدیگر حس همدلی داشته باشند. اگر یکی از طرفین تمایل نداشته باشد ، ممکن است مشکلی ایجاد کند که قبل از تصمی برای اتمام رابطه باید تا حد ممکن تلاش شود تا مشکل برطرف شود.

>>>بیشتربخوانید:

تمام کردن رابطه/چگونه بفهمیم رابطه مان ارزش جنگیدن دارد یا نه!

اگر حس به همسر خود ندارید، با آنها صحبت کنید

اگرچه ممکن است واضح به نظر برسد ، اما بسیاری از زوج ها نحوه نشستن و صحبت کردن با یکدیگر را فراموش می کنند. نیازی نیست از پیش برای آن برنامه بریزید و احساسات خود را بلافاصله به آنها بگویید. مکالمات کوتاه و مختصر می تواند به شما کمک کند تا بعداً درها را برای این بحث های مهم باز کنید. وقتی این اتفاق می افتد ، پیش قدم باشید و به همسرتان اطلاع دهید که چه احساسی دارید. با هم ، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه پیش بروید. با صداقت و اعتماد ، برقراری ارتباط می تواند نیروی لازم را برای احیای مجدد رابطه برای شما فراهم کند.

نداشتن حس به همسر

دوباره با شریک خود قرار بگذارید

به راحتی نمی توانید مانند روزهای اول به شریک زندگی خود توجه کنید ، اما اگر می خواهید احساساتی را که قبلاً به او داشتید را دوباره زنده کنید ، می تواند به سادگی نیازمند توجه بیشتر به رابطه باشد. اگر متاهل هستید، به کارهایی که برای یکدیگر انجام می دادید فکر کنید و آن تجربیات را بازسازی کنید ، مانند جایی که در اولین روزهای رابطه تان بیشتر به آنجا می رفتید، کارهایی که با هم انجام می دادید و غیره.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=443707
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/what-to-do-when-you-no-longer-have-romantic-feelings-for-your-partner-5191479

ثبت نظر

-