دلیل بالا رفتن آمار کرونا در ایران از زبان پزشکان معروف!

  • کد خبر : 443124
  • 18 مرداد 1400 - 23:32
دلیل بالا رفتن آمار کرونا در ایران از زبان پزشکان معروف!

نیوز: همانطور که همه ما می دانیم دو سال از ورود کرونا به کشور می گذرد اما اوضاع بهتر که نشده هیچ، بدتر هم شده است.دلیل بالا رفتن آمار کرونا در کشور چیست؟چرا رکورد مرگ در ایران ثبت شد؟ روایت پزشکان از دلایل افزایش مرگ و میرهای بیماران کرونا در ادامه مطلب:

دلیل بالا رفتن آمار کرونا از زبان پزشکان

🔹برای اولین بار در ۵۳۷ روز گذشته، شمار فوتی‌های کرونا به ۵۴۲نفر و مبتلایان به بیش از ۳۹ هزار نفر در یک شبانه‌روز رسید. حالا همه از وضعیت پیش‌آمده نگران‌اند و چشم‌انداز روشنی از شیوع کرونا در هفته‌های آینده ندارند.

🔹متخصصان می‌گویند: تاثیر ایمنی واکسن ۲ هفته پس از دوز دوم ایجاد می‌شود اگر افرادی که این روزها جانشان را از دست می‌دهند، واکسن تزریق کرده بودند، حالا تعداد فوتی‌ها کمتر بود. آنها می گویند تنها فوریت و راهکار مقابله با بیماری در حال‌ حاضر، قرنطینه واقعی است.

🔹 مینو محرز، متخصص عفونی: واکسیناسیون دیرهنگام تأثیر زیادی در رسیدن ما به جایگاه کنونی دارد. نداشتن قرنطینه واقعی، امکان مقابله با بیماری در کشور را بسیار کم کرده است.

دلیل بالا رفتن آمار کرونا

🔹همایون سامه‌یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: وزیر بهداشت دولت قبل، آزادی عمل و استقلال کاملی نداشت. واردات واکسن نیز به خوبی انجام نشد. اولویت اول ما از وزیر بهداشت، ارائه برنامه جدی برای کنترل بیماری است.

>>>بیشتر بخوانید:

اورژانس بیمارستان گلستان اهواز در حال انفجار/عکس

🔹 مصطفی نوری‌زاده، عضو هیأت علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی دانشگاه بولنت اجویت ترکیه: ایران زمانی می‌تواند از خطر شیوع گسترده ویروس رها شود که روزانه یک تا یک‌ونیم میلیون دوز واکسن تزریق کند و همچنین به‌سرعت ۷۰ تا ۸۰درصد جامعه واکسینه شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=443124

ثبت نظر

-