معرفی ۱۰ تا از کشنده ترین حیوانات دنیا/قاتل شماره یک زمین کیست؟

  • کد خبر : 443550
  • 23 مرداد 1400 - 12:00
معرفی ۱۰ تا از کشنده ترین حیوانات دنیا/قاتل شماره یک زمین کیست؟

نیوز: اگرچه بیشتر فیلم های هالیوودی نشان می دهند که بزرگترین تهدیدهای ما کوسه ها و میمون های بزرگ و عظیم الجثه هستند، اما مرگبارترین موجودات اغلب بسیار کوچکتر هستند و به احتمال زیاد از طریق بیماری به فرد مذکور حمله می نمایند. اما کدام موجود قاتل شماره یک زمین است؟ در زیر ۱۰ مورد برتر از درنده ترین حیوانات را بیابید.

کشنده ترین و درنده ترین حیوانات:

۱. شیرها

۲۰۰ نفر را سالیانه می کشد.
شیر یک گرگ سان بزرگ از جنس پنترای بومی آفریقا و هند است. دارای بدن عضلانی، سینه ای بزرگ، سر کوتاه، گرد ، گوش های گرد و مو در انتهای دم آن است. از نظر جنسی دیمورفیک است؛ شیرهای نر بالغ بزرگتر از ماده ها هستند و یال برجسته ای دارند. شیر ها یک گونه اجتماعی هستند، گروه هایی را تشکیل می دهد که به آنها افتخار می کنند. گله شیر شامل چند نر بالغ، ماده و توله است. گروهی از شیرهای ماده معمولاً با هم شکار می کنند و بیشتر از سگ سانان بزرگ می کنند. شیر یک شکارچی قوی و جسور است. اگرچه برخی از شیرها در صورت بروز فرصت، ممکن اسن انسان را شکار کنند اما گونه ها معمولاً چنین نمی کنند.

۲. اسب های آبی

اسب آبی جزو درنده ترین حیوانات است که سالیانه ۵۰۰ نفر را می کشد.
اسب آبی معمولا اسب آبی رودخانه ای نیز شناخته می شود. اسب آبی معمولی یا اسب آبی رودخانه ای، یک پستاندار بومی بزرگ و غالباً گیاهخوار، نیمه شیری است در آفریقا این دو گونه موجود هستند. گونه دیگر اسب آبی پیگمی Choeropsis liberiensis است. این نام از یونانی باستان به معنی “اسب رودخانه” (ἱπποπόταμος) آمده است

درنده ترین حیوانات/اسب آبی

۳. فیل ها

سالیانه ۶۰۰ نفر را می کشد.
این حیوان عظیم الجثه تنها بازمانده خانواده فیل سانان می باشند. این حیوان گیاهخوار محسوب می شود و در مناطق آفریقا، و آسیا زندگی می کند.

>>>بیشتربخوانید:

با عجیب ترین حیوانات کره زمین آشنا شوید/همراه با عکس

فیل ها

۴. تمساح ها

۱۰۰۰ نفر را هر سال می کشد.
تمساح از (خانواده Crocodylidae) یا خزندگان بزرگ نیمه آبزی هستند که در مناطق گرمسیری آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می کنند. واژه کروکودیل گاهی اوقات برای آزادسازی همه اعضای موجود از راسته کروکودیل ها، که شامل تمساحها و کایمانها (خانواده تمساحها)، غریال و سایر کروکودیلومورفاهای زنده و فسیلی می باشند.

درنده ترین حیوانات/تمساح

۵. عقرب ها

هر سال ۳۳۰۰ نفر را می کشد.
عقرب هشتمین علامت نجومی در زودیاک است که از صورت فلکی عقرب نشأت گرفته است. طول جغرافیایی دایره ای شکل آن ۲۱۰ تا ۲۴۰ درجه است. زودیاک گرمسیری (بیشتر در طالع بینی غربی استفاده می شود) خورشید این علامت را به طور متوسط ​​از ۲۳ اکتبر تا ۲۲ نوامبر منتقل می کند. فردی که تحت تأثیر عقرب متولد شده است ممکن است عقرب یا عقرب نامیده شود. عقرب خزنده ای خطرناک و گاها کشنده است.

عقرب

۶. حشرات آدمکش

هر سال ۱۰۰۰۰۰ نفر را می کشد.
حشرات به دو دسته تقسیم می شوند، حشرات بی آزار و حشرات کشنده. ریورز می گوید: بیشترین نوع کشنده آن در آمریکای شمالی هستند، اما تعداد کمی از نوع کشنده ی آن در آمریکای وجود دارند. او می گوید: “مواردی وجود دارد که سمی دردناک تولید می کنند که ممکن است واقعاً کشنده باشد، اما هنگامی که آنها به صورت گروهی حمله کنند واقعاً کشنده می شوند.

حشرات آدمکش

۷. سگ های هار

هر سال ۵۹۰۰۰ نفر را می کشد.
سگ خانگی از نسل اهلی گرگ است. سگی که از گرگ باستانی منقرض شده و گرگ خاکستری مدرن بوجود آمده اند، نزدیکترین خویشاوند سگ است. سگ اولین گونه ای بود که توسط شکارچیان جمع آوری کننده بیش از ۱۵۰۰۰ سال پیش اهلی شد. که این بر می گردد به قبل از توسعه کشاورزی. ارتباط طولانی آنها با انسانها باعث شده است که سگها به طور منحصر به فردی با رفتارهای انسانی سازگار شوند و این سبب شده است تعداد زیادی از افراد سگ ها را به منزل خود برای مراقبت و دوست خود بیاورند‌.

سگ هار

۸. مارها

سالیانه ۱۳۸۰۰۰ نفر را می کشد.
مارها خزندگان کشیده ، کم وزن و گوشتخوار از زیر طبقه سرپتن ها هستند. مارها نیز مانند سایر ماهیان شکاری، مهره داران خارج زمینی و آمنیوتی هستند که پوست آن ها با فلس های روی هم پوشیده شده اند. بسیاری از گونه های مارها دارای جمجمه هایی با چندین مفصل بیشتر از اجداد مارمولک خود هستند و به آنها این امکان را می دهد که طعمه های بسیار بزرگتر از سر خود را با فک های بسیار متحرک خود ببلعند. اعضای بدن مارها (مانند کلیه ها) برای قرار دادن بدن باریک آنها یکی در مقابل دیگری در یک راستا قرار گرفته اند. و بیشتر آنها فقط یک ریه عملکردی دارند. برخی از گونه ها دارای یک کمربند لگنی با یک جفت پنجه در دو طرف شنل خود می باشند.

مار

مارمولکها بدنهای دراز بدون اندام یا اندامهای کوتاه خود را به طور مستقل از طریق تکامل همگرا بیست و پنج برابر تکامل داده اند که منجر به ایجاد گونه های زیادی از مارمولکهای بدون پا شده است. مارمولک ها شبیه مارها هستند اما چندین گروه معمولی از مارمولکهای بدون پا پلک و گوش خارجی دارند که مارها فاقد آن می باشند.

۹. انسان ها( قتل)

سالیانه ۴۰۰۰۰۰ نفر را می کشد.
و انسان ها قاتلانی که از گذشته های دور وجود داشتند و هنوز هم وجود دارند. قاتلان بی رحمی که حتی به هم نوع خود هم رحم نمی کنند.

۱۰. پشه ها

از طریق پخش بیماری هایی مانند مالاریا سالیانه ۷۲۵۰۰۰ نفر را می کشد.
پشه ها اعضای گروهی از حدود 3500 گونه مگس کوچک در خانواده کولیکیدا (از لاتین culex به معنی “پشه”) هستند. خود کلمه “پشه” اسپانیایی است و به معنی “مگس کوچک” است. پشه ها دارای بدن تکه تکه باریک، یک جفت بال، سه جفت پاهای شبیه موهای بلند و قسمت دهانی دراز می باشند.

پشه/درنده ترین حیوانات

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=443550
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : https://www.sciencefocus.com/nature/what-animals-kills-the-most-people/amp/&ved

ثبت نظر

-