نیروهای مورد حمایت امارات: جنگ در یمن نزدیک است

  • کد خبر : 44279
  • 30 فروردین 1399 - 19:33

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، اداره امور خارجه شورای انتقالی در اظهارات مطبوعاتی گفت، وقوع جنگ در یمن نزدیک و احتمال دستیابی به توافق سیاسی پایدار بعید است.

شورای انتقالی اقدامات دولت مستعفی را تهدیدی برای آتش‌بس و تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات دانست که زیر نظر سازمان ملل در حال انجام است و این اقدامات دولت علاوه بر سلسله نقض‌هایی است که مانع از اجرای توافق ریاض شد.

در این راستا، منابع نظامی یمنی گفتند، دیداری که قرار بود روز جمعه با نظارت نیروهای عربستان در یمن میان نمایندگان نیروهای دولت مستعفی و نمایندگان شورای انتقالی برگزار شود، لغو شد.

به گفته این منابع، قرار بود کمیته میانجی وارد شهر شقره در استان ابین شده و نمایندگان نیروهای دولت مستعفی را برای برگزاری نشست به عدن ببرد اما آنها نیامدند و در پی لغو نشست مذکور تمامی گزینه‌ها پیش روی نیروهای دولت مستعفی قرار دارد.

این در حالی که است که شورای امنیت نسبت به ادامه درگیری‌ها در یمن ابراز نگرانی کرده و بر اهمیت حیاتی اقدامات انسانی و اقتصادی و دسترسی به نیازمندان یمن برای کاهش درد و رنج آنها در سایه انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت، این شورا از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای برقراری فوری آتش‌بس و تمرکز روی دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران یمن از طریق مذاکره حمایت می‌کند.

در سطح میدانی نیز، یک مسؤول محلی در استان المهره در شرق یمن گفت، نیروهای عربستان در بندر نشطون واقع در این استان نیروهای یمنی وابسته به تیپ ۱۳۷ را که مامور حفاظت از این بندر بودند، بیرون کرده و از طرفی هم از نزدیکی مردم به بندر نشطون مانع می‌شوند.

وی گفت، نیروهای سعودی به این بهانه که قایق حامل تسلیحات را توقیف کرده‌اند و اینکه اخیرا گروهی از شبه نظامیان را در نشطون تشکیل داده که در کنار نیروهای وابسته به خودش در المهره فعالیت می‌کنند، این بندر را بستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=44279

برچسب ها

ثبت نظر

-