لیگ قهرمانان اسیا 2021/تیم های ایرانی حاضر در این تورنومنت

  • کد خبر : 442676
  • 18 مرداد 1400 - 11:04
لیگ قهرمانان اسیا 2021/تیم های ایرانی حاضر در این تورنومنت

نیوز: لیگ قهرمانان اسیا ۵۴ سالگی خود را سپری میکند. که سی وسه دوره است به صورت حرفه ای و با معیار های فوتبالی در هر قاره ای برگزار میشود. اما قاره اسیا به دلیل بزرگ بودن به دو بخش شرقی و غربی تبدیل میشود. که یک تیم به نمایندگی شرق و یک تیم به نمایندگی غرب در فینال این مسابقات به مصاف هم میروند .به صورت تک حذفی. به همین دلیل این تورنومنت از بقیه تورنومنت های قاره ها ی دیگر بیشتر تیم در داخل خودش جای میدهد.


تیم های ایرانی حاضر در این تورنومنت:


تیم های پرسپولیس ایران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان ، الاستقلال هستند. که فولاد خوزستان همراه با تیم های الشرطه عراق و الدوحیل قطرو السد و نیرو هوایی عراق وگوا هند و الریان قطر و پاختاکور ازبکستان. تیم هایی بودند که حذف شدند و نتوانستند از مسابقات غرب به دور حذفی صعود کنند. اما پرسپولیس ایران با شایستگی هرچه تمام تر با کسب پانزده امتیاز بالاتر از هر تیم دیگری به دور حذفی صعود کردند که به نوبه خود یک رکورد حساب میشد. تراکتور الاستقلال هم توانستند به دور یک هشتم راه پیدا کنند.


رقبا تیم های ایرانی:


پرسپولیس ایران باید در ۲۴ اردیبهشت ماه به مصاف الاستقلال تاجیکستان در شهر دوشنبه پایتخت این کشور برود ساعت۷:۴۵
الاستقلال هم در همین ساعت به مصاف الهلال عربستان در زمین بی طرف میرود تراکتور هم باید به مصاف النصر عربستان برود البته در زمین بی طرف.

لیگ قهرمان اسیا

>>>بیشتربخوانید:

شب تلخ کاتالان ها/دلیل رفتن مسی از بارسا چه بود؟+ فیلم گریه مسی

امار و نتایج تیم های ایرانی در این تورنومنت:


پرسپولیس ایران با کسب دو فینال اسیا یکی در سال۲۰۱۸ همراه با برانکو ایوانکوویچ و در سال ۲۰۲۰ با یحیی گل محمدی و سه نیمه نهایی توانست افتخارات زیادی را کسب کند و پرافتخارترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان اسیا لقب بگیرد البته تیم های سپاهان و ذوب اهن هم هر کدام یک بار به فینال رسیده اند.
مهدی طارمی هم بازیکن پرسپولیس با ثبت ۹ گل برای پرسپولیس اقای گل ایرانی این رقابت ها هم است که از تیم پرسپولیس جدا شد و به الان دد پورتو بازی میکند. البته کنفدراسیون فوتبال اسیا در توییتر خود سه تیم پرسپولیس ایران و اهلال و النصر را مدعی قهرمانی دانست.باید دید بازهم پرسپولیس میتواند برای ایران افتخار افرینی کند و جام زیبا اسیا را در دست های سید جلال ببینیم

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442676
  • نویسنده : احمدی

ثبت نظر

-